|
Post by wwehd on Mar 21, 2007 15:46:42 GMT 1
min lilla fundering: det är u-19 spelare vi pratar om, det innebär att de fyller 19 i år. förra året bör de rimligtvis ha fyllt 18? hade de fyllt 18, så att de var myndiga när de skrev på licensen? kan man hitta någon form av kryphål på det sättet? Hehe Jag gillar dina tankegångar. Är det "18-årsgräns" på att man inte får ingå avtal utan målsmans underskrift? OM det är så, och spelarnas målsmän inte har skrivit på då är det nästan lite humor mitt i all tragik. Men jag vidhåller fortfarande min tidigare ståndpunkt, att om man inte gillar vad som står på ett papper så skall man inte skriva på det pappret!
|
|
|
Post by Tnk om on Mar 22, 2007 10:07:14 GMT 1
Tänk om ordförande inte vill skriva ettårskontrakt. Ska man skita i att spela fotboll eller ska man tvingas vara bunden till klubben i två år.
Bittra ordförande gynnar knappast sporten...
|
|
|
Post by NA on Mar 22, 2007 10:25:11 GMT 1
min lilla fundering: det är u-19 spelare vi pratar om, det innebär att de fyller 19 i år. förra året bör de rimligtvis ha fyllt 18? hade de fyllt 18, så att de var myndiga när de skrev på licensen? kan man hitta någon form av kryphål på det sättet? Hehe Jag gillar dina tankegångar. Är det "18-årsgräns" på att man inte får ingå avtal utan målsmans underskrift? OM det är så, och spelarnas målsmän inte har skrivit på då är det nästan lite humor mitt i all tragik. Men jag vidhåller fortfarande min tidigare ståndpunkt, att om man inte gillar vad som står på ett papper så skall man inte skriva på det pappret! min tanke var ju då att om man inte är myndig kan väl inte ett dokument som man skrivit på vara juridiskt bindande?
|
|
|
Post by DOMARE on Apr 22, 2007 22:39:44 GMT 1
Varför har inga NSAFF lag domare för?
|
|
|
Post by rykte on Apr 24, 2007 20:09:29 GMT 1
Lars-Olow Olsson ska coacha i Flames i år(vet att den forne Republicans HC´n älskar höra rykten om sig själv)
|
|
|
Post by Oryktat on Apr 24, 2007 22:28:27 GMT 1
Som vanligt med rykten så stämmer inte det här heller.
Det vore ju jättebra om vi i Sundsvall kunde få ta del av Lollos kunskaper genom hela säsongen för han kan massor av football och är bra på att lära ut det han kan.
Att han varit och hjälpt till på några träningar är nog en kombination av att han studerar här, är vän med en av tränarna coh har ett stort hjärta för sporten. Men just nu är han alltså mest som en gästcoach.
|
|
|
Post by hajjar inte on Apr 27, 2007 12:37:49 GMT 1
|
|
|
Post by dekis on May 1, 2007 23:06:22 GMT 1
Taget från Jamtlands sida, är inte 1 träning i veckan tom lite för ett div2 lag?
|
|
|
Post by nnu mer dekis on May 3, 2007 10:07:38 GMT 1
I Hogs tränade vi typ aldrig men vann för det mesta ändå, så en obligatorisk träning i veveckan är ett stort steg framåt. Risken är väll att man riskerar att bryta ner sig nu inför säsongen och dra på sig belastningsskador... Det kommer bli ett grymt roligt år, har längtat efter att få vinna igen, det var ett tag sedan sist om man bort ser från de lag som vi piskade så hårt att de drog sig ur SS. ;D
|
|
|
Post by kaxpellar on May 3, 2007 10:27:04 GMT 1
Riktigt kaxiga efter ha blivit smiskade i påskas!
|
|
|
Post by Nstan rtt on May 3, 2007 17:17:33 GMT 1
Precis som att Jamtland aldrig vann en match i SS så vann aldrig Hogs en enda match under sin tragiska sejour i seriespel. Jag skulle kunna tänka mig att Hogs var det enda lag i Sveriges amerikanska fotbolls historia som aldrig vunnit en match. Anledningen var att dom spelade olicensierade spelare i varenda match.
|
|
|
Post by vet on May 3, 2007 17:39:31 GMT 1
I Hogs tränade vi typ aldrig men vann för det mesta ändå, så en obligatorisk träning i veveckan är ett stort steg framåt. Risken är väll att man riskerar att bryta ner sig nu inför säsongen och dra på sig belastningsskador... Det kommer bli ett grymt roligt år, har längtat efter att få vinna igen, det var ett tag sedan sist om man bort ser från de lag som vi piskade så hårt att de drog sig ur SS. ;D Är det du skriver nått att vara STOLT över? Jamtland har aldrig vunnit en match i SS så vad pratar du om? Jamtland är strykhunden i år i div2N, på tok för många talanger har lämnat laget och ingen påfyllnad...
|
|
|
Post by Kax mad all rtt on May 3, 2007 19:25:04 GMT 1
Ni hade olic.... bla bla bla. De lag som ni van över drog... bla bla
Dåliga ursäkter!
Vi gjorde fler poäng än ni, vi var bättre än ni... Ni vet det, vi vet det, ALLA vet det!!!
Och desutom så har vi aldrig dragit oss ur seriespel under pågånde säsong. Den största skammen av alla. Roligt att ha en saida här på forumet... Tyvärr så har du nog ungefär lika mycket rätt som vad hon brukade ha ;D
|
|
|
Post by skamm on May 3, 2007 19:37:09 GMT 1
är inte den största skammen att bli BANNAD från seriespel för man är så oseriös att man inte ens betalar licensavgifter?
|
|
|
Post by WH on May 3, 2007 20:20:15 GMT 1
Nä det är det inte...
Att bli bannad drabbade bara Hogs själva. När man drar sig ur så drabbas alla andra.
Så helt klart är den den största skammen ett lag kan dra på sig är att dra sig ur pågående spel. Har man gjort det bör man vara väldigt ödmjuk i sina uttalanden om andra lags brister och fel.
|
|