|
Post by fotboll i tvan on Jan 26, 2005 13:01:51 GMT 1
Vilka kommer att vinna sina serier och kvala? Vem vinner kvalet?
Fast den första frågan kanske borde vara? Vilka spelar i tvåan i år?
Tydligen har det börjat spridas officiell information från Saff vad som _egentligen_ händer ang Solna/Örebro... Men ingen info dyker tyvärr upp på hemsidan...
|
|
|
Post by Mattias Hammargrd on Feb 2, 2005 8:05:18 GMT 1
Nu är det väl tillåtet att tala om att SC o ÖBK spelar i Div 1 norra...
I södra tror och hoppas jag på Halmstad Eagles som har både stabilitet och styrka. de spelar dessutom som ett lag, vilket är sällsynt bland de andra lagen.
I norr tippar jag efter hjärtat. Westerbotten Huskies. Där har jag vänner som regerar!!
I östra blir det Norrköping som tar det. Peking shall rise again...
Västra vinner Skövde lätt. CCB drar sig nog ur
|
|
|
Post by nyfiken on Feb 2, 2005 16:14:47 GMT 1
I norr verkar det hända saker, nya lag och en cup mot finska lag? kan nån berätta mer?
|
|
|
Post by Tobbe on Feb 2, 2005 22:30:32 GMT 1
Läget i norr har blivit lite bättre under vintern kan man gott säga... Skellefteå kommer tillbaka till seriespel och en ny satsning i Jokkmokk har resulterat i ett nytt lag i seriespel. Bara här har vi en ökning från förra året vad det gäller matcher.
För att öka antalet matcher ytterligare så spelas en svensk-finsk cup, kalottcuppen enligt spelschemat som nu finns på SAFFs hemsida.
Om allt funkar som det ska så har de kvarvarande lagen från gamla div 1 en ökning av antalet tävlingsmatcher på 500%. De ni!
Håll ögonen spetsade mot norr!!!
|
|
|
Post by funkis on Feb 9, 2005 10:36:29 GMT 1
I norr tror jag på Westerbotten, har flera talangfulla juniorer som spelar sin andra säsong, Luleå har tydligen tappat spelare sen ifjol, bl.a. till nystartade Jokkmokk. Skellefteå och Jokkmokk torde få vara med och lära denna säsong för att vara med på allvar 2006.
I Öster beror mycket på hur Norrköpings samarbete med Stockholm faller ut. Vilket lag kommer Arlanda B att mönstra på när det drar ihop sig? Södertälje, Eskilstuna och Roslagen torde plocka poäng av varandra med Roslagen som knapp favorit i den trojkan.
Skövde torde vara laget för året i västra. Göteborg C? När vi ser det, tror vi det. Carlstad B? När en del gamla lägger skydden på hyllan torde det innebära att fler fokuserar på A-laget, vilket gör att B-laget prioriteras ner.
Halmstad ser starkast ut "på pappret" i södra.
|
|
|
Post by Lill Snorre on Feb 10, 2005 15:38:04 GMT 1
Den som tror att Skövde är laget för året i Västra måste ha tappats tidigt. De har så klent med folk att ett sammarbete med Lakers är ett måste för att över huvud taget komma till spel. Karlskoga är nog snarare de som kommer att vara laget att slå.
|
|
|
Post by allan on Feb 10, 2005 16:28:08 GMT 1
Hur är läget i Karlskoga då?
|
|
|
Post by Lumberjack on Feb 10, 2005 18:18:10 GMT 1
vinnare av div 2 serier:
Norra:Luleå, de har vinnarskallen umeå totalt saknar, förra året vann de trots alla odds emot dem
Östra:Telge, med kolya hardy som hc....eller njae troligare är arlanda B
västra:CC B, gammalt o ung i en salig blandning, karlskoga är otroligt kassa, skövde knappt ett lag, göteborg C vet man inget om iofs...
södra:Halmstad, en utav sveriges bästa coachingstaber, topplag i ettan nästa år<br>
|
|
|
Post by Undrande on Feb 18, 2005 0:10:51 GMT 1
Hej
Läste igenom de tidigare inläggen och började fundera en del. Alla har halmstad som favorit och en del säger till och med halmstad spelar som ett lag och att det skulle vara sällsynt bland de andra lagen(Lund, Ystad, Helsingborg). Ok att dom spelade i Div 1A ifjor och hade en ganska stor trupp. Ystad vann med 22-0 på hemmaplan och med en trupp på 16 ombytta spelare varv 5 var icke U-19 spelare och den älsta i truppen var 21. Om inte jag minns fel hade halmstad mer än de dubbla antalet ombytta om inte mer.
Kanske det bara var en tillfällighet, visst det får man säga om man vill. Alla får ha en egen åsikt.
Men av det jag har hört har tex Lund eller Ystad inte blivit något sämre till i år.
Svårt att säga något om Helsingborg. Är det U-19 laget från ifjor som ska spela eller har man lyckats få dit andra spelare.
Vi får se
|
|
|
Post by aengus on Feb 18, 2005 23:54:08 GMT 1
Halmstad kan nog va en stark kandidat till seriesegern, absolut, mötte deras u19 i höstas och dem spelade som ett LAG, det är sällsynt, många spelare skulle visst ta steget upp i a-laget så jag tror på halmstad.
|
|
|
Post by gteborg c on Feb 23, 2005 23:10:22 GMT 1
göteborg c det e ett själv gående lag av gamla spelare som inte vill satsa bra spelare som inte har tid att lägga på träning eller så gamla saintsare giants o mustangs spelare det e tanken eller rättare sagt ett old boys gäng. många gamla kända namn finns här
|
|
|
Post by gnu on Feb 24, 2005 12:43:45 GMT 1
lugi har inte blivit sämre?nehepp men man kan nog inte bli sämre än vad de är...
får man fråga vilkets lags matchdräkter göteborg c spelar i?giants eller mustangs?
|
|
|
Post by aengus on Feb 24, 2005 21:03:41 GMT 1
madden -03
|
|
|
Post by hawk eye on Mar 31, 2005 15:00:41 GMT 1
Jönköping blir hårt åderlåtet...
Vad blir kvar?
|