|
Post by Kisse on Feb 18, 2007 18:35:09 GMT 1
Håller med Lonesome Polecat
Håller på Flames som vinnare, vi har nu de bästa tränarna och flera bra spelare med SS meriter.
Luleå behöver mer tid att bygga uppsig tror jag.
Jämtland har tappat några av Sveriges bästa spelare och norrlands bästa coachstab, det fixar inget lag.
Umeå tappar förmycket, en tredjetränare hinner inte fixa det på ett år, även om han tränat finska landslaget, du vet dom som får storstryck av oss Svenskar numera ;D
|
|
|
Post by va on Feb 18, 2007 18:41:28 GMT 1
Vad skiljer sig Flames Coacher från andra norrlänska lags? Undrar bara vad som gör dem så fantastiska...
|
|
Peter Andersson 46 SF
Guest
|
Post by Peter Andersson 46 SF on Feb 19, 2007 22:42:15 GMT 1
Jag vet inte själv vad som skiljer dom från andra coacher. Det enda jag kan säga är att dom är väldigt kunniga och dedikerade i sitt coachande och har mellan sig en stor summa år inom amerikansk fotboll och dom har erfarenhet från landslag både som spelare och coach. Johan Andersson tex var ju med och startade Flames -89 och har coachat SF minst sedan jag började spela i seniorlaget -96 och många av dom övningar och spelsystem vi använde oss av då saknade nog en del footballs kunnande. Därför är det riktigt bra för våra unga spelare och nybörjare att dom får lära sig rätt från början nu, väldigt bra med så pass duktiga coacher särskilt när vi har en relativt liten trupp med.
|
|
|
Post by va on Feb 23, 2007 23:38:51 GMT 1
Menar du att han är kunnig eller inte? Väldigt kryptiskt skrivet
|
|
|
Post by tippning on Feb 23, 2007 23:50:37 GMT 1
Håller med Lonesome Polecat Håller på Flames som vinnare, vi har nu de bästa tränarna och flera bra spelare med SS meriter. Luleå behöver mer tid att bygga uppsig tror jag. Jämtland har tappat några av Sveriges bästa spelare och norrlands bästa coachstab, det fixar inget lag. Umeå tappar förmycket, en tredjetränare hinner inte fixa det på ett år, även om han tränat finska landslaget, du vet dom som får storstryck av oss Svenskar numera ;D Inte omöjligt att dessa tips faller in, men varken Flames eller Jamtland kommer ha särskilt många med SS erfarenhet i truppen(Flames trupp på hemsidan var mycket liten) , kände igen tre namn på Flames roster och det var Janne Nyström , Markus Berggren och Markus Hellmyrs Jamtland verkar vara totalt ocoachade i år och har spelarledda träningar Vem vet kanske organiserade och taggade Luleå tar hem detta?
|
|
|
Post by Inte eller on Feb 24, 2007 19:04:45 GMT 1
Huskies kommer att vinna serien överlägset! Vad har Flames att komma med? Markus Berggren bra för 5 år sen men sen Hellmyrs? kan inte göra nåt ensam Janne ? bra för 15 år sen springer mest i sidled Coacher? Gustaf Mesaros??? ?!!!! ?? ? ?? Den ende i flames som numera kan Coacha (Johan Andersson) är tydligen inte ens med?!!! Jamtarna tappar tydligen allt o alla så dom kan man inte räkna med. Nä WH är nog det säkraste tipset Om inte Eskimåerna från polcirkeln tar det förstås
|
|
|
Post by ee on Feb 24, 2007 23:13:28 GMT 1
Jag tror Luleå vinner serien, de möter lag som slår sig själva för bröstet
Själva har de snällt stått o väntat på att få spela matcher igen, 28 man på träningarna läste jag på deras hemsida, det tror jag inte de andra lagen har?
Nej ett taggat Eskimos vinner norrtvåan!
|
|
|
Post by qb killah on Feb 25, 2007 19:26:45 GMT 1
Flames har flyttat Markus Hellmyrs till QB för att utnyttja honom mer som atlet, tror flames kommer ha ett tungt running game alá DIF
|
|
|
Post by Roosenbaum on Feb 27, 2007 10:47:23 GMT 1
Hehe..
Jag tror att ni alla kommer bli besvikna.. Kommer ni ihåg Odensala Hogs? De drack sprit innan alla matcher tränade aldrig och vänn ändå över alla lag utom REPS i norra.
Många Hogs spelare kommer nog sluta upp med Jamtland och förstärka det som saknas efter alla förluster, sen tror jag dessa stjärnrankade Luleå och S-vall osv kommer få äta upp det som skrivs här..
Men inget ont om Div 2 norra.. Jag har saknat er, efter matcher i lägre division så gör det iaf ont. SS e bara teknik och inget jävlar anama!!
Syns på plan upp i norrland
|
|
|
Post by ratt ska va ratt on Feb 27, 2007 11:05:41 GMT 1
De vann mot Umeå och ett Luleå kraftigt på dekis, inte mot några andra lag
|
|
|
Post by Fogden on Feb 27, 2007 12:45:01 GMT 1
Hogs betalade heller aldrig in licenspengar till förbundet därför vann dom inte en enda match plus att dom fortfarande är skyldiga SAFF pengar för det.
|
|
|
Post by liket lever on Feb 27, 2007 14:37:05 GMT 1
Betyder detta att Jeff Andersson kommer spela QB för Jamtland? Började inte de flesta Hogsspelarna spela med Jamtland igen när de gick upp i SS?
Hogs vann knappt mot Umeå/Luleå när de spelade, förlorade knappt mot ett Reps som blev smiskade av Sundsvall, Gubbarna var gamla då borde vara ännu äldre och slöare nu
|
|
|
Post by Fd Hogsare on Feb 28, 2007 9:54:49 GMT 1
Tyckte vi (Hogs) vann övertygande mot Umeå och Luleå men det är ju bara min ödmjuka åsikt....
|
|
|
Post by ST on Feb 28, 2007 11:20:55 GMT 1
|
|
|
Post by pinsamt on Feb 28, 2007 13:55:19 GMT 1
Hehe.. Jag tror att ni alla kommer bli besvikna.. Kommer ni ihåg Odensala Hogs? De drack sprit innan alla matcher tränade aldrig och vänn ändå över alla lag utom REPS i norra. Många Hogs spelare kommer nog sluta upp med Jamtland och förstärka det som saknas efter alla förluster, sen tror jag dessa stjärnrankade Luleå och S-vall osv kommer få äta upp det som skrivs här.. Men inget ont om Div 2 norra.. Jag har saknat er, efter matcher i lägre division så gör det iaf ont. SS e bara teknik och inget jävlar anama!! Syns på plan upp i norrland Hur många är kvar av detta otroliga gäng, de flesta var väl runt 40 tagg, om inte Hogs QB spelar så är jag inte rädd...
|
|