|
Post by tippning on May 29, 2007 16:32:36 GMT 1
Rår Luleå på Flames? Båda lagen har en QB som kan springa, Flames vinner men släpper in första TD´n för säsongen 36-6
|
|
|
Post by QB on May 30, 2007 15:05:55 GMT 1
Vem är Luleås QB i år?
|
|
|
Post by preview on Jun 1, 2007 10:15:58 GMT 1
Ingen preview från P.A denna gång?
|
|
|
Post by PA on Jun 1, 2007 10:21:46 GMT 1
Jag håller som bäst på att slipa på den, har tyvärr haft mycket att göra under veckan.
|
|
|
Post by Preview on Jun 1, 2007 13:54:12 GMT 1
Preview Omg 4
Då är det snart dags för den 4:de omg. i Div 2 Norra. Till helgen möts obesegrade Sundsvall Flames Luleå Eskimoes. Flames kommer ifrån en mycket knapp men förmodligen mycket moralstärkande vinst över Jämtland. Luleå har haft spelledigt en vecka och förlorade veckan innan mot Westerbotten Huskies.
I sin vinst över Jämtland spelade Flames rätt i händerna på Jämtarna i och med att de försökte slå JR defense i speed, jämtarnas paradgren, vilket renderade i minussiffror för offense. Jag tror att det var en nyttig läxa för Flames coachstab och att vi den här helgen kommer vi få se ett lite annorlunda spel. Hade jag kallat spel hos Sundsvall så skulle jag använda mig av min O-line, mata en drös med inside zon run. Detta främst för att Luleå defense har mycket ringa erfarenhet att spela just mot zonspel. På så sätt kommer även Hellmyrs Qb keeps att bli mycket effektivare då de kommer mer som en överraskning och inte som det primära run hotet. Jag kan garantera att Hellmyrs i så fall kommer göra ett par riktigt stora break away plays. På pass sidan finns inte mycket att orda om, Hellmyrs ska springa, inte passa, Jämtland visade tydligt vad som händer när man passar fjuttpass.
Jag tror att vi åter kommer få se ett fortsatt stabilt defensivt spel av Flames. Flames Lb uppsättning är deras styrka, och då framför allt #46 Peter Andersson. Sundsvall vet att det största hotet mot dem är utanför boxen, och de måste fortsätta att jobba med att få Lbs och Dbs att fungera som ett team. Jämtland lyckades ta en hel del yard just på grund av att Dbs inte fyller upp för Lbs tillräckligt fort och att de därav skapas luckor.
Vad beträffar Luleå så får de finna sig i att räknas som underdogs i denna match, förmodligen bara en fördel. Ingen, möjligt vis dom själva, räknar med vinst för eskimåerna och kan de ta ledning i matchen så kan nerver komma in i bilden hos Flames som är vana att leda. Luleå har åter Tim Foster som Headcoach, vilket innebär att de har en mycket fotbollskunnig person på sidlinjen. Med Tim comeback följde så återkom även den berömda Eskimoesweepen. Skall Luleå kunna hota Flames defense så måste de blockera Flames Lbs och i synnerhet, herr Andersson i mitten. Tillse att ni i varje spel har en dedikerad person för just nr 46, det handlar inte om att försöka sätta hon på backen, bara att hindra honom från att nå bollförare.
På den defensiva delen måste Luleå spela med lite mer i magen. Lbs måste tillse att stänga ned cutback lanes i zonspelen, inte bara skjuta mot bollföraren,. Fungerar inte det kommer Luleå få fundera på varför Flames Rb tar tillbaka spelet till andra sida och orörd tar tio yard. Jag reckomenderar också Luleå till att använda Dbs till att tvinga in Hellmyrs i banan, á la JR style. Kommer Hellmyrs runt på kanten är han mycket farlig, tvinga in honom till boxen.
Ska Luleå vinna matchen så behöver den lyckas med följande:
1: Överraska, ta initiativet gör första tdn. 2: Förhindra Bigplay från sundsvall running game, tvinga dem att passa. 3: Blockera Flames Lbs.
PA
|
|
|
Post by bra on Jun 1, 2007 14:05:24 GMT 1
Riktigt bra Preview, kul att läsa! Ville bara berömma den lite grann
|
|
|
Post by fel nr on Jun 1, 2007 16:40:30 GMT 1
Preview Omg 4 Då är det snart dags för den 4:de omg. i Div 2 Norra. Till helgen möts obesegrade Sundsvall Flames Luleå Eskimoes. Flames kommer ifrån en mycket knapp men förmodligen mycket moralstärkande vinst över Jämtland. Luleå har haft spelledigt en vecka och förlorade veckan innan mot Westerbotten Huskies. I sin vinst över Jämtland spelade Flames rätt i händerna på Jämtarna i och med att de försökte slå JR defense i speed, jämtarnas paradgren, vilket renderade i minussiffror för offense. Jag tror att det var en nyttig läxa för Flames coachstab och att vi den här helgen kommer vi få se ett lite annorlunda spel. Hade jag kallat spel hos Sundsvall så skulle jag använda mig av min O-line, mata en drös med inside zon run. Detta främst för att Luleå defense har mycket ringa erfarenhet att spela just mot zonspel. På så sätt kommer även Hellmyrs Qb keeps att bli mycket effektivare då de kommer mer som en överraskning och inte som det primära run hotet. Jag kan garantera att Hellmyrs i så fall kommer göra ett par riktigt stora break away plays. På pass sidan finns inte mycket att orda om, Hellmyrs ska springa, inte passa, Jämtland visade tydligt vad som händer när man passar fjuttpass. Jag tror att vi åter kommer få se ett fortsatt stabilt defensivt spel av Flames. Flames Lb uppsättning är deras styrka, och då framför allt #46 Peter Andersson. Sundsvall vet att det största hotet mot dem är utanför boxen, och de måste fortsätta att jobba med att få Lbs och Dbs att fungera som ett team. Jämtland lyckades ta en hel del yard just på grund av att Dbs inte fyller upp för Lbs tillräckligt fort och att de därav skapas luckor. Vad beträffar Luleå så får de finna sig i att räknas som underdogs i denna match, förmodligen bara en fördel. Ingen, möjligt vis dom själva, räknar med vinst för eskimåerna och kan de ta ledning i matchen så kan nerver komma in i bilden hos Flames som är vana att leda. Luleå har åter Tim Foster som Headcoach, vilket innebär att de har en mycket fotbollskunnig person på sidlinjen. Med Tim comeback följde så återkom även den berömda Eskimoesweepen. Skall Luleå kunna hota Flames defense så måste de blockera Flames Lbs och i synnerhet, herr Andersson i mitten. Tillse att ni i varje spel har en dedikerad person för just nr 46, det handlar inte om att försöka sätta hon på backen, bara att hindra honom från att nå bollförare. På den defensiva delen måste Luleå spela med lite mer i magen. Lbs måste tillse att stänga ned cutback lanes i zonspelen, inte bara skjuta mot bollföraren,. Fungerar inte det kommer Luleå få fundera på varför Flames Rb tar tillbaka spelet till andra sida och orörd tar tio yard. Jag reckomenderar också Luleå till att använda Dbs till att tvinga in Hellmyrs i banan, á la JR style. Kommer Hellmyrs runt på kanten är han mycket farlig, tvinga in honom till boxen. Ska Luleå vinna matchen så behöver den lyckas med följande: 1: Överraska, ta initiativet gör första tdn. 2: Förhindra Bigplay från sundsvall running game, tvinga dem att passa. 3: Blockera Flames Lbs. PA Tyckte att han nr 45 var bäst mot Jamtland , har du inte fått fel på nr?
|
|
|
Post by Best on Jun 2, 2007 7:07:18 GMT 1
Vem som är bäst och bäst är nog en smaksak. Vi kan konstatera att Flames har bra Lbs, sen är det upp till var och en att välja sin favorit.
|
|
|
Post by samlaren on Jun 3, 2007 9:42:36 GMT 1
Vem som är bäst och bäst är nog en smaksak. Vi kan konstatera att Flames har bra Lbs, sen är det upp till var och en att välja sin favorit. När kommer samlarkorten?
|
|
|
Post by Riktig samlare on Jun 3, 2007 10:01:31 GMT 1
Men hallå! Dags att vakna nu. Korten kom redan i februari.
Beställs på Sundsvalls hemsida. Kommer i pack med fem kort i varje.
|
|
|
Post by recruiting on Jun 3, 2007 11:25:02 GMT 1
Ja då kan ju Sundsvall förvänta sig att få några av dessa LB´s bortrekryterade...
|
|
|
Post by resultat on Jun 3, 2007 15:45:20 GMT 1
SF - Luleå 3 - 6 vinst till luleå, vad hände
|
|
|
Post by jahaja on Jun 3, 2007 18:36:46 GMT 1
ja då var det inte så självklart med Sundsvall i slutspel längre.. spännande ;D
|
|
|
Post by kort on Jun 3, 2007 19:49:46 GMT 1
Lule satte nio tio man i boxen och flames Oline han inte skydda qb så att det gick att passa eller springa på utsidan då Luleå hade penetration på kanten hela matchen. När Sundsvall hade chansen att score tappade de bort bollen.
|
|
|
Post by wwehd on Jun 3, 2007 22:25:07 GMT 1
Helt plötsligt är div 2 norra helt vidöppen!
|
|