|
Post by Brsrk on May 12, 2006 13:27:08 GMT 1
Klara för spel för Djurgårdens B-lag på lördag: WR Alex Adamo (rookie) C Christian Andersson DE John Ekberg DT Martin Gunnesson (r) DB Damon Lane DB Christopher Larsson (r) DB Johannes Lindé (r) G Daniel Nordquist WR Tomas Sigurdarson (ny som senior) DB Sebastian Stålbom (n) RB Jimmy Söderberg TE Kim Wiktorsson (n) QB Xavier Viteri DB Henrik Wollert RB Joakim Åhs (r) Snittålder 23.9, trots en gammal gubbe på 30 (jag)...
|
|
|
Post by Undrar on May 12, 2006 22:27:57 GMT 1
Hur kommer det sig att man anmäler ett B-lag om man har 15 spelare till B-truppen, varav 8 aldrig spelat en down seniorfotboll förr? Jag lider med de grabbar som ska fajta sig igenom en säsong med dessa förutsättningar. Ni tycker säkert det är helt ok nu, och tycker jag ska hålla käft, men jag lovar att det inte är så kul 4-5 matcher in på säsongen när ni inte ens är 15 man och några är halvskadade. Inte blir det roligare av att ni kommer ha svårt att vinna någon match med dessa förutsättningar.
Jag undrar vad som gått snett i DIF och deras satsning? tDet verkar ju vara låga nummer i alla deras lag. Något måste gått snett jämfört med hur det var tänkt i vintras då man hörde snack om 100 juniorer och en fet A-trupp. Nu var A-laget inte ens 30 mot Arlanda, man är 15 till B premiären, U19 är inte ens 20, U16 är max 20 och pee wee fick dra sig ur då man bara var 6-7 stycken. Hoppas inte detta är en ihållande trend för er!
|
|
|
Post by M Hammargard on May 12, 2006 22:30:52 GMT 1
Haha X som QB! You still have my gloves man! You better watch out. Ska bli kul att vara tillbaka på Zinken. Självklart är jag medveten om att det inte är en diffare som skrivit det tidigare nämnda inlägget. PGA innehållet så tror jag att det kommer från antingen Norrköping eller nån fd Botkyrkaspelare. Troligen det första. Av princip så ville inte August lämna ut IP-numret för närmare undersökning, vilket jag förstår. Det ska bli kul och möta er och jag hoppas att ni inte blir alltför ledsna efter matchen. Vår roster finns på www.balticbeasts.net Det känns onödigt att räkna ut snittålder på oss, då vi har några riktigt gamla och några riktigt unga. Väl mött imorgon!
|
|
|
Post by Bc on May 12, 2006 23:49:32 GMT 1
så Matthias Berggren har gått och blivit lite äldre och fylligare sist jag såg honom så vägde han kanske högst 85, och vart mosad av en OL-spelare på 130+. iofs så var detta runt 90-talets slut!! lycka till!!
|
|
Osquarn som blev krokodil
Guest
|
Post by Osquarn som blev krokodil on May 13, 2006 1:23:04 GMT 1
En gissning till spelarflykten från DIF är den kraftigt höjda spelaravgiften. På osquars-tiden gjorde bra sponsorer och evenemang att vi inte betalade särskillt stora pengar för att få spela. Nu vet jag flera stycken som inte har råd att spela med DIF och därför avstår.
|
|
|
Post by aha on May 13, 2006 2:27:58 GMT 1
Hur mycket kostar det i år?
|
|
|
Post by En som vet on May 13, 2006 8:30:49 GMT 1
så Matthias Berggren har gått och blivit lite äldre och fylligare sist jag såg honom så vägde han kanske högst 85, och vart mosad av en OL-spelare på 130+. iofs så var detta runt 90-talets slut!! lycka till!! Berggren har aldrig vägt 85kg, han föddes som 100+ Säsongen -97 vägde han 105 kg.
|
|
|
Post by phopp on May 13, 2006 9:44:31 GMT 1
varför skulle en norrköpingsspelare skriva så, hur tänker du då M Hammargard?
|
|
|
Post by Om du vill on May 13, 2006 9:54:08 GMT 1
Hur kommer det sig att man anmäler ett B-lag om man har 15 spelare till B-truppen, varav 8 aldrig spelat en down seniorfotboll förr? Jag lider med de grabbar som ska fajta sig igenom en säsong med dessa förutsättningar. Ni tycker säkert det är helt ok nu, och tycker jag ska hålla käft, men jag lovar att det inte är så kul 4-5 matcher in på säsongen när ni inte ens är 15 man och några är halvskadade. Inte blir det roligare av att ni kommer ha svårt att vinna någon match med dessa förutsättningar. Jag undrar vad som gått snett i DIF och deras satsning? tDet verkar ju vara låga nummer i alla deras lag. Något måste gått snett jämfört med hur det var tänkt i vintras då man hörde snack om 100 juniorer och en fet A-trupp. Nu var A-laget inte ens 30 mot Arlanda, man är 15 till B premiären, U19 är inte ens 20, U16 är max 20 och pee wee fick dra sig ur då man bara var 6-7 stycken. Hoppas inte detta är en ihållande trend för er! Om du vill tolka det så så är det OK med mig. Själv tycker jag klubben har tagit stora steg framåt på kort tid men smaken är som baken.
|
|
|
Post by NRKP on May 15, 2006 8:57:33 GMT 1
Hallå MR Hammargard. Svara bara på en sak är du snäll. Varför skulle ett inlägg ang era coacher komma från Norrköping? Vad jag vet så är det inte många där som har koll på vilka ni är och vad ni kan. Så snälla, behåll vilka du tror det är för dig själv och ta reda på fakta, sedan kan du kasta skit.
Och Grattis till vinsten !
|
|
|
Post by M Hammargard on May 15, 2006 13:39:41 GMT 1
Det handlar inte om smutskastning av hela er förening utan en enda person som gömmer sig bakom ett alias på forumet. Personen spelar kanske inte ens kvar i Panthers. Jag ska förtydliga min tankegång. Av inläggets text kan man förutsätta att personen i fråga har blivit tränad av Coach Sergio och Coach Fernando. Dessa herrar har tränat tre olika lag. Nyköping, Norrköping och till viss del Botkyrka. I Nyk. kan det finnas folk som har något emot dem. Men att dessa skulle vara aktiva på forumet ser jag som föga troligt. Dessutom ser jag på inlägget att det antagligen kommer från någon utanför NBB. I Botkyrka kan de också finnas motsättningar kvar. Men spelarna som var ifrån Botkyrka hade inte så mycket med "våra" Coacher att göra. I Norrköping har jag fått höra att det blev ett himla liv som slutade i att Head-Coach Guillermo "Memo" Corona (Morbror till Sergio o Fernando) fick sparken. Därför anser jag att det mest troliga är att det kommer från någon person som spelade i, eller hade något annat att göra med Panthers på den tiden. Som jag nämnde ovan så handlar det inte om att smutskasta Panthers organisation. Personligen har jag bara goda erfarenheter från NPP. Jag har mött ett stort antal bra människor med rötterna i NPP. Jag ber om ursäkt om jag förolämpat någon seriös person i NPP. Det är bara så att personangrepp på ett forum, under ett falskt namn, gör mig riktigt förbannad. Jag anser att man bör skriva ner sitt namn om man slänger ur sig radikala åsikter. Man bör stå för sina åsikter. Det gör alltid jag. Att snacka skit om folk på ett forum gynnar ingen. Det kan snarare skada sporten. Låt säga att våra coacher (som är tydligt märkta av situationen i NPP på den tiden) tar så illa upp att de slutar. Då skulle NBB tappa två eldsjälar som lägger ner hela sin fritid (+lite till) på fotbollen. Det är knappast bra för föreningen. Vi behöver dessa killar och upskattar deras arbete riktigt ordentligt. PS Jag känner inte till detaljerna om vad som hände i NPP och vill/kan inte diskutera det. Jag spelade själv i Halmstad Eagles (Som fick stryk av NPP i kvalet 2000. Och ja, det svider fortfarande ) på den tiden. Lycka till i serien! Någon av oss får ta steget upp snart. Det är dags att placera bygden på fotbollskartan igen!!
|
|
|
Post by Sklle on May 15, 2006 15:17:05 GMT 1
Jag förstår inte vilket personangrepp du pratar om. För det första så är det bara du som namnger någon i denna tråd.
|
|
emil
Backup
|
Post by emil on May 15, 2006 20:05:38 GMT 1
Jag förstår inte vilket personangrepp du pratar om. För det första så är det bara du som namnger någon i denna tråd. Okej men vafan kallar det för då? Sånt som detta är bara så onödigt, leder inte till något speciellt hjälpande för någon part. Lägg ner detta nu och väx upp lite!
|
|
|
Post by G on May 15, 2006 20:53:28 GMT 1
mvp för Dif? mvp för baltic beasts?
|
|
|
Post by guest on May 15, 2006 21:14:20 GMT 1
finns det inga bilder från matchen?
|
|