|
Post by vad hnde on Jul 7, 2005 14:50:49 GMT 1
vad hände med Hudiksvall Rams eller vad dom heter? Va väll förra året som spammade safs gästbok och hade en hemsida? nu är det dött
|
|
|
Post by eldsjl on Jul 7, 2005 15:25:10 GMT 1
antagligen hände det som brukar hända när en förening försvinner, eldsjälarna slutar arbeta
|
|
|
Post by Lugi Vikings on Jul 8, 2005 15:48:48 GMT 1
Nu när Lugi satt sig själva i rampljuset genom att vinna div2 S vill jag vet mer. På hemsidan fanns lite info om de senaste matcherna, men vart är rostern? För att slutspelet ska bli lite roligare behövs info. Det är ju en månad kvar och lite till, så jag kanske är lite tidig. Lite trash-talk och spekulationer ska det väl kunna bli. Man får ej heller glömma bort Ysta som fortfarande ska spela kval, fast på bortaplan. //PS Roster är på gång. Var tålmodig! Mårten Berg Webmaster, Lugi Vikings (www.lugivikings.se)
|
|
|
Post by Peter Foghammar on Jul 8, 2005 18:00:43 GMT 1
Efter att ha sett lagen i södra spela och efter att ha sett CC - Borås så kan jag säga att södra sitter på pottkanten. De kommer inte ha mycket att sätta emot när det väl gäller. Carlstad har en imponerande O- och D-line och Borås har en bra passattack när Tommie får tid i fickan, vilket han inte fick mot CC.
Jag tror det blir stora siffror och att Borås och CC B kommer möta varandra 3 ggr detta år, 2ggr i serien och en i finalen.
|
|
|
Post by #79 CC on Jul 8, 2005 20:51:26 GMT 1
Som O-line i CC B tackar man för det berömmet, tror att vi med den stabiliteten i line kommer att gå långt(speciellt om vi får behålla Tony som QB).
|
|
|
Post by pet on Jul 8, 2005 23:48:11 GMT 1
vem e killen med CC-hjälm som spelar vänster End i helsingborg??
|
|
|
Post by 34 on Jul 9, 2005 9:33:03 GMT 1
calle kabo
|
|
|
Post by Lugi HR on Jul 10, 2005 10:58:09 GMT 1
Efter att ha sett lagen i södra spela och efter att ha sett CC - Borås så kan jag säga att södra sitter på pottkanten. De kommer inte ha mycket att sätta emot när det väl gäller. Carlstad har en imponerande O- och D-line och Borås har en bra passattack när Tommie får tid i fickan, vilket han inte fick mot CC. Jag tror det blir stora siffror och att Borås och CC B kommer möta varandra 3 ggr detta år, 2ggr i serien och en i finalen. Skönt! Om du tippade att vi skulle vinna skulle jag börja bli orolig Nu har vi tydligen chansen att skrälla (igen).
|
|
|
Post by p3 on Jul 10, 2005 15:18:57 GMT 1
|
|
|
Post by drfr on Jul 10, 2005 16:52:53 GMT 1
antagligen har han flyttat dit, svårt att pendla till cc´s träningar från helsingborg
|
|
|
Post by insatt on Jul 10, 2005 19:47:28 GMT 1
Nope, det är faktist så att Calle Kabo aldrig gillat att spela i Crusaders. Under hans tid som spelare så försökte han alltid få oss att byta namn till Karlstad Salamanders istället. Då detta inte gick igenom så valde han istället att pendla till Helsingborg, då krokodiler och salamandrar trots allt båda är kräldjur så är de så nära som man kan komma.
|
|
|
Post by Oinsatt on Jul 10, 2005 20:04:30 GMT 1
Hahhahah Kul
|
|
|
Post by Horn on Jul 13, 2005 21:47:32 GMT 1
Jag tror att Lugi tar allt vad slutspel heter se bara hur de dominerat södra på slutet. Har en hel del duktiga killar som är hungriga på att visa sig.
|
|
|
Post by 88 on Jul 15, 2005 9:59:44 GMT 1
Lugi? Va? Nej inte Lundalaget, väl?
Efter allt som sagts och förutspåtts om Lugi borde de väl inte ens vara med i slutspelet. Jag tror knappt ens nu att dom är det.
Vikings mår bäst av att vara underskattade. Så jag drar mitt strå till stacken: Inte bara tror jag inte att dom vinner första kvalmatchen - jag tror inte ens att dom har kvalat. Ja, just det - jag väljer att helt förneka lagets frammarsch genom södra. Svårtoppat värre bland tipparna. Enligt de flesta prognossättarna på forumet borde jag ha rätt. Vad var det som har sagts nu igen:
------------------------------
Allmänt: ” … ni var riktigt kassa förra året..” ”… lugi var pinsamt dåliga förra året…”
Efter första matchen mot Ystad: ”Lund hade med andra ord svårt att stoppa ystads run-offence.”
Inför sista matchen mot Ystad: ”Dock tror jag att Ystad har en växel till att peta i, vilket gör att man vinner finalen och därmed serien.”
------------------------------
Nja, vi får väl se.
|
|
Deepthroat i division 2
Guest
|
Post by Deepthroat i division 2 on Jul 15, 2005 10:05:25 GMT 1
Ja, kan nog stämma. Personligen tror jag att Ystad mörkade i seriefinalen eftersom de upplever att ha bättre chans och roligare att åka upp och möta Carlsatd på deras hemmaplan.
Lunds vinst mot Halmstad förklarar jag med Halmstadslaget insåg att det är roligare att ligga och spana efter brudar på Tylösand än att halta omkring på Sannarps IP om veckorna.
Nä, jag tror att Lunds framfart är en komplott och konspiration icensatt av Raketer och Örnar i söder.
Tråkigt för Borås att behöva vinna med tresiffriga poängsiffror.
|
|