|
Post by ehh on Jun 10, 2006 8:33:15 GMT 1
är efterslängar en del av amerikansk fotboll?
|
|
|
Post by Jag on Jun 10, 2006 9:40:55 GMT 1
Absolut inte och det fattar du lika bra som jag. Det är något som alla vill få bort från sporten. Det förekommer det kan man inte säga att det inte gör, men det gör det i alla sporter.
|
|
|
Post by Vstra on Jun 10, 2006 22:15:24 GMT 1
Tillbaka till ämnet.
Allt annat än raka vinster för marvels vore ett fiasko då dom var ?sveriges? tredje bästa lag förra året och nu spelar i division 2. Kan Hawks, Wolves eller Rhinos rubba dom så är det värre än jag trodde med fotbollen i sverige. Dom har ändå det mesta kvar från förra året.
Vidare så vore andra platsen en skräll om den gick till någon annan än wolves då man fått namn som Gunarsson, Dahlin Håkansson tillsammans med de båda Elefantmännen på linjen. Detta uppbackat med en av landets bästa runningbacks. Westman O Co är inte dåliga dom heller. På andra sidan linjen har dom Sjödin?(fattar inte varför han inte spelar wr) som är överallt på plan. På detta har man en av västras bästa LB-kedja.
Tredjeplatsen är är helt öppen mellan Rhinos och Hawks. Det är här det roliga i serien kommer att utspela sig. Hur mycket släpper man in mot topplagen och vad scorar man mot botten. Hur går det inbördes? kommer vara kul att följa upplösningen på det. Båda lagen får väl anses vara mer åt det passorinterade hållet utan några riktiga hot på marken. Det hänger nog inte lika mycket på de båda lagens QB:s utan mer på hur Wr ska lyckas plocka ner det som levereras. (fattar inte varför det inte finns bra Wr i de lägre divisionerna). Det är en öppen historia och borås möte mot marvels ska bli intressant att se. Där år vi nog en fingervisning om hur lagen ter sig mot varandra. (Hawks Vs Rhinos) alltså.
Femte och sista plats går till S/L eller Lakers om man nu så vill. Vet inte riktigt vad som pågår i det laget men det ska till mycket om man ska lyckas vända betongpråmen. Detta med en plaståra från BauHaus. Skämt å sido, lakers försöker men det vill sig inte riktigt. Tror inte spelsystemet lämpar sig för spelarmaterialet. Skulle vilja se ett mer passande offense med en så stor och tung linje men det kan ju hänga på att deras Qb är så pass ung. Kankse tar ett år eller två innan han vuxit i kostymen och styr sitt offense med framgång.
|
|
|
Post by Grannen on Jun 11, 2006 1:09:22 GMT 1
Marvels har tappat ca: 30 spelare från förra årets roster.
|
|
|
Post by Rhino 80 on Jun 11, 2006 11:59:06 GMT 1
Är de 30 alltså? Isåfall tror jag snarare det är en öppen serie mellan Marvels, Rhinos och Wolves, Hawks har många skador, visst ett starkt D men om inte offence funkar bra nog så hjälper inte det långt. Tror det enda lag som är avhängt är Lakers. Hawks tror jag får ett tungt år och kommer på en fjärdeplats. Går inte att säga något om topp 3 än, väldigt öppen serie. Som sagt tidigare här, ska bli kul att följa upp serien och se vad som händer. Ses på eran endzone
|
|
|
Post by david r on Jun 11, 2006 15:22:23 GMT 1
vi var övertända mot hawks å spela inte med skallen! igår nät vi mötte lidköping hade vi fått skallen på plats! trots att vi spela runt sjukt mycket å vår bästa rb knappt spela, så kunde vi enligt min mening "promenera" in den 70-0 vinst med rullande tid i andra halvlek! lidköping kämpade tappert å visade stort hjärta å ska ha en eloge! men VI GBG MARVELS vissade att vi är ett lag som bara ska upp i 1an nästa år! tack för mig david r, rb i marvels
|
|