|
Post by Peter on Jul 15, 2005 11:07:47 GMT 1
Måste va den sämsta ursäkt jag hört, en riktig vinnare vill vinna alla sina matcher! Om det skulle vara sant kommer den inställningen slå tillbaka.
|
|
|
Post by 88 Lugi Vikings on Jul 15, 2005 12:21:38 GMT 1
Jag tror att inlägget är fel av flera skäl:
1. Det är ännu inte klart vem som kommer bli 1:a resp 2:a di div2 v. Så en sådan taktik är både riskabel och korkad.
2. Svårt att förstå varför Ystad skulle vilja åka hela vägen till Karlstad. Spelarna riskerar vara trötta efter lång bussfärd, det kostar klubben/spelarna endel samt att man inte får hemmaplan.
3. Mitt intryck är att Ystad är ett lag som vill vinna. Det hade överraskat mig ifall de valde att lägga sig på latsidan sista matchen. Faktumet att de förlorat de två senaste matcherna mot Lund, måhända med liten marginal, talar för att lagen var jämnspelta.
4. Snacket om Halmstad är helt ogrundat. Vet inte ens vart det kommer ifrån.
Halmstad och Ystad är två riktigt bra lag. De ska ha all respekt för att södra blivit så hård, bra och jämn.
|
|
|
Post by bra on Jul 15, 2005 12:33:38 GMT 1
södra kommer bli en bra div nästa år, med helsingborg o hässleholm tillbaka, samt vem vet vart jpkg spelar?
|
|
|
Post by Lugi on Jul 20, 2005 18:39:05 GMT 1
Lugi kommer krossa allt i kvalet. Ingen kan stoppa vårt offence.
|
|
|
Post by Andy on Jul 20, 2005 20:43:53 GMT 1
Det är mycket snack på detta forum om att Lugi är bäst på att slå i underläge. Förvisso, men det blir ju inte bättre om folk som säger sig tillhöra Lugi att dom skall krossa allt motstånd och att dom är bäst. Det är kanske så att Lugi själva börjar bli lite rädda för kommande motståndare att de försöker att bygga upp någon konstgjord fasad att vara mycket bättre än vad de är eller har jag fel?
|
|
jpt79
Bänkvärmare
|
Post by jpt79 on Jul 21, 2005 13:08:04 GMT 1
Vikings e bra när dom är underskattade av motståndet. Men man ska inte tro att man slår dom bara för att man inte underskattar dem!
|
|
|
Post by 67 on Jul 21, 2005 13:30:17 GMT 1
Det går inte att prata om att de ska slå ur något underläge. Snarare tvärt om, de vann allt på slutet och är ju numera "the team to beat".
|
|
jpt79
Bänkvärmare
|
Post by jpt79 on Jul 21, 2005 13:40:37 GMT 1
Alla som har tagit sig såhär lång är väl "the team to beat". Men söder divisionen har nervärderats så mycket att det ändå känns som man e underskattad.....
|
|
|
Post by 67 on Jul 22, 2005 8:27:35 GMT 1
Jag håller inte med om det, vissa av lagen som har gått till/kommer gå till slutspel har ju blivit sämre än vad de var i början av säsongen i förhållande till sina motståndare och känns därför inte så heta längre. Lugi får nog finna sig i att vara favoriter vare sig de lirar mot CC eller BR.
|
|
jpt79
Bänkvärmare
|
Post by jpt79 on Jul 22, 2005 9:19:43 GMT 1
Jag har inget emot att vara favorit tippad. Det händer inte särskilt ofta att vi är det. Men så sent som för 2 veckor sedan så stod det här att vi i södra skulle förlora med stora siffror och cc skulle få möta borås i finalen.... Jag tror vi kommer visa fotbolls sverige att vi kan vinna vare sig vi är favoriter eller underskattade.
|
|
|
Post by Ches on Jul 22, 2005 9:43:20 GMT 1
Jag har inget emot att vara favorit tippad. Det händer inte särskilt ofta att vi är det. Men så sent som för 2 veckor sedan så stod det här att vi i södra skulle förlora med stora siffror och cc skulle få möta borås i finalen.... Du har aldrig begripit dethär med att olika personer på detta forum har olika åsikter och att väldigt mycket här skrivs av amatörtippare?
|
|
|
Post by gnu on Jul 22, 2005 10:56:34 GMT 1
jag har då aldrig fått betalt för mina åsikter, vilket gör mig till amatör...
vem är sveriges proffstippare i am.fotboll ? garry N?
det är ett anonymt forum, skitsnack är kul, skriv i saff´s forum om du vill ha det 100% seriöst
|
|
jpt79
Bänkvärmare
|
Post by jpt79 on Jul 22, 2005 11:32:44 GMT 1
Merparten av fotbolls sverige är amatörer! inklusive dom som tippar! Jag tvivlar på att man skulle få bättre resultat på tippningen om man skrev på SAFF's forum. (där det för tillfället är stendött)
Ches kan du inte komma med ett bättre inlägg än att försöka framställa mig som korkad?
|
|
|
Post by Ches on Jul 22, 2005 11:39:46 GMT 1
Ches kan du inte komma med ett bättre inlägg än att försöka framställa mig som korkad? Det behöver inte jag göra, det klarar du så bra själv genom att hänvisa till tidigare inlägg som nån sorts sanning. Vad jag verkligen tror är att Södra är en starkare division än västra i år. Det baserar jag på att det finns fler duktiga spelare i Södra i år än vad jag tror det gör i västra. Självklart finns det bra spelare i CC och Borås och guldkorn i de övriga lagen i divisionen men som helhet är Södra vassare.
|
|
jpt79
Bänkvärmare
|
Post by jpt79 on Jul 22, 2005 12:21:06 GMT 1
Så du menar att alla tidigare inlägg här är lögn? Jag hänvisade till en rapport från en person som sett matcher både från södra och västra. Eftersom jag inte har sett några matcher från västra och ingen har kallat han lögnare hittentills så väljer jag att tro på att han har gjort detta, om han sen har tippat rätt återstår ju att se.
Det är inte antalet starka spelare som kommer avgöra om södra eller västra är bäst. Fotboll är en lagsport sen kvittar det om man har landslags QB eller RB har man ingen OL att blocka med så kommer dom inte långt ändå! Men om man nu ändå ska gå på din linje å räkna antalet bra spelare, så glöm inte räkna dom som cc kan plocka ner från superserien.
|
|