|
Post by nyfiken on Dec 1, 2006 16:48:54 GMT 1
Hur ser det nu ut, det är den förste december, lagen är förhoppningsvis anmälda.
Vilka kommer att ha en bra säsong?
Lugi? kommer dem ha kvar sitt farmaravtal med LG så kanske dem har en chans att få några unga hungriga spelare blandat med sina 13 egna.
C4? kommer dem att vara 15 hela året och fortsätta sitt tunga springspel eller justerar dem och chockerar alla iår,25 man och pass?
Ystad, är det samma slagstarka lag som sist, dock utan Ola Schön, Roger ljunggren och kanske till och med Sven H- Jönsson.
Halmstad, kommer dessa till spel, inte stått så mycket om dem precis.
Hässleholm? är nybörjar året över nu, kan dem visa att dem är ett lag att räkna med 2007. dem har ju ett bra underlag i 25+ man, kan dem hitta något som fungerar?
Någon från resp. lag som vill kommentera.
|
|
|
Post by Bengt Bjrnehammar on Dec 2, 2006 11:52:39 GMT 1
Halmstad Eagles har betalt in samtliga avgifter för spel i div 2 södra 2007. Skulle det bli några förändringar, som att vi flyttas (mot vår önskan) till västra, får vi ta oss en funderare om det är lika aktuellt med seriespel pga ökade reskostnader.
Bengt Björnehammar ordförande
|
|
|
Post by Mannen on Dec 2, 2006 17:53:57 GMT 1
Kanske skulle göra en gemensam serie med södra och västra, dubbelmöte inom distrikten och enkelmöte mot andra distriktens lag
|
|
|
Post by skatey on Dec 5, 2006 11:01:49 GMT 1
"Gemensam serie med södra och västra, dubbelmöte inom distrikten och enkelmöte mot andra distriktens lag." Riktigt bra förslag!
|
|
|
Post by Konsekvenserna on Dec 5, 2006 11:35:42 GMT 1
Gemensam södra/västra? Om konsekvensen blir att ytterligare lag i södra hoppar av så är det ingen bra idee.
Hmm, Halmstad är väl det lag som i så fall har bäst läge, men om de skulle spela i västra så verkar ju det som om de eventuellt inte ens kommer till spel.
Vi får en höna/ägg situation av detta. Lag anmäler sig i tron om att det kommer att se ut på ett visst sätt. Sen ändras förutsättningarna å de kanske inte vill vara med. Å andra sidan är det svårt att göra ett upplägg när man inte vet vilka som skall vara med.
Låt istället distrikten sköta D2. Anmälan till SS och D1 enligt nuvarande system. Man bestämmer centralt vilka datum kvalmatcherna skall spela, sen får distrikten sköta upplägg inom sitt distrikt så som de önskar.
|
|
|
Post by Mannen on Dec 5, 2006 14:29:14 GMT 1
Hur många lag blev det i södra?
Det är helt avgörande för om det ska bli gemensamserie eller inte.
Det måste vara klart nu alla anmälningar skulle var inne för en vecka sedan. Håller SAFF/SSAFF inne med det eller?
|
|
|
Post by CopyAndPaste on Dec 5, 2006 15:10:30 GMT 1
JO Sivtoft skrev en tråd under off topic ------------------------------------------------- Jag tror att de väntar minst 10 dagar innan en sådan lista läggs ut i och med att betalningen högst får fördröjas i 10 dagar, dock med en straffavgift på 500 kr. Har man inte betalt senast den 11 dec, så får man inte vara med!
Dessutom så skall serieindelningen vara klar senast den 15 december så vi får nog vänta tills den 15 innan vi får se något.
Ett spelschema skall sen vara färdigt den 15 januari och vara bekräftat av respektive lag den 15 febuari. Är det inte bekräftat den 3 mars, inget spel 2007. Det går att söka dispans från att komma in med bekräftelsen, men en sådan måste i så fall också inkomma innan den 15 febuari.
|
|
|
Post by skatey on Dec 6, 2006 11:34:45 GMT 1
"Gemensam södra/västra? Om konsekvensen blir att ytterligare lag i södra hoppar av så är det ingen bra idee. "
Varför skulle koncekvenserna vara att ytterligare lag hoppar av? Tvärt imot kan jag tänka att lusten för att spela dalar avsevärt när ens serie bara har fyra lag. Vi snackade just om "gemensam serie" på gymmet och samtliga spelare där tyckte det skulle va skitkul att möta andra lag än de vi möter år in och år ut.
Vi talar alltså om dubbelmöte inom distrikten och enkelmöte mot andra distriktens lag, inte helt sammanslagen.
|
|
|
Post by Konsekvenserna on Dec 7, 2006 7:46:42 GMT 1
Skatey, läs Bengt Björnhammars inlägg. Om de blir flyttade till västra är de inte säkert att de ställer upp. (Har dessutom hört från en spelare att det finns ett antal spelare som inte vill spela om man blir flyttad till västra, pga ökade kostnader). Det är därmed inte helt orimligt att Halmstad även avstår spel om det blir en gemensam serie. Detta är en av konsekvenserna.
Läget i några av de övriga klubbarna i södra är lite vaklande i och med att de har liten spelartrupp. Denna trupp dra runt det ekonomiskt och om vissa spealre redan nu har nått smärtgränsen för vad man är beredd attl putsa in så lär man tappa spelare om det blir ännu dyrare.
Halmstad är trots allt den klubb som ligger bäst till geografiskt om det skulle bli en gemensam serie och om de då är oroliga för kostnaderna, kan man bara fantisera om hur det ser ut i de andra föreningarna i södra.
Är jag för eller emot en gemensam serie? Jag har ingen egen åsikt då jag inte är involverad i något lag, men att titta på matcher där det kommer 14-15 man från bortalaget pga av att det är jobbigt/dyrt/tar tid att resa ochde övriga är här för att man inte skall tvingas lämna WO, ja då får det vara för min del.
|
|
|
Post by skatey on Dec 7, 2006 12:33:45 GMT 1
Point taken. Enkelmöten skulle innebära två längre bortamatcher om vi antar att fyra lag i vart distrikt deltar. Men det är klart, det kan vara nog för att bräcka ekonomin och viljan för vacklande föreningar, lite synd.
|
|
|
Post by Eller on Dec 7, 2006 12:58:47 GMT 1
Eller så tar man egna bilar och skramlar ihop en slant till varje bil. Man behöver inte hyra en buss för 6000 spänn för att man tror att det måste vara så.
Dom klubbar som har dålig ekonomi får förklara för sina medlemmar att antingen jobbar ni hårdare eller så betalar ni mer. Enkel mattematik.
|
|
|
Post by SANT on Dec 7, 2006 13:06:13 GMT 1
sant. det är väl ändå MATCHER vi vill ha ute i fotbollsverige?
|
|
|
Post by Konsekvenerna on Dec 7, 2006 15:26:13 GMT 1
Dom klubbar som har dålig ekonomi får förklara för sina medlemmar att antingen jobbar ni hårdare eller så betalar ni mer. Enkel mattematik. Javisst, enkelt. Men om man är 25 och 5-7 av dessa säger, nej nu är gränsen nåd. Jag betalar inte mer än x000 kr för att få spela, då slutar jag. Då är man 18-20 kvar som dessutom får en ännu större kostnad då de genesamma kostnaderna skall slås ut på färre deltagare. Dels är nu truppen för liten och dels finns det risk att ännu fler tycker att det blir för dyrt. Så det räcker med ett par spelare som inte vill lägga mer för att sätta igång en ond spiral. Tyvärr :-)
|
|
|
Post by skatey on Dec 7, 2006 18:01:17 GMT 1
Det märkliga är att den "onda spiralen" jag/vi känner av handlar inte om hur långt och dyrt det är med bortamatcher. Vår onda spiral handlar om att många av oss känner inte att det är lönt att träna och komma på träningar om vi bara har sex matcher att spela på ett år mot lag som mycket väl kan lämna W/O pga manfall, det blir liksom inte så mycket serie av det. Varför styrketräna nio månader om säsongen bara är åtta veckor? Om man skulle få möta fler lag så skulle det kännas mer motiverat att satsa så att säga.
Men nog om hur jag uppfattar det, jag förstår mycket väl din poäng!
|
|
|
Post by Eller igen on Dec 8, 2006 8:13:39 GMT 1
Det känns som om saff kommer få ett slag i skrevet av klubbarna hur dom än gör i den här frågan. Tråkigt då skulden inte ens med den vildaste fantasi går att skuta över på dom.
Fler matcher, längre resor Vs Inga resor, inga matcher.
Svårt det där.
|
|