|
Post by 25 cent on Mar 20, 2006 8:36:57 GMT 1
|
|
|
Post by Rhinos on Mar 20, 2006 17:38:46 GMT 1
JO, Borås satsar på division 1, och vi kommer fullfölja matcherna, kämpar som alltid till sista blodsdroppen!!
Grattis wolves till värvningarna, ser fram emot att möta er ännu mer nu, tufft motstånd gör att man förbättras!
Varmt välkomna till Ramnavallen!
Mvh/ Borås Rhinos
|
|
|
Post by Machine on Mar 21, 2006 14:54:32 GMT 1
Blir det något CC B-lag i år eller inte?
|
|
|
Post by Little Bird on Mar 21, 2006 17:19:35 GMT 1
Har hört att åde GBG och CC kommer låta sina U-19 spela med B-laget . Kanske kan bekräftas av någon mer insatt. Ett rykte bara.
|
|
|
Post by Sklle on Mar 21, 2006 17:23:56 GMT 1
Det låter väldigt troligt med tanke på att det hur som helst bara är CC och GM som hade ställt ett u19 plan på banan iaf. Bättre då att köra det som B-lag så att det blir lite mer matcher genom att möta de andra seniorlagen i västra.
|
|
|
Post by men on Mar 21, 2006 20:26:30 GMT 1
Får ju inte spela 2 matcher/helg..... Hur går det då när dom har junis match samtidigt....wo???
|
|
|
Post by Hehe on Mar 21, 2006 20:32:48 GMT 1
Vart sjutton står det att man inte får spela två matcher samma helg. Och säg inte " enligt regelboken" för det gör det inte.
|
|
|
Post by Marcus on Mar 21, 2006 22:43:33 GMT 1
Enda västra U19-lagen som FINNS i år är göteborg och Carlstad, lika väl att de spelar B-lag då eftersom det behövs manskap där och det inte finns något U19.
En förfrågan till VSAFF är skickad i ärendet, går inte DET igenom så är det någon på VSAFF som har spelat RB i för många shootguns
|
|
|
Post by bors GB on Mar 23, 2006 17:13:42 GMT 1
Glada nyheter, Göteborg och Carlstad har ansökt till VSAFF om att få ställa upp med respektive U19-trupper i B-lagen istället, pga att B-lagen har dåligt med spelare och att det bara finns två U-19 lag så är det en perfekt lösning.
Får väl se men det bör väl inte vara några problem för VSAFF tycker man.
Skönt att vi får 5 istället för 3 hemmamatcher isåfall.
|
|
|
Post by markuslinderum on Mar 24, 2006 10:16:36 GMT 1
Jag har ingen aning om vem denne bors GB är eller var och hur han får sin information men mig veterligen är han felunderrättad.
Som jag skrev tidigare så är vårt Div. 2 lag ett stort frågetecken detta år. Utan U19-spelare har vi förmodligen inte till ett helt lag men varför skulle vi behöva ansöka om detta till VSAFF? Förra året hade vi också U19 spelare både i SS och Div. 2 laget men lämnade inte in någon ansökan om detta.
Såvitt jag vet är någon sådan ansökan inte heller inlämnad. Det har först en diskussion om hur vi ska göra med U19/Div. 2 Västra i år men den diskussionen är fortfarande igång.
För Göteborg lutar det nog åt att våra U19 spelare kommer att få delta i Div. 2 spel men det är ännu inte klart. Jag ska själv prata med Hans Gunnarsson om detta idag så det ska nog snart vara löst. Denna lösning är också ok med våra juniorer, vi diskuterade detta på förra U19-mötet.
Jag måste slutligen säga att jag blir förbannad och trött på hur enormt mycket osanningar som sprids på detta forum. Jag vet att man är i sin fulla rätt att både vara anonym och att man faktiskt har rätt att också sprida dessa osanningar, det jag bara inte förstår är vad man som anonym skribent får ut av det?
Någon av er (till exempel bors GB) får gärna träda fram och förklara, anonymt givetvis, något annat skulle jag aldrig drömma om att be er om.
Med vänliga hälsningar Markus Linderum, Göteborg Marvels
|
|
|
Post by Sklle on Mar 24, 2006 19:30:31 GMT 1
Gissningsvis är det en anonym skribent får ut av detta information. För när du lir tillräckligt less och förbannad så skriver du ett par rader om vad som händer i Marvels. Annars är det ju stendött på info. Därför spekulerar folk vilt och hoppas att få bekräftat eller dementerat.
För övrigt skulle jag tro att bors GB = Borås GB
|
|
|
Post by Sklle on Mar 24, 2006 19:33:01 GMT 1
Ovanstående kommer direkt från Borås gästbok.
|
|
|
Post by Kalle i Uddevalla on Mar 24, 2006 22:52:44 GMT 1
Tror ej att det är Markus i Marvels som skrivit i Borås gästbok. Varför ? jo han stavar inte markus med "c". Sen har han ingen anledning att göra det. Tror att det är bors Gb som fösöker skapa uppmärksamhet, Tyvärr. Vad marvels gör är väl för böveln deras business. De ända krav dom har på sig är att ställa ett superserielag samt div 2 lag på plan. Eller är på forumen det skall avgöras. Tack för ordet.
|
|
|
Post by Sklle on Mar 24, 2006 23:34:47 GMT 1
Det finns väl ingen här som har påstått att det är Markus i Marvels som skrivit i Borås gästbok. Läs om läs rätt.
|
|
|
Post by Marcus on Mar 25, 2006 11:36:41 GMT 1
Detta forumet är bra gnälligt minsann,
ja skrev de i vår gb eftersom jag hört av en person i CC att så va fallet, kanske inte borde skrivit med göteborg föränn man hört med dom själva, men vadå jag skrev det internt till laget inte som fakta. de va inte jag som la in det här.
Men skit samma, blir det 4, 5 eller 6 lag, det är det enda alla vill veta.
|
|