|
Post by markuslinderum on Mar 16, 2006 11:36:29 GMT 1
Status Göteborg Marvels B
Jag får erkänna att just vårt Div. 2 lag är det största frågetecknet just nu. Vi har ännu inte genomfört några gemensamma träningar men vissa av spelarna från förra året har varit med på de gemensamma Superserie/U19 träningarna. Lite beroende på uppslutning och intresse så kan det vara aktuellt med ett eller två små camps eftersom vi ligger lite efter i planeringen vad gäller playbook och annat.
Vi har fortfarande inte helt löst vem som ska vara huvudtränare för Div. 2 laget men vi har folk som vill vara med i en coachingstab. Jag själv kommer inte fungera som huvudtränare eftersom jag ska spela själv i år i Superserielaget och dessutom är jag U19 Head Coach och Junioransvarig i föreningen. Det blir för mycket att göra helt enkelt.
Vad gäller spelarantal så räknar jag med en stomme från förra säsongen, så har det i alla fall låtit när jag pratat inofficiellt med spelarna från förra året, dessutom har vi en hel del seniornybörjare som kan tänkas spela.
Det är min och föreningens förhoppning och tro att vi kan ställa ett starkt Div. 2 lag på plan när säsongen börjar.
Hoppas detta besvarar en del frågor.
Med vänliga hälsningar Markus Linderum, Göteborg Marvels
|
|
|
Post by Marcus on Mar 16, 2006 20:34:15 GMT 1
funny: jo Sjödin och hans gäng som blir 6-9 pers vad jag hört kommer att stärka karlskoga avsevärt, men det betyder bara att wolves klara andraplatsen efter Rhinos, inget annat
|
|
|
Post by Brje on Mar 16, 2006 22:26:41 GMT 1
Vi får se hur många sacks Wolves har mot Rhinos med Superseriens bästa spelare 2003 i gänget... Ett no-huddle offense med tunga springspel i mitten kommer även prägla Wolves säsong... Och kom ihåg: Sväng inte rakt
|
|
|
Post by svrt on Mar 16, 2006 22:41:56 GMT 1
6-9 pers? 4 officiellt, och att eric håkansson skulle dra dit har jag svårt att tro
|
|
|
Post by Brje on Mar 16, 2006 22:43:49 GMT 1
mo ha ha ha ha (med ett läskigt skratt)
|
|
|
Post by Billy C on Mar 17, 2006 9:13:22 GMT 1
Tycker bara att det är kul att det händer lite i västra tvån. händer ju mer här än vad det gör i hela amerikanska fotbolls sverige. Ska bli riktigt kul att möta karlskoga i år kommer blir enormnt svårt men jäkligt stimulerande.
|
|
|
Post by wolves on Mar 17, 2006 10:54:02 GMT 1
skulle vara kul om man fick bekräftat att fler går till CW
|
|
|
Post by Mr Knowitall on Mar 17, 2006 13:14:31 GMT 1
skulle vara kul om man fick bekräftat att fler går till CW Det kommer ska du se. Skulle inte förvåna mig om morgondagens tidningar döljer en del "överraskningar".
|
|
|
Post by Murvel on Mar 18, 2006 10:20:39 GMT 1
Läste i Karlskogakuriren idag. Ytterligare 4 spelare är klara för Wolves. Eric Håkansson, Christian Forsman, Magnus Dahlin och Pete Wiltshire.
|
|
|
Post by LNK on Mar 18, 2006 15:10:20 GMT 1
En länk till tidningen...?
|
|
|
Post by Murvel on Mar 18, 2006 15:38:20 GMT 1
Kuriren finns tyvärr inte som nättidning, men VF lär nog skriva om det på måndag. www.vf.se
|
|
|
Post by wolves on Mar 19, 2006 0:45:12 GMT 1
Press release, Karlskogas Amerikanska Fotbolls Förening, Charleswood Wolves.
Fotboll Sveriges mest spektakulära och största värvning någonsin är i hamn.
Charleswood Wolves har gjort klart med flera rutinerade och tunga namn inför den kommande säsongen i div 2. Västra, nyförvärv som helt klart höjer både bredd och kvalitè på Karlskogas trupp.
Man har gjort klart med hela 9 spelare från klubben Carlstad Crusaders.
Erik Håkansson, linje spelare. Superseriens bästa spelare 2003, med sju säsonger bakom sig i SS. Sju respektive fem senior respektive junior landskamper bakom sig blir Erik en enorm tillgång till laget. Kommer att vara assisterande tränare tills han blir spelklar efter stundande utlandsresa.
Kalle Flogman, Reiceiver, En av sveriges bästa på den positionen i många år, sju säsonger i SS, och tre SR.landskamper bakom sig. Kommer att dela med sig av sin expertis på sidlinjen denna säsong, läker dock fjolårets diskbrock kanske man får se Kalle dra på sig skydden i år igen.
Anders Larsson, linjespelare. En riktig tungviktare från Karlstads B-lag, mäter 2.06cm och en vikt på ca: 175kg. Har otrolig potenial.
Magnus Dahlin: linje spelare. Har Karlskoga som modersklubb och är återigen tillbaks. En klippa på linjen med bra storlek, har nio SR.landskamper och fem Jr. Landskamper med sig i bagaget.
Hans Kullberg: Defensiv back, spelade senast i Karlstads B-lag, kommer tillföra mycket till vårt passförsvar.
Christian Forsman, tjuren från Kil. En av Sveriges bästa Runningback i flera år, 100Kg tung och med kvicka ben, har spelat 5 SR. Landskamper och tre JR. Kommer att ge Wolves ett extra lyft på springspelet.
Per Sjödin, Reiceiver. En veteran som senast spelat i B-laget, kommer att ge lite extra rutin till både anfall och försvar.
Hans Gunnarsson. Linjespelare, Med sju säsonger bakom sig i SS. kommer Hans att bli en väl rutinerad tillgång på planen, oavsett position.
Pete Wiltshire: Linjespelare, Andra års spelare från England. Växer för varje match.
Med denna tillgång till truppen, är målsättningen självklar, serieseger. Karlskogas senaste svacka sedan fallet ur superserien till 2000 började räta upp sig redan under fjolåret. Lite manfall under försäsongen inför 2006 gjorde att klubben var i en kris, detta hjälptes självklart upp av dessa nyförvärv, som alla tycker att fotboll är det roligaste som finns, och att hjälpa en klubb i kris i dagens fotbolls Sverige var en självklarhet. Nu skall Karlskoga återigen märkas ut på ”fotbollskartan”.
Rickard Thèrus, Head Coach/ Sportchef. Karlskoga Wolves.
|
|
|
Post by Bjorn bk on Mar 19, 2006 3:06:42 GMT 1
fan va skoj att de blir massa nyförvärv till karlskoge! hoppas ni lyckas hålla kvar allt sen och få stabil organistion!
ps... tror att Tjuren blir årets mvp iaf!
Go STore vargör!!!
|
|
|
Post by hmmm on Mar 19, 2006 9:46:36 GMT 1
Lär bli tomt på motståndar sidan..GbG-b finns inte i år och med eran värvning så finns nog inte cc-b heller. Skövde/lid kommer nog till spel men borås lägger ju ALLTID ner efter ett par matcher.... Sök till 1an direkt...
|
|
|
Post by sf on Mar 19, 2006 11:29:42 GMT 1
skulle inte borås satsa på ettan dom med?
|
|