|
Post by IHM Alumni on Sept 2, 2007 20:12:19 GMT 1
:-/Att ljuga är inte att marknadsföra, det är att ljuga....
|
|
|
Post by DIF on Sept 2, 2007 20:33:45 GMT 1
Grattis till vinsten GBG! Det var en kul tuff och jämn fight. Lycka till i finalen.
|
|
|
Post by quick6 on Sept 2, 2007 20:49:53 GMT 1
Vill bara besvara kritiken som någon som kallar sig "Bitterhetens fula anlete" riktar mot det jag skrivit på DIF AFs hemsida. Jag står till 100% för vad jag skrev på hemsidan. Tycker absolut att man kan tycka att "man kunde vunnit matchen" när man förlorar med mindre än en TD. Kom ihåg; difaf.se har aldrig utgett sig för att vara, och är heller inte avsedd att vara, DN eller Aftonbladet eller någon annan opartisk observatör. Difaf.se är en klubb-site, som i första hand bevakar vårt lag och vår klubb. Om du inte är intresserad, så besök den inte. Om du vill ha ett mer opartiskt reportage så bör du exempelvis läsa GP (om dom nu beakade matchen, det vet jag inte). Det handlar också om att vår site inte bara besöks av frälsta älskare av amerikansk fotboll, utan även av andra Djurgårdare - hockeyn, rundbollen, handbollen, bowlingen, boxningen osv... Det finns massor av DIF-supporters som följer utvecklingen för flera sektioner. Alltså; det är viktigt för oss att vara stolta över allt det som DIF presterar. Marknadsföring. Marketing 101: "Perception is everything"... Unfortunately, its quite possible you were not watching the same game but OK everybody is entitled their own opinion .. Having said that, I'd like to add respectfully, that indeed you've done a very good job in providing other positive news to your website... Now, Mr Marketing guy on a more "SERIOUS" note: Is it true that those same players that your so "deeply" proud of have been asked to pay over 8-10,000kr to play one season of club football???! If true and you can honestly justify this information as both appropriate and a reflection of a prestigious organization (such as DIF) then your president/GM should be FIRED!!! Lastly, in respect to your fairy-tale like game reports I'm one who can get over this BUT to hear your players in their own words express their displeasure and true feelings is not only unfortunate but even more so, embarrassing! Sounds to me like more time could be focused in other areas! Would you not agree??
|
|
|
Post by ordfdifaf on Sept 2, 2007 21:09:49 GMT 1
Hej på er!
Tänkte bara besvara påståendet/frågan om att våra spelare betalat 8000-10000 kr för att spela en säsong med DIF.
- Nej så mycket har ingen spelare någonsin betalat för att spela med DIF en säsong.
För övrigt tyckte jag att matchen mot Marvels var en bra och tuff tillställning där båda lagen ansträngde sig till det yttersta. Marvels drog dock längsta stråt och vi önskar dem lycka till i Finalen mot STU.
Nu laddar DIF:s seniorsektion upp inför nästa säsong...
//Jocke
|
|
|
Post by quick6 on Sept 2, 2007 22:12:43 GMT 1
Tänkte bara besvara påståendet/frågan om att våra spelare betalat 8000-10000 kr för att spela en säsong med DIF. - Nej så mycket har ingen spelare någonsin betalat för att spela med DIF en säsong. Thanks Jocke! I find it strange that guys I know personally would have reason to lie or stretch the truth. That being said, personally I think your quick reply is a bit insensitive and hopefully now will get to hear the perspective on the matter from those who are actually paying, the players themselves... In regards to the direction of the DIF organization it's obvious you yourself are in serious denial BUT then again who am I to judge Have a good day!
|
|
|
Post by A fool on Sept 3, 2007 7:04:32 GMT 1
Stop making a fool of your self quick6!
|
|
|
Post by MrT on Sept 3, 2007 7:41:53 GMT 1
I pity the Fool!
|
|
|
Post by OL on Sept 3, 2007 7:56:21 GMT 1
Så nästa år Göteborg enligt dem få som pratat så kommer eran linje vara borta som inte ens kan värma upp och 3 över 34 år verkar det som. Vad menas med det här?
|
|
|
Post by OL on Sept 3, 2007 9:08:04 GMT 1
""Så nästa år Göteborg enligt dem få som pratat så kommer eran linje vara borta som inte ens kan värma upp och 3 över 34 år verkar det som.""
jag är inte helt säker på vad som menas med meningen ovan men om jag förstår marvels hemsida så har de inte en enda ol spelare över 34 år. och om de är borta redan nu så kanske det inte blir något större problem att de inte värmer upp
|
|
|
Post by Old timer on Sept 3, 2007 10:06:23 GMT 1
Det finns bara en på Marvels OL som är över 30 år (Westlund)
Medelåldern på Marvels ligger på 23 år så man kan nog inte kalla GBG för ett gamalt avdankat lag..
Mycke saker på gång inför nästa säsong.
Klart att 12 - 7 ser jämt ut på papper men DIF kom som närmast Marvels del av plan till 30 yards linjen en gång under matchen. Blockat punt för TD med 2 minuter kvar var endå gången det blev nära.
Sen statistik ansvarig på DIF! Så räknas minus yards på sacks oxå, han blev ju sackad minst 5 gånger. Så räkna med c.a 50 yards total offense.. Hela Marvels defense snurrade ni up kan man skriva då eller??
Men som vanligt har det ingen betydelse med hur mycke eller lite Marvels vinner sina matcher med. Så skulle det andra laget alltid nästan vunnit matchen. Konstigt att Marvels e i Final??
|
|
|
Post by brsrk on Sept 3, 2007 10:29:47 GMT 1
Tänkte bara besvara påståendet/frågan om att våra spelare betalat 8000-10000 kr för att spela en säsong med DIF. - Nej så mycket har ingen spelare någonsin betalat för att spela med DIF en säsong. Thanks Jocke! I find it strange that guys I know personally would have reason to lie or stretch the truth. That being said, personally I think your quick reply is a bit insensitive and hopefully now will get to hear the perspective on the matter from those who are actually paying, the players themselves... In regards to the direction of the DIF organization it's obvious you yourself are in serious denial BUT then again who am I to judge Have a good day! Jag måste säga att jag har lite svårt att följa din argumentation. Är du upprörd över att det är för dyrt att spela för en klubb som du själv inte tillhör? Jag ser inte relevansen i kopplingen till hur vi spelade eller hur matchrapporten ser. Jag tolkar din text som att du har bekanta i föreningen som påstår sig ha betalat 8-10 000kr för att spela. Eftersom jag är en snäll och godtrogen människa tänker jag förutsätta att ingen inblandad ljuger. Då måste det röra sig om ett missförstånd. Personen i fråga har kanske spenderat så mycket pengar totalt och räknar då in köp av full ny utrustning eller så. Det låter rimligt i så fall. Då jag själv bör vara den som betalat allra mest under detta år kan jag intyga att det rör sig om klart mindre pengar än summorna du nämner. Alla spelare har möjlighet att jobba för klubben på olika klubbuppdrag och således dra ner sin avgift. Gör man inte det kan man i stället betala pengar. Jag har således bara betalat, men kommer ändå långt ifrån upp i de siffrorna. --- För att byta ämne till semifinalen: Grattis till Göteborg! Det var en kul match att spela, betydligt roligare än senast vi var nere och hälsade på. Vad kan jag säga om matchrapporten? Tja, jag måste konstatera att vi kunde ha vunnit. Det är dock inte samma sak som att säga att vi borde gjort det. Göteborg var det bättre laget och vann rättvist. Men de som vill framställa det som att Marvels körde över oss måste ha sett en annan match än jag. De hade tr besök i red zone, och tryckte in två. Båda tvåpoängsförsöken stoppades. Det är inte riktigt ett resultat som pekar på ett överlägset markspel. Vårt försvar stod upp bra, i min mening. I anfallet hade vi dock klart svårare att få till ett stabilt spel, och då är det naturligtvis svårt att vinna. Så än en gång grattis till Göteborg, och lycka till i finalen! Vi lovar att återkomma nästa år och ge er en bättre match. //Martin Gunnesson, #42 (eller #65, tillfälligt.)
|
|
|
Post by hoho on Sept 3, 2007 11:58:53 GMT 1
Jag tycker det är roligt att så många läser DIFs hemsida. Att alla inte håller med är ju knappast överraskande eller!
8000-10000, hahhahhahahahahahahaaaaahaaaaaaaa. Jösses, vad får ni allt ifrån?
|
|
|
Post by henrik on Sept 3, 2007 12:43:39 GMT 1
Det var värst vad kontroversiell jag har blivit då... Kanske måste gå tillbaka och korrigera lite gamla påståenden jag gjort under säsongen, så att ingen blir upprörd. rapporten @ STU: "Stabilt STU vinner i ösregn" ska ändras till "Stabilt STU vinner i växlande väder med inslag av nederbörd" eftersom det bara ösregnade till och från. rapporten v 86ers: "alltid lika duktige Linus Hagvall" ska ändras till "oftast rätt så skaplige Linus Hagvall", eftersom han inte hade 100% completions. Skämt åsido. Det är klart att matchrapporten är subjektiv, men what's the big deal? Jag känner inte att jag skulle bli speciellt upprörd om Marvels skrev på sin hemsida att de "körde över 08:orna". Göteborg vann. Grattis, och lycka till i finalen! Det här med att Carlos blev sackad ett gäng gånger, och att det inte syns på statsen... det finns ju faktiskt två skolor för det där - ibland noterar man sack-yards på lagets net passing yards, och ibland på net rushing yards. Med tanke på att statsen vi gör är långt ifrån fullständiga, så tyckte jag inte att det fanns anledning att ta med det. Det finns massor av andra hål i siffrorna; inga stats alls för andra laget, inga ST-stats, inga ass tackles, inga försvarade passar osv osv. De är bara en liten kul indikation på hur det gått för våra killar. Tar dock till mig synpunkten och ska försöka leverera kompletta stats nästa år.
|
|
|
Post by brsrk on Sept 3, 2007 12:59:40 GMT 1
Det finns massor av andra hål i siffrorna; inga stats alls för andra laget, inga ST-stats, inga ass tackles, inga försvarade passar osv osv. Fast inga missar är nog värre än att du missade min sack i första kvarten...
|
|
|
Post by henrik on Sept 3, 2007 13:07:03 GMT 1
;D haha, är det sant? Har jag gjort det igen?!? Det blir till att smöra ordentligt för dig nästa säsong Det kan ju EVENTUELLT gå att ändra nu i efterhand... ska fundera på saken.
|
|