|
Post by syd on Jun 23, 2005 10:19:21 GMT 1
Hur pass står sig våra 4 division2 divisioner mot varandra? Någon som har vågar säga?
|
|
|
Post by rank on Jun 23, 2005 13:16:54 GMT 1
1.väst 2.öst 3.syd 4.norr
|
|
|
Post by nyfiken on Jun 23, 2005 14:39:09 GMT 1
Ok, motivera!
|
|
|
Post by rank on Jun 23, 2005 19:56:00 GMT 1
västra:jämn alla lag har vunnit minst 1 match öst:norrköping gammalt ss lag, samt 3 stabila lag syd:ystad fd ss lag, de andra är bättre än norr lagen norr:westerbotten är bäst det säger allt
|
|
|
Post by rocket on Jun 24, 2005 14:42:06 GMT 1
fan vad roligt det är att läsa i detta forumet, i början så va knappt vi (ystad) nämd. men har några t.o.m tippat oss som favouriter. fotbolls sverige är allt bra roligt
|
|
|
Post by Keven on Jun 24, 2005 16:59:30 GMT 1
I think it is interesting that so many people can pick teams to win and dismiss other teams totaly when they probably have never seen most of those teams play a game. I do not think I will be asking any of you for investment tips I just hope that there are some good games left to play and every team gets better. I am looking foward to playing against some new teams. Keven Huskies #1
|
|
|
Post by nya lag on Jun 24, 2005 17:03:42 GMT 1
vi får hoppas både sundsvall och luleå kommer till spel i norrtvåan nästa år, då lär rankingen gå uppåt!
|
|
|
Post by Keven on Jun 24, 2005 17:45:49 GMT 1
Sundsvall will play in D1 next year and Luleå will play in D2.
Keven
|
|
|
Post by va on Jun 24, 2005 17:48:26 GMT 1
how can sundsvall play in D1? if you withdraw from competion you are placed in the lowest series
|
|
|
Post by Keven on Jun 24, 2005 18:29:37 GMT 1
According to TB you drop down to the next division. I think that was because we only had 2 divisions. However that is something SAFF needs to look at. I do not know if it is a good idea for them to play in D2. It would not be so much fun for a D2 team to have to play against an ex-SS team.
Keven
|
|
|
Post by mr perfect on Jun 24, 2005 19:42:26 GMT 1
if you have seen sundsvall this year you would know that most d1 teams would beat both them and jamtland, they hade 13 players when they dropped out, d2 seems like the perfect place fo them
|
|
|
Post by Keven on Jun 24, 2005 22:43:20 GMT 1
I actually refereed one of Sundsvalls games. They did not have many players but the ones they did have were good. Too good for D2. I would place them in the top 5 or 6 teams in D1. Jamtland would also be in that group. Just like the jump from D1 to SS I think it will also be a big jump from D2 to D1.
Keven
|
|
|
Post by mrperfect on Jun 25, 2005 10:00:09 GMT 1
take to the according that every team that drops out of ss usually gets drained of talent
|
|
|
Post by PS on Jun 27, 2005 8:16:59 GMT 1
fan vad roligt det är att läsa i detta forumet, i början så va knappt vi (ystad) nämd. men har några t.o.m tippat oss som favouriter. fotbolls sverige är allt bra roligt
Roligt? För att kunna skriva något bör man ju veta något också. (tja vissa skriver ändå) Rätta mig om jag har fel men Ystad själva har väl inte direkt varit generös med info på denna sida. Lämnar man ut lite info om laget, matcher mm så lovar jag att folk kommer att skriva mer. Det finns inte många lag i div 2 som ens försöker att skriva en matchrapport, hur ska man då veta något förutom resultatet om man inte var på plats. Ystad verkar ju ha spelat bra om man ser på tabellen och därför finns det vissa som tippar dem som favoriter. Jag vet knapp något om andra lag förutom dem jag spelat mot och det jag spelar med. Skriv mer om egna laget så får andra veta att ni finns. Tycker för övrigt att de som försöker tippa gör ett bra jobb, det är i alla fall kul att läsa. // P.S
|
|
|
Post by JFS Lugi Vikings on Jul 2, 2005 18:28:58 GMT 1
Tja,
Jag vill börja det här inlägget med att citera en Ystad Rockets CB : "Fan vilken tur ni har alltså". Detta sägs när Lugi Vikings i 4:e kvarten spelar en offensiv drive som tar oss nästan till Ystads end-zone. Ystad ligger under med 16-12 och börjar skylla på turen. Tur har man kanske i form av marginalerna på sin sida. Men tur i 3 matcher i rad finns inte. Lugi Vikings har visat genom sina 3 segrar på raken (varav 2 mot Ystad) att vi är det bästa laget i division 2 södra. Många här på forumet har tvivlat på vår förmåga. Vi var till och med tippade att komma sist innan divisionen körde igång. Vår målsättning var att vinna division 2 på ett sätt där lagandan sattes före individuella prestationer och att vi skulle spela för att ha kul. Jag hoppas och vet att vi en gång för alla gett dem som kommit med kritiska inlägg om Lugi Vikings förmåga som ett amerikanskt fotbollslag svar på tal. Vi står som segrare i division 2 södra.
Det säger allt.
/JFS Lugi Vikings.
|
|