|
Post by en som undrar on Jan 15, 2007 14:11:47 GMT 1
Hej!
Jag fick veta att spelschemat skulle släppas idag. Är det någon som har sett nå´t eller är det bara önsketänkande från min sida?
|
|
|
Post by josivtoft on Jan 15, 2007 16:36:28 GMT 1
Hej
Preliminärt spelschema skall tillsändas klubbarna senast idag. Att man därmed slänger upp det dirket på SAFF:s hemsida kan då vara lite förhastat. Föreningarna har en månad på sig att bekräfta spelschemat så vi kanske får vänta lite till.
TB 1:B.7.1 Årets matcher skall skriftligen bekräftas av TU till deltagande föreningar genom ett preliminärt spelschema. Detta skall ske senast den 15 januari. Deltagande föreningar skall senast den 15 februari skriftligen bekräfta det preliminära spelschemat till SAFF.
|
|
|
Post by Gubben on Jan 16, 2007 8:42:20 GMT 1
Enligt spelschemat som finns på Saff:s hemsida så verkar det som om inte Södertälje skall spela. Är det någon som vet varför? :(
|
|
|
Post by frvirrad on Jan 16, 2007 12:06:40 GMT 1
Hej! Har alla sett schemat? Jag tycker att det är helt crazy med att spela 4 matcher mot samma lag och dessutom att behöva åka på borta match mot samma lag 2 gånger. hur tänker ni på SAFF?
En som är förvirrad!
|
|
|
Post by bara undrar on Jan 16, 2007 12:34:02 GMT 1
är det bättre att spela 3 matcher totalt på ett år än om man får 10 matcher på ett år, dock mot samma lag 4 gånger.
|
|
|
Post by frvirrard on Jan 16, 2007 12:42:06 GMT 1
det blir 6 matcher man får spela på ett år i stället för 10. Tycker att det bättre att spela 6 matcher än 10 matcher där man spelar 4 matcher mot samma lag! ekonim spelar också en viktig roll i denna fråga!
6 matcher!
|
|
|
Post by NA on Jan 16, 2007 12:55:12 GMT 1
men fan norra har ju klagat över för några matcher hur länge som helst! När de sedan får matcher vill de inte ha dem?? ni får fanimig bestämma er snart!
|
|
|
Post by Trones on Jan 16, 2007 13:03:06 GMT 1
Östra schemat är helt snurrigt.
4 lag och 10 matcher? Hur tänker man egentligen? Vi i Falun ska möta Dif i ett dubbelmöte och sen 4 matcher mot Nyköping och Roslagen. Jag har inget problem att spela 4 matcher mot ett och samma lag, men då borde vi rimligtvis få 4 matcher mot alla lag i serien?
Serien blir ju snevriden. Säg, rent teoretiskt, att vilket lag som helst gör en dålig säsong, då får ju de två lagen som har 2 extra möten mot det lagen en fördel i tabellen.
Nej, antingen 12 matcher och 4 möten mot varje eller 9 matcher och 3 möten mot varje lag. Annars blir inte serien rättvis.
|
|
|
Post by hller med on Jan 16, 2007 15:21:11 GMT 1
Hej! Håller med Trones men jag föredrar 9 matcher , 3 matcher mot varje lag! Hoppas att SAFF kan fundera lite mer över detta, nuvarande förslag tycker jag att helt konstingt!
|
|
|
Post by Norra on Jan 16, 2007 15:51:29 GMT 1
men fan, det är ju fan inte norra fan, som klagar fan... , för fan öet handlar ju östra ba, o du ba ,tror att det var norra ba...
syntax error!
|
|
|
Post by Falun33 on Jan 16, 2007 22:59:25 GMT 1
Nu verkar dom vaknat på förbundet. Nytt spelschema för Östra med nio matcher - sköna datum är det också.
|
|
|
Post by coachg on Jan 17, 2007 8:24:01 GMT 1
Skulle man inte kunna göra som så att både Norra och Östra spelade dubbelmöten (6 matcher totalt) och att sedan ha något slags "playoff" där 1:an Norra (hemmaplan) spelade mot 2:an(Östra) och att 1:an Östra (hemmaplan) spelade mot 2:an (norra). Vinnarna där skulle sedan kunna mötas i kval till div. 1.
Bara en tanke....
|
|
|
Post by coachg on Jan 17, 2007 8:26:20 GMT 1
Skulle man inte kunna göra som så att både Norra och Östra spelade dubbelmöten (6 matcher totalt) och att sedan ha något slags "playoff" där 1:an Norra (hemmaplan) spelade mot 2:an(Östra) och att 1:an Östra (hemmaplan) spelade mot 2:an (norra). Vinnarna där skulle sedan kunna mötas i kval till div. 1. Bara en tanke.... _____ när jag skriver dubbelmöten så menar jag givetvis inom den egna divisionen! bara ett förtydligande...
|
|
|
Post by Trones on Jan 17, 2007 9:02:33 GMT 1
Det är ingen dum idé coachg, men jag föredrar att spela trippelmöten när det är 4 lag i serien, då får alla spela 9 matcher. Annars kommer det två lagen som hamnar 3 och 4 i serien få spela 6 matcher bara.
|
|
|
Post by coachg on Jan 17, 2007 9:30:25 GMT 1
Det är ingen dum idé coachg, men jag föredrar att spela trippelmöten när det är 4 lag i serien, då får alla spela 9 matcher. Annars kommer det två lagen som hamnar 3 och 4 i serien få spela 6 matcher bara. _______________ Det skulle ios kunna lösas genom att man spelade en 7:e match om platserna 3-4. Ja, jag vet att det kan tyckas vara en "betydelselös match" men huvudsaken är väl att alla spelar lika många matcher.
|
|