|
Post by undrande on May 8, 2006 18:39:46 GMT 1
hur tror ni det här kommer gå
|
|
|
Post by Beast Emil NC on May 8, 2006 19:32:52 GMT 1
hmmmmmmmm, ja du. Vad tror du själv? OT: Jag tror att det kommer bli en rolig match, det är jag iaf säker på.
|
|
|
Post by ElegiNBB on May 8, 2006 22:24:48 GMT 1
Jag håller med Emil, kul ska det bli. Min första match efter 7 års uppehåll.
|
|
|
Post by M Hammargard on May 8, 2006 23:23:55 GMT 1
Efter att ha sett DIF A mot Arlanda så är jag lite lugnare. Men det kommer att bli en tuff match med mycket ställningskrig. Vi har en del rookies, några "nästan-rookies" och en del veteraner. Jag skulle tro att DIF B ser ungefär likadant ut. Vi har en fördel med att vi vet hur de spelar och att de troligen inte har någon aning om hur vi lirar.
Det är väldigt svårt att tippa när man inte riktigt vet hur pass bra vi är. Vi har inte kört någon träningsmatch i år. Jag får helt enkelt tippa med hjärtat.
DIF B - NBB: 6-26
|
|
|
Post by email on May 9, 2006 14:04:18 GMT 1
HAmmis, det där va riktigt vackert... Iaf poängen Jag har faktist inte en anning om vad det kan bli, eftersom båda lagen värkar ha gott och blandat och inte bara veteraner eller rookies så blir det väl svårt att se, men hoppas kan man ju alltid göra! //Emil
|
|
|
Post by HATA BEAST on May 10, 2006 23:31:23 GMT 1
HAhahahahahahahaha kan bara småle.. Beast har inte en chans.. Med två coacher som inte vet hur det är att träna ett lag för fem öre. När Nyköping spelade med Botkyrka presterades knappt ett skit från defence, och visst var det ifrån Nyköping defence tränades. Tippar 14-0 till DIF B
|
|
|
Post by Bc on May 11, 2006 0:47:06 GMT 1
som gammal beast spelare hoppas jag på en vinst på lördag!! kör hårt grabbar!!
|
|
|
Post by M Hammargard on May 11, 2006 11:53:34 GMT 1
Oj så vågat!! Personangrepp under ett alias. Om Botkyrkas Offense hade presterat nånting över huvud taget, så att inte Defense behövde vara på plan hela tiden, så kanske ni vunnit nån match iaf. En vinst mot ett Berga med 10 man räknas inte i min bok.
Om det är nån som tror att vi kommer sist i serien, så är det bara att tänka om. Små fjortisar som gömmer sig under falska alias äter vi upp till frukost!!
|
|
|
Post by John Falun on May 11, 2006 12:26:18 GMT 1
Go Nyköping - Hoppas det går bättre för er än vad det gjorde för våran "första"-säsong. Vi ses på fältet!
|
|
|
Post by Stefan55 on May 11, 2006 14:23:21 GMT 1
ska bli jävligt kul att se Nyköping spela igen tror d blir en jävligt bra match
|
|
|
Post by DIFare on May 11, 2006 15:13:54 GMT 1
HAhahahahahahahaha kan bara småle.. Beast har inte en chans.. Med två coacher som inte vet hur det är att träna ett lag för fem öre. När Nyköping spelade med Botkyrka presterades knappt ett skit från defence, och visst var det ifrån Nyköping defence tränades. Tippar 14-0 till DIF B Idiot, Ingen från DIF lär ha skrivit det där. Hoppas på bra väder och bra fotboll. DIF B kommer att vara en påse gott och blandat.
|
|
|
Post by email on May 11, 2006 16:28:37 GMT 1
haha nejdu det är är inte DIF det kan t o m jag säga. Det är Direkt från dem urusla Botkyrka spelarna som vi spelade med förra året.
Vi fick höra det sista matchen i u19 att defence var den sämre delen i laget. Antagligen från att dömma från filmerna så kan ju inte det stämma? Men som många sagt, det bästa laget har inget Defence. Vi fick spela typ 98% av matcherna. Vi har bra vittnen till det. Typ alla lag vi spelade mot. Men men, dem är från det förflutna. Nu är det Seniorer som gäller!
OT: Jag hoppas DIF tycker det är lika spännande som vi här i Nyköping Baltic Beasts tycker det är att möta er! Jag hoppas vi kommer ha kul, sen vad som händer är upp till hela laget.
|
|
|
Post by 4450 on May 11, 2006 20:43:02 GMT 1
Synd att jag har match med DIF U19 samma dag som DIF B lirar mot er. Hade vart kul och se er gamla jönsar från Nyköping igen. Om ni nu minns mig, nr 10 i sista matchen. Lycka till allihopa, jag är säkert med i returmatchen i sthlm. Den 12/8 eller när det nu var.
Hade fint! Stay low, hit hard!
|
|
elegi
Bänkvärmare
|
Post by elegi on May 12, 2006 3:48:46 GMT 1
Det spelar ingen roll vem som vinner, huvudsaken är att vi har roligt... ;D Botkyrka Raiders var ett svårt projekt ihopsat utav enbart Rookies (med nått undantag) från 3 kommuner (Botkyrka, Södertälje och Nyköping). Jag blev faktiskt väldigt förvånad utav att vi vann Berga-matchen. Det som jag tyckte präglade Raiders var inte ett helt lags prestationer utan enskilda individer som utvecklades snabbare än dom andra. Både på offense och defense. Dom spelare som "dubblade" under matcherna saknade tillräckliga kunskaper på både offense (Nyköping) och defence (Botkyrka/Södertälje). Och det var resultatet utav ett långt avstånd, för få gemensama träningar och brist på "stora pojkar". Men vi gjorde det bästa vi kunde utav situationen och att inte komma sist i sin första säsong (oavsett motståndet Hammis ) är alltid något. Thommy (f.d. ass coach Raiders)
|
|
|
Post by Brsrk on May 12, 2006 12:32:36 GMT 1
Jag är grymt laddad för matchen. Det blir min första tävlingsmatch någonsin, och jag lär få spela i princip varje snap. Jag kommer heller inte att vara den ende som är i den situationen, utan det är nästan en majoritet rookies. Det kommer att bli ruskigt jobbigt, men jag är övertygad om att det kommer att bli en riktigt rolig match. Enda missräknignen är att vi tvingas hålla till på Södermalm. Inte riktigt Djurgårdsterritorium... Varmt välkomna till Zinken imorgon!
|
|