|
Post by tobiaslang on May 7, 2007 16:41:00 GMT 1
Pre-Season-Rapport från Pirates
Hej allihopa, jag kan bara ansluta mig Uffe och hoppas med att alla har en trevlig och rolig säsong 2007.
Vad hände i Kalmar hittills? Vi hade stora förluster precis innan campen mot Falun och var tvungen att bygger om hela teamet. Just nu kommer vi att vara mellan 22 och 25 spelare på matcherna och det är ju ett stort framsteg från förra året. Vi har ändrat offense och defense ganska drastiskt delvis p.g.a. att vi fick nya rookies för dom olika positionerna delvis för att vi äntlingen vill vinna första matchen i Pirates history. Och det kommer vi att göra!
Men nu önskar vi Pirates er alla en trevlig start i säsongen och hoppas att ni alla har en bra tid på plan och så små förluster som möjligt. Personlig hoppas jag att Tyskland vinner VM men jag håller även tummen för Sverige (jag säger det inte bara för att inte får stryk från teamet bakom mig).
Lycka till allihopa, men Uffe så klart inte så mycket tur som jag öskar oss för nästa söndag. See you on the battlefield.
Tobias Lang Calmar Pirates AFF
|
|
|
Post by undrande on May 7, 2007 17:10:35 GMT 1
trevlig läsning de två sista inläggen, hade varit nice med en från Halmstad som man inte hört mkt ifrån i år.
|
|
|
Post by Dan on May 8, 2007 12:23:56 GMT 1
Pre-Season-Rapport från Halmstad!
Halmstad har faft en kanske "vanlig" försesong med några nya spelare som kommit och gått, Om alla kan ´vara med att spela på lördag skulle nog halmstad ha 28 man på plannen, inte så illa men som vanligt så brukar ju tyvär inte alla kunna komma! annars har halmstad spelat 3 tränings matcher, första mot göteborg funkade inte offense bra men defense stoppase mycket, Mot ekeby började running spelet att komma i gång och mot lidköpning kom även det äfterlängtade passnings spelet igång så med en trupp på runt 25-30 man ska nog halmstad kunna ta några viktiga poång detta året med.
Så Eagles önskar alla i södra en trevlig säsong och hoppas att det inte blir några problem med dommare och dyligt i år.
|
|
|
Post by fd Umpire on May 8, 2007 15:38:13 GMT 1
Så Eagles önskar alla i södra en trevlig säsong och hoppas att det inte blir några problem med dommare och dyligt i år. Hoppas kan man ju alltid göra. Jag tror tyvärr att förra årets domarproblem är långt från över. Tror att vi kanske til och med komer ha mer problem iår. Hoppas jag har fel.
|
|
|
Post by the D on May 9, 2007 17:24:45 GMT 1
Men jag hörde att mjukislejonen vann med ca 60-0 över hässleholm i en träningsmatch i april? Men då såg de väldig vassa ut ! Lejonen kom då med ca 20 spelare. Så som dom spelade, och passade sönder Hässleholm så har de en stor chans att vinna hela div 2. Mvh Div 2 Spion Scout 60-0 Skämtar du med mig!!!? Ni som såg träningsmatchen såg ett fruktansvärt dåligt Lions defence, speciellt när man tänker att de ska vara rutinerade. De rädades endast av Hurricanes WR! De tappade typ en 100 bollar kändes det som. Får de ordning på sina händer akta er DBs i div2. Visst Lions vann, och rättvist men några 60-0 kan ni glömma och börjar Hurricanes WR fånga bollar så hade det varit ganska jämt. Lions defence, då speciellt deras DBs, är inte bra. Dålig coverage hade de och inte kan de tacklas. DL var inte mycket bättre, höll inte sina lanes, Hurricanes QB hade kunnat springa hela dagen lång. Lions får akta sig under säsongen så de inte blir sönderpassade. Detta kommer utnytjas av de andra lagen, tro mig! ( Hoppas deras tränare har jobbat på detta så det inte blir pinsamt under säsongen) Nej, Ystad och Lund får slås om första platsen. Dock fördel Ystad. Hurricaned, Lions och Eagles slåss om tredje platsen. Med tanke på att Hurricanes och Eagles har bra Qbs och mötter Lions"passing heaven"defence så har de minst fördel här. De får förlita sig helt och hållet på Offence. Sen blir det svårt att avgöra Hurricanes och Eagles! För svårt... Calmar får nöja sig med att slåss tappert och komma tillbaka nästa säsong bättre. 1 Ystad 2 Lund 3 Hurricanes 4 Eagles 5 Lions 6 Pirates Den orningen blir det. Ordningen på platserna 3-4-5 är satta pga att "Defence wins championships". 3 o 4 har jämna D och O, 5an har O men svagt pass D. Tack för mig! Med tanke på att C4 bara hade 2 ordinare Defence på planen så gjorde vi ett mycket bra jobb på "D" tyckte jag... Ses på Planen och då får ni andra lag jobba om ni ska lyckas med ngt...
|
|
|
Post by Hjorth on May 10, 2007 11:36:10 GMT 1
Från Lunds sida ser det bättre ut än förra året, vi har 26 klar än så länge och väntar på ett par till som skall få sina licenser fixade. Vi har fått en del nyförvärv både helt nya och erfarna, ser ut som om vi har ett starkt offence och deffence. Hoppas att det blir en jämn och tuff säsong, och kommentaren om dom slöa och gammla C4 O-line spelarna som skulle läcka tror jag inte ett dugg på för dom som har spelat mot c4 vet att ders line är väldigt rutinerade och duktiga. Dom är dom ända som jag har ångest att behöva möta år efter år. STORA och DUKTIGA men framförallt STORA. Önskar alla lycka till.
|
|
Klippt o klistrat frn C4 Lions
Guest
|
Post by Klippt o klistrat frn C4 Lions on May 11, 2007 14:01:29 GMT 1
Äntligen, det är väl så de flesta känner innan den första matchen är spelad, efter en lång och jobbig försäsong. Men nu är det dags och vi hoppas att det blir en rolig och spännande säsong, inte allt för spännande för var egen del om man sa far önska.
Försäsongen såg väl sådär ut när vi startade upp framförallt med spelarmaterialet. Vi hade ett rejält bortfall fran förra säsongen av olika anledningar, men efter hand började det dyka upp lite folk som var sugna på att spela ”boll” med Lions både helt nya och en del gamla spelare. Så efter varit 13 man pa det första spelarmötet där det bestämdes att vi skulle köra är vi idag ca 30 spelare. Detta har däremot gjort att vi har kommit lite efter i planeringen, då vi fått börja om och förändra vårt spelsystem mm. Men efter ett par väldigt bra träningar nu pa slutet känns det som vi är pa banan igen förutom de skador vi fått, vi får väl bekänna färg pa söndag mot ett förstärkt Lugi mot förra säsongen. Det ryktas ju om ett starkt defence i Lugi, det blir en härlig utmaning för vart offense som kommer att ledas av Abel och något att bita i för vår ”gamla” o-line eller!? Sedan är det ju ”Ystads Ted” som ska dirigera Lugis anfall som har varit med i många år och som säkert kan ge Lugi en ny dimension. Vi kan förvänta oss ett luftanfall som inte skadats sen världskrigen….. Radek är tillbaka efter några års frånvaro och med vår d-cord har dom finslipat på vårt defence och gjort en del förändringar, vilket har lett till att det saknas lite till vi är helt samspelta. Men det kommer när man minst anar det……
Vi hoppas på ett härligt väder och en tuff och välspelad match på söndag. Och vi önskar alla lagen lycka till under säsongen.
Vi ses
Coach Bill
|
|
|
Post by Dan 16 on May 11, 2007 20:23:13 GMT 1
Kommer du att ta på dig skydden i år bill? en boll vill ja ta av dig innan det är över för den trevlige ;D
|
|
|
Post by Jonas Griph on May 11, 2007 22:05:04 GMT 1
Vill bara passa på att lyckönska alla spelare i div 2 södra till en härlig säsong. Käns som det är mkt p g. alltid kul med olika spekulationer, men som vanligt e det alltid skydden som talar till sist. Vi ses alla sooner or later Mvh Jonas G Hurricanes
|
|
|
Post by tobiaslang on Jul 27, 2007 22:26:16 GMT 1
Hej ni alla i söder! En vecka kvar bara och jag tänkte skriva nånting om hur det ser ut med Pirates i år och hoppas att dom andra lag gör likadan. Först och främst, vi drar oss inte ur i år som förra året! Vi kommer att avsluta säsongen med alla spel som är kvar. Förluster har vi ju haft ganska många redan i våras och hoppas att vi inte förlorar några till. Budgetmässigt klarar vi den här säsongen även utan hjälp av kommunen eller förbundet. Just nu håller vi på att sammla alla som sommarjobbar för att slutföra året. Samtidigt sätter vi oss ihop och jobbar för att bygga ett juniorteam i hösten. PeeWee, U13/15/17 så många vi får. Sen ska vi ser vad det blir nästa säsongen, där vi så klart vill dyker upp igen. För alla som läser det här och bor vid sunden, ni är välkomna! Man försöker vad man kan Då så, trevligt fortsättning nu till alla och håller tummen för Pirates första vinsten. Coach Tobbe
|
|