|
Post by Guest on May 2, 2007 15:45:10 GMT 1
Hört ryckte att c4 lions har en trupp på ca 30 spelare !? Många gamla spelare e tillbaka från sina glans dagar. Har även hört att de både har en dominat offence och defence ? Eller e det bara rykte ? Kommer c4 ta hela serien ?
|
|
|
Post by Vem vet on May 2, 2007 15:50:58 GMT 1
Har också fått höra en del, på hemsidans gästbok stod det: 28man som deltog. 9man på frånvaro listan , låter bra iaf
|
|
|
Post by Mjukis lejon on May 3, 2007 20:59:09 GMT 1
Åkte och tittade lite på lejonens träningsläger, och till min förvåning så var det över 20 pers där. Närmare 30 fick jag det till. Men kvaliten på träningen och spelarna.... Om inte alla lag i Div2 slår de tamma lejonen så vet jag inte.... De hade iofs två spelare på D som såg ut o veta vad de sysslade med, men de hade också Limhamns Griffins hjälmar. Om de är fd Griffins spelare måste det vara årets Div2 värvningar!!! Varför har man inte hört något om detta? Och två stycken också... Kan inte stämma. QBn, Abel, är bra för Div2 stark arm men kan inte precisions passa. Men detta vet vi sen innan. Men resten av laget Såg inte bra ut, och Oline ska vi inte ens prata om. Hoppas qb kan springa säger jag bara, för några hål till RB blir det inte. Nej, blir ingen vinnande säsong för dessa mjukis lejon. Div2
|
|
|
Post by Guest on May 4, 2007 15:36:25 GMT 1
Men jag hörde att mjukislejonen vann med ca 60-0 över hässleholm i en träningsmatch i april? Men då såg de väldig vassa ut ! Lejonen kom då med ca 20 spelare. Så som dom spelade, och passade sönder Hässleholm så har de en stor chans att vinna hela div 2. Mvh Div 2 Spion Scout
|
|
|
Post by HAHAHA on May 4, 2007 20:03:38 GMT 1
|
|
|
Post by HEHEHE on May 4, 2007 20:19:22 GMT 1
många kristianstadsbor här inne.... Var oxå och såg Mjukislejonen och Hässleholm i scrimmagen. Visst att lejonen såg bättre ut men ni som snackar om 60 p, då vet jag inte vilken scrimmage ni såg.
Men det ser onekligen bra ut från gosedjuren på Kristianstad, men mitt tips är ändå Ystad som jag tror tar hem södra i år.
Min tabell: 1: Ystad 2: Mjukislejonen från Kristianstad 3: Hässleholm 4: Lugi 5: Halmstad 6: Calmar
|
|
|
Post by Lilja Kalmar on May 4, 2007 20:44:28 GMT 1
1:a Ystad 2:a Kristianstad 3:a Halmstad 4:a Lund 5:a Calmar 6:a Hässleholm
|
|
|
Post by Gissning on May 4, 2007 22:11:10 GMT 1
1:a Ystad 2:a Lund 3:a Kristianstad 4:a Hässleholm 5:a Calmar 6:a Halmstad
|
|
|
Post by Min gissning on May 5, 2007 0:16:01 GMT 1
1:a Ystad - Favoriten tar hem serien. Borde inte förlora en match. Förlorat några tongivande spelare men verkar ha fyllt hållen väl. Defence avgörande för den perfekta säsongen.
2:a Lund - Ny Qb och de rutinerade spelarna ger 2a platsen. Även här blir Defence avgörande i många jämna matcher.
3:a Kristianstad - Fler änn föra året men gammal o slö OL. Tillskoten borde vara rookies för har inte hört om några rutinerade nyförvärv. Bra lag överlag men rår inte på Ystad eller Lund. 4:a Hässleholm - År två för Hurricanes, bära eller brista? Ny Qb som kan passa har jag hört? Fortfarande mycket folk, plus ett års mer erfarenhet. Svårt att spå detta oväder. Men borde vara bättre änn förra året.
5:a Halmstad - Har släpt väldigt lite info denna försäsong. Förutsätter att de inte gjort några nyförvärv av betydelse. Jag sätter dem på 5 plats med spelet från förra året i minnet och på att jag vet för lite om utvecklingen detta året.
6:a Calmar - Nytt lag nya spelare? Spelade inte allt för bra mot Falun hörde jag. Men vet för lite om Piraterna. Om jag förståt tätt så har de ett blygsamt mål på att överleva serien och ha kul. Inte fel mål o ha för en ny klubb, inte fel alls...
|
|
|
Post by Lejonen on May 5, 2007 2:02:00 GMT 1
Men jag hörde att mjukislejonen vann med ca 60-0 över hässleholm i en träningsmatch i april? Men då såg de väldig vassa ut ! Lejonen kom då med ca 20 spelare. Så som dom spelade, och passade sönder Hässleholm så har de en stor chans att vinna hela div 2. Mvh Div 2 Spion Scout 60-0 Skämtar du med mig!!!? Ni som såg träningsmatchen såg ett fruktansvärt dåligt Lions defence, speciellt när man tänker att de ska vara rutinerade. De rädades endast av Hurricanes WR! De tappade typ en 100 bollar kändes det som. Får de ordning på sina händer akta er DBs i div2. Visst Lions vann, och rättvist men några 60-0 kan ni glömma och börjar Hurricanes WR fånga bollar så hade det varit ganska jämt. Lions defence, då speciellt deras DBs, är inte bra. Dålig coverage hade de och inte kan de tacklas. DL var inte mycket bättre, höll inte sina lanes, Hurricanes QB hade kunnat springa hela dagen lång. Lions får akta sig under säsongen så de inte blir sönderpassade. Detta kommer utnytjas av de andra lagen, tro mig! ( Hoppas deras tränare har jobbat på detta så det inte blir pinsamt under säsongen) Nej, Ystad och Lund får slås om första platsen. Dock fördel Ystad. Hurricaned, Lions och Eagles slåss om tredje platsen. Med tanke på att Hurricanes och Eagles har bra Qbs och mötter Lions"passing heaven"defence så har de minst fördel här. De får förlita sig helt och hållet på Offence. Sen blir det svårt att avgöra Hurricanes och Eagles! För svårt... Calmar får nöja sig med att slåss tappert och komma tillbaka nästa säsong bättre. 1 Ystad 2 Lund 3 Hurricanes 4 Eagles 5 Lions 6 Pirates Den orningen blir det. Ordningen på platserna 3-4-5 är satta pga att "Defence wins championships". 3 o 4 har jämna D och O, 5an har O men svagt pass D. Tack för mig!
|
|
|
Post by Lions2 on May 5, 2007 2:15:25 GMT 1
Föresen, glömmde nämna..... Allt detta snacket om att de ska ha värvat Limhamn spelare, HA! Det var inte Limhamns spelare på träningsmatchen, någon måste förväxlat att Hurricanes gjort en Limhamn värving, Rb som blivit Qb i Hurricanes. Lions har antagligen plockat fram två gamla Limhamns hjälmar till några nybörjare, eller har lånat. Vilket snack det blir så fort en vit hjälm syns på plan, snälla... Och som att inte Lions hade skryttit om dessa nyförvärven för låange sedan. Läste tom här på forumet rykten om att de fått Super Serie meriterade värvningar. Men sen tyst från dem... ;D Man undrar vad den personen tänkte! "-Vi sprider rycktet att vi värvar SS spelare från Limhamn sen på någon träaningsmatch så lånar vi två vita hjälmar och gör de andra lagen nervösa" Men personen tänkte kanske"all publicitet är bra publicitet" The Pulitzer price winer
|
|
|
Post by vrvningar on May 5, 2007 12:42:53 GMT 1
Föresen, glömmde nämna..... Allt detta snacket om att de ska ha värvat Limhamn spelare, HA! Det var inte Limhamns spelare på träningsmatchen, någon måste förväxlat att Hurricanes gjort en Limhamn värving, Rb som blivit Qb i Hurricanes. Lions har antagligen plockat fram två gamla Limhamns hjälmar till några nybörjare, eller har lånat. Vilket snack det blir så fort en vit hjälm syns på plan, snälla... Och som att inte Lions hade skryttit om dessa nyförvärven för låange sedan. Läste tom här på forumet rykten om att de fått Super Serie meriterade värvningar. Men sen tyst från dem... ;D Man undrar vad den personen tänkte! "-Vi sprider rycktet att vi värvar SS spelare från Limhamn sen på någon träaningsmatch så lånar vi två vita hjälmar och gör de andra lagen nervösa" Men personen tänkte kanske"all publicitet är bra publicitet" The Pulitzer price winer Dennis svensson qb i Huricanes kommer från griffins denna säsong Radek Gabor kom från limhamn till c4 efter 1 års uppehåll pga arbete utomlands..
|
|
|
Post by Limhamns spelare on May 5, 2007 16:33:46 GMT 1
En limhamns spelare till, Jonathan Gabor (lillebror till Radek Gabor)
Har spelat med Limhamns Juniorer samt seniorer. Har dock haft uppehåll i två år.
Så det vita hjälmarna har anlänt till kristianstad.
|
|
|
Post by Lundh on May 6, 2007 21:31:57 GMT 1
Såg innan att någon kommenterat vår jersey-upplaga. Vi har beställt nya ställ, tyvärr har inte dem kommit än och vi är osäkra på om dem hinner komma hem till seriepremiären. Vi får helt enkelt se när vi får beställningen. Någon som har någon erfarenhet med tröjbeställningar från Tyson? Cheers från Kalmar
|
|
|
Post by Uffe Palmbrink on May 7, 2007 8:55:34 GMT 1
Alltid skoj med lite spekulationer. Här kommer en delraport från Hässleholm.
Som det stod i ett annat inlägg så är det ju år 2 för oss, och man brukar ju säga att andra året är det svåraste. Intresset för Hurricanes är fortsatt stort i Hässleholm och vi har även i år haft mycket folk på träningarna. Tyvärr så är det svåraste att behålla dem när serien börjar närma sig. Men det tror jag beror på att många som idrottar med andra sporter är vana vid att få allt serverat på ett fat. De är inte vana vid att behöva betala för att få spela fotboll eller för att köpa utrstning. I vanlig rundboll skall man ju helst få betalt bara man sitter på bänken i div 6....
Hursom helst så landar vår trupp på ca 40 man varav ca 20 spelade förra året. Vi tappar hela 19 spelare från förra säsongen av olika anledningar. Men vi känner oss väl rustade inför seriestarten nu på söndag.
Vi har infört ett nytt offensivt spel och hoppas att vi kan blanda in lite mera passpel än förra året. Här kommer våra båda nya QB Dennis Svensson (FD Limhamn) och Karl Nordström (Fd Helsingborg) att få visa vad de kan.
Defensivt kommer de äldre herrarna att få dra ett stort lass då vi har många nya ansikten där i år.
Till slut hoppas vi att vi får en trevlig fotbollsäsong 2007 utan avhopp/dommarestrul/skitsnack samt att vi blir världsmästere i sommar.
Väl mött på planerna i vår!
Uffe Palmbrink Hässleholm Hurricanes AFC
|
|