|
Post by Wolves HC Therus on Mar 30, 2007 20:55:35 GMT 1
Jag har haft mina duster med CC, många i CC kanske inte är allt för glada på oss i kga, men ovanstående inlägg är nog det mest idiotiska, respektlösa och fakta lösa inlägg jag sett på länge.
Karlstad är en av sveriges bästa föreningar och har varit det länge, sen att allt inte är guld som glimmar det vet alla, inte minst vi i wolves med "inside info".
Men CC har trots det alltid värnat om sporten, hjälpt andra klubbar, inte minst oss, med domare, utbildning, delat på jobb, haft junior utbyte osv osv.
utöver detta har CC "fött" fram otroligt duktiga spelare, ledare och framför allt eldsjälar, som alla kanske inte "deltar" i CC längre men som gör ett häst jobb för sporten i sverige (en gammal DB, bla)
Vad jag än personligen tycker om CC så hade sveriges fotboll varit sämre utan dem, Vi i wolves hade nog inte haft något lag nu, och en tråkigare serie helt klart.
OCH måste tilläggas, alla klubbar , ALLA, ALLA och ALLA klubbar i sverige, sätter sig själva i första hand, wolves, STU, Mean Machines och CC med. Om det finns någon styrelse som säger: - Nä, vi spelar inte i år, vi slutar och säljer allt till förmån för Landslaget, de behöver inte betala flygbiljetten i år, den bjur vi i "Demokrats" på......
Om någon uppoffrat sig så, så bockar o bugar jag,,,,,,
Om CC tycker jag vad jag vill, speciellt om vissa där, men som förening i sverige har de gjort otroligt mycket. säg inget annat.!
Annars ser jag fram emot att spöa B-lag ;D
|
|
|
Post by Dum p riktigt on Mar 31, 2007 17:19:32 GMT 1
Enligt Borg ska dom ha lag och om inte så sabbar som för hela västra och alla sponsorer blir förbannade och vi kommer invadera karlstad för att smälla knäskålar i en hel månad! Detta var ett av de dummaste grejer jag hört, självklart kan folk bli sura för att det inte blir matcher men det är väl inte karlstads problem? Vilka sponsorer ska bli sura? pepos pizzeria i lidköping eller familjen Ros blomsterbutik i borås? Kanske mattläggarn i karlskoga som inte får några jobb i borås nu när han syns en match mindre (eller tre). Hoppas du inte spelar i mitt lag för då skäms jag. Info kommer väl snart och jag hoppas cc-b spelar men förstår om dom väljer att satsa på juniorer i första hand. // Örni - Rhinos
|
|
|
Post by marcus on Apr 3, 2007 22:07:31 GMT 1
Personligen skiter jag lite vilket i, givetvis är det mycket roligare om CC ställer upp med lag... vilket jag tror att dom kommer göra eftersom förutsättningarna enligt dom själva är bättre än i fjol och redan flyttat en del matcher för att få mer ordning till B-lagsmatcherna. Men vem vet. I vilket fall så blir det ännu en säsong där västra håller hög klass med skön fotboll. Ska bli spänannde att se årets Lakers... tror dom kan överraska lite. Wolves blir helt ofarliga däremot... Väntar spännt på er stora "surprise" mr wolfman hehe Hit hard!
|
|
|
Post by Insider2 on Apr 11, 2007 20:34:41 GMT 1
Senaste telsamtalet med en CC-spelare sa att det inte blir något B-lag i Karlstad i år. Beslutet skall ha fattats under eftermiddagen idag.
Mer officiell info lär väl följa.
|
|
|
Post by smoke on Apr 11, 2007 21:37:07 GMT 1
Ingen rök utan eld, blir väl tre lag.
1: Rhinos 2: Wolves 3: Lakers
|
|
|
Post by Johan L on Apr 12, 2007 15:32:47 GMT 1
Hej, Det är med stor sorg jag måste meddela att vi måste ställa in säsongen för vårt B-lag. Mycket tråkigt för alla berörda, men vi klarar inte alla åtagande samtidigt.
Vi hade ett spelarmöte under gårdagen och när vi konstaterade att majoriteten av laget bestod av U19 spelare så var det bara att inse fakta. Vi har också dragits med stora ledar/funktionärproblem
Vi ber om ursäkt till alla inblandade och önskar lycka till under fotbollssäsongen -07
Johan Larsson Sportchef Carlstad Crusaders
|
|
|
Post by marcus on Apr 12, 2007 17:11:46 GMT 1
Ja, vad säger man, vi ska upp till division 1 till nästa år! Blir spännande att se hur dom löser bristen på lag i västra till nästa år. Så det blir 3 lag som får stångas i västra i år då alltså. Måste säga att jag tycker det är tråkigt att CC inte kan ha lite mer framförhållning... eller SAFF borde i alla fall bli lite snea på planeringen där borta. Men å andra sidan vem vet vad som händer i Karlstad egentligen? Blir roligt att smälla Karlskoga och Lidköpingsbor i år i alla fall, ser fram emot 19:e maj! Får bli någon extra träningsmatch istället... ...eller tror ni SAFF har tankar på att ändra spelschemat nu? Mvh
|
|
|
Post by Trist on Apr 13, 2007 10:02:52 GMT 1
blir fint nästa år, U-17 och U-19 och SR samtidigt....JOJO pengar ledare och spelare har vi ju gott om i västra. Blir det 4 matcher mot varandra nu då lr? 6 seriematchner känns ju lite surt
|
|
|
Post by publik on Apr 13, 2007 15:45:28 GMT 1
Ruttet är det.
Superserien 5 lag Superettan 7 lag Division 2 Norra 4 lag Division 2 Östra 4 lag Division 2 Västra 3 lag Division 2 Södra 6 lag
3 hemmamatcher är för lite.
Nej nytt seriesystem
2 st Superserier
SMM AJ Tyresö Djurgården
Göteborg Örebro Limhamn Carlstad
2 st division 1 serier STU Uppsala Gävle Westerbotten
Norrköping Ystad Borås Kristianstad
Sen återigen
9-Manna fotboll
Se till att få igång lag..
När jag spelade så hade vi minst 8-9 matcher per säsong. Den med flest så hade vi 11 matcher. då börjar det bli kul
|
|
|
Post by publik on Apr 13, 2007 15:50:40 GMT 1
Ruttet är det.
Superserien 5 lag Superettan 7 lag Division 2 Norra 4 lag Division 2 Östra 4 lag Division 2 Västra 3 lag Division 2 Södra 6 lag
3 hemmamatcher är för lite.
Nej nytt seriesystem
2 st Superserier
SMM AJ Tyresö Djurgården
Göteborg Örebro Limhamn Carlstad
2 st division 1 serier STU Uppsala Gävle Westerbotten
Norrköping Ystad Borås Kristianstad
Sen återigen
9-Manna fotboll
Se till att få igång lag..
När jag spelade så hade vi minst 8-9 matcher per säsong. Den med flest så hade vi 11 matcher. då börjar det bli kul
|
|
|
Post by korp on Apr 13, 2007 16:25:52 GMT 1
Snälla inte 9 manna fotboll diskussionen igen! Grejen är ju det att klubbarna nöjer sig med att bara ha ett seniorlag, ni måste EXPANDERA ute i landet, fixa juniorlag och bita ihop några tunga år kommer det vara mend et är värt det!
9 manna fotboll, ja snälla lägg ned förbundet då och spela korp
|
|
|
Post by wwehd on Apr 13, 2007 16:36:52 GMT 1
Snälla inte 9 manna fotboll diskussionen igen! Grejen är ju det att klubbarna nöjer sig med att bara ha ett seniorlag, ni måste EXPANDERA ute i landet, fixa juniorlag och bita ihop några tunga år kommer det vara mend et är värt det! 9 manna fotboll, ja snälla lägg ned förbundet då och spela korp En del skolor i USA spelar till och med 6-manna fotboll. Det kanske kan vara nått?
|
|
|
Post by korp on Apr 13, 2007 16:45:32 GMT 1
Hoppas du skojar..
sluta spela kompisboll, starta en ungdomsverksamhet och få till en vettig diskussion det är vi växer, ta råd av föreningarna som HAR lyckats
|
|
|
Post by wwehd on Apr 13, 2007 16:48:00 GMT 1
Klart jag skojar.
Jag trodde ironin var självklar.
|
|
|
Post by a on Apr 13, 2007 16:48:49 GMT 1
Snälla inte 9 manna fotboll diskussionen igen! Grejen är ju det att klubbarna nöjer sig med att bara ha ett seniorlag, ni måste EXPANDERA ute i landet, fixa juniorlag och bita ihop några tunga år kommer det vara mend et är värt det! 9 manna fotboll, ja snälla lägg ned förbundet då och spela korp En del skolor i USA spelar till och med 6-manna fotboll. Det kanske kan vara nått? Eller så har hela flytten av u-19 säsong förstört allting..... där ligger felet.
|
|