|
Post by Daniel NP on Aug 27, 2007 8:34:01 GMT 1
Nu är det time att se vem som är bäst i Div 1 Det som har hänt i grund spelet spelar ingen roll nu gäller det att vinna bara vinna. ;D Hoppas på en tuff och hård match mot STU och med bra domare så matchen får föra talan. Lycka till nu dom 4 lag som ska slås om segern i Div1. // Daniel nr 55 NP P.s. Panther pride
|
|
|
Post by Tomas Bodin U86ers on Aug 27, 2007 12:40:21 GMT 1
De är väl bara till att gratulera NKP att vi förlorade!
|
|
|
Post by henrik on Aug 27, 2007 15:33:31 GMT 1
De är väl bara till att gratulera NKP att vi förlorade! #25 ... men det var verkligen inga stora marginaler! Ert tredje och fjärde försök nere på typ vår 5:e yardlinje i slutet av matchen kunde lika gärna gått in. Otroligt spännande på slutet. Tycker också att du, Tomas, gjorde en jäkla bra match - speciellt i andra halvlek. Satt själv som speaker på matchen, och tyckte jag såg den där 25:an mer och mer, ju längre matchen gick. Bra jobbat!
|
|
|
Post by 007 on Aug 27, 2007 16:27:43 GMT 1
Så det blir alltså GBG-DIF och STU- NKP? Jag förstår nog inte serien då GBG bara spelat 8 matcher mot STU's 9 (och vid ett retur möte så kunde lika gärna GBG vara 1a i serein) Vilket fall som... Vilka spelar Final och vilka vinner? GBG- vill dem ens upp redan? hade inte jag velat... för tidigt. STU- dem måste vilja upp! NRK o DIF - det är la lag som kommer att bli 0-8(0-10 om det e full serie nästa år) GBG vill nog gå till final även om dem inte vill till SS... Dock räcker inte det då vissa spelar fortfarande tänker att dem inte har nått att spela för...har ju gått bra i säsongen trots detta vetande. MEN... jag tror att NRK vinner den kampen och går till Final. STU-DIF ett lättare tips då STU redan vunnit båda deras tidigare möte och ser inte hur DIF ska kunna stoppa STU att ta sig till Final...
Finalen spelas alltså mellan STU-NKP! NRK kan bara inte gå upp... även vid vinnst så väljer dem nog att ge bort platsen... Så finalen är redan klar(om man ser till vem som går upp) detta gör att egentligen vem som helst kan vinna... Jag tror att NKP vill visa alla att dem kan vinna hela skiten... och för att skrämma motståndarna till nästa säsong... och STU är slut körda mot DIG i semin... Finalen slutar ALLTSÅ med vinnst till NKP med 22-34 (bortaplan)
allt för mig!
|
|
|
Post by DIF on Aug 27, 2007 17:12:13 GMT 1
haha hur kan du se två lag som möter varandra redan komma till finalen är inte direkt så att Dif och gbg åker ut även om ett lag vinner där smartie!
STU vann första matchen med marginaler mot DIF Andra vann dem inte lätt för 2 fumbels vid TD och en miss field goal, men rättvist till STU.
Men därimot har DIFs offence börjat prestera! Och DIF's Defence börjat att finslipa ännu mer.
Det jobbigaste för DIF är just nu resan ner till GbG, för GbG gubbarna sover sött i flera timmar så går DIF upp 0530+ upp för att ta ett tåg. Detta är det som kommer förstöra mycket.
Kommer bli 2 tuffa matcher för alla.
|
|
|
Post by 55 on Aug 27, 2007 18:08:35 GMT 1
Varför klagar så många på resor... Efter att ha spelat i nästan 14 år i både SS och Div 1, tycker jag i många fall att ett bortalag har en liten fördel... Jo, så här, visst har hemmalaget "sin" publik och "sitt" underlag, men bra spelare anpassar sej till det. Vad bortalaget har är ett antal timmar att komma i stämning inför match, ha lite kul med kompisar, och bara vara inriktade på fotboll... Nu menar jag om resan är mellan 4 och 6 timmar, längre resor än så sover man över någonstans (om ni inte gör så, så är ni fel ute) Resor på över 12-14 timmar, tex Malmö-Luleå har en viss effekt på bortalaget, men sådana resor görs kanske 1 gång om året... Som med alla resor gäller det bara att vara förberedd, och tänka match redan när man packar... Mat: Ta med något gott och nyttigt (det finns) inget McD förrän efter matchen!! Proteinshake, Frukt, och vatten (minst 2 liter) INGEN Coca-Cola, läsk är vattendrivande. Underhållning: Spelboken (Bibeln!) Film, inte "Titanic" tänk "The Program" istället. Bok, "The Game" av Niel Strauss rekommenderas. Musik, Hårt och tungt ska de va! Tänk efter innan ni åker så blir resan lätt!! ;D
|
|
|
Post by stursk on Aug 27, 2007 20:24:40 GMT 1
nu e det ju klart att dif får åka till gbg och nrkp åker till täby
|
|
|
Post by Kpt Haddock on Aug 27, 2007 20:33:56 GMT 1
Vilka spelar Final och vilka vinner? GBG- vill dem ens upp redan? hade inte jag velat... för tidigt. STU- dem måste vilja upp! NRK o DIF - det är la lag som kommer att bli 0-8(0-10 om det e full serie nästa år) GBG vill nog gå till final även om dem inte vill till SS... Dock räcker inte det då vissa spelar fortfarande tänker att dem inte har nått att spela för...har ju gått bra i säsongen trots detta vetande. MEN... jag tror att NRK vinner den kampen och går till Final. STU-DIF ett lättare tips då STU redan vunnit båda deras tidigare möte och ser inte hur DIF ska kunna stoppa STU att ta sig till Final... Finalen spelas alltså mellan STU-NKP! NRK kan bara inte gå upp... även vid vinnst så väljer dem nog att ge bort platsen... Så finalen är redan klar(om man ser till vem som går upp) detta gör att egentligen vem som helst kan vinna... Jag tror att NKP vill visa alla att dem kan vinna hela skiten... och för att skrämma motståndarna till nästa säsong... och STU är slut körda mot DIG i semin... Finalen slutar ALLTSÅ med vinnst till NKP med 22-34 (bortaplan) allt för mig! Intressant tips - NKPG som vinnare är nog inte många som håller med om, knappt ens de själva misstänker jag. Det jag däremot opponerar mig emot är ditt resonemang om vem som "vill upp i SS" - det är inte garanterat att gå upp bara för att man vinner Div 1, vad jag vet - det krävs MYCKET mer i form av organisation, ekonomi, etc. Så kalla Div 1-slutspelet för vad det är, nämligen ett slutspel. SS-kval var det länge sen vi hade...
|
|
|
Post by 007 on Aug 27, 2007 21:42:21 GMT 1
aa men det är ju vad jag syftar på lite... om ett lag som säg GBG inte har dem rätta förutsättningarna att gå upp i SS och vet om det så har dem kasnke inte så mycket att spela för... fast där säger jag emot mig själv ... För jag personligen och jag tror faktist alla andra oxå skiter i om man går upp eller inte... att vinna en final är ju trots allt att vinna en final och vem vill inte det.....
|
|
|
Post by D1 on Aug 27, 2007 23:02:56 GMT 1
Intressanta matcher i semifinalerna. Mina tips följer, vad tror ni?
Göteborg - Dif Förra mötet, också nere i götet, slutade med klar vinst för Marvels: 40-7. Dif har inte sett speciellt bra ut i år måste jag säga, oinspirerat offense som passar stora fysiska Göteborg bra. Dif kommer försöka dominera LOS med Wall och sin OL, och försöka hitta McCoy på play action och fade. Tror Dif får svårt att göra speciellt mycket skada med sitt springspel. Göteborg är alltid bättre hemma än borta och lär vilja gå till final, oavsett om de vill upp till SS eller ej. De har seriena bästa RB i Rönnberg och en stor OL framför honom. Dif har visat förr att de kan höja sig lite i slutspel/finaler och jag tippar därför på en jämnare poäng än senast. GBG vinner 32-10.
STU - Norrköping Het returmatch efter omskriven match och domarinsats i Norrköping som slutade med STU-vinst 18-17. Lär bli en het match uppe i Täby. Norrköping är svårbedömda, de har förlorat fyra matcher med totalt 16 poäng! De kommer vara grymt motiverade och vill verkligen spela final verkar det som. De har playmakers och tuffhet att skaka alla lag i serien men de saknar bredd och ett par skador eller återbud kommer försvaga dem en hel del. STU är på uppåtgående känns det som, och de är favoriter i matchen tack vare större bredd och mer speed i laget. Jag tror det blir en jämn match som kommer avgöras på ett par nyckelspel i andra halvlek. Jag tror STU vinner tack vara sin bredd och går till final efter en 28-20 vinst.
|
|
|
Post by Ted on Aug 29, 2007 17:47:41 GMT 1
Det som jag ej trodde skulle hända i år har hänt känner att även den gamle har fått lite lust att spela fotboll (av den ädla sorten) Även om jag har lyckats (som coach) att få ihop en mycket duglig och funktionell Oline och därför att gått över på den mörka sidan och spelar Dline (lite ovant) så ser jag fram imot att få springa, smälla, få smäll m.m slutspel är alltid slutspel vinna eller försvinna. Väl mött STU jag kommer spela med ett leende hela matchen =) tack för att ni har blåst liv i min mörka själ. ;D
|
|
|
Post by stunbafc on Aug 29, 2007 19:57:03 GMT 1
welcome 2 the bullpen... watch out 4 the horns.....
|
|
|
Post by Guest on Aug 30, 2007 16:23:26 GMT 1
För att tippa lite så här innan helgen...
STU Northside Bulls vs Norrköping Panthers 22 - 26
Bulls är stenhårda och kommer ge järnet på sin hemmaplan alldeles bredvid pendeltåget...
Men nu i slutspelet som Norrköping har verkligen kämpat sig till ( Hur många "hedersamma" förluster som helst) kommer hela laget att tänka " NU JÄ VLAR" och ta den där sista passningen, sista steget som krävs för blocken osv. För Panthers passing game har bara blivit bättre och bättre för säsongen och jag tror faktiskt att STU kommer underskatta peking lite och vara chockade när det står 21-21 inför järde kvarten och sen se sig besegrade i matchens sista drive genom en lång passning ( Right side )...
Göteborg Marvels Vs Djurgårdens IF AFF 20 - 7
Djurgården kommer att ta tåget ner till Göteborg och spela ett tight defence Mkt 2 man under och cover 4. Allt för att inte bli knäckta av Marvels passningsspel. "Låt dom komma nära men aldrig igenom" - filosofi på hela defence... Jamma igen hålen i mitten och tvinga ut Göteborgs duktiga RB:s på sidorna där allt kan hända. Samtidigt som man tidigt vill etablera ett starkt passningsspel till McCoy och grabbarna. Även blanda in lite dumps i mitten till TE:s för att mixa lite.
Men jag tror inte det kommer hjälpa mot Göteborgs superhjältar. En tung powerrun i mitten och på sidorna kommer nog tvinga upp djurgårdens safetys och dessutom öppna upp för både det korta och långa passningsspelet för GBG. Rönnberg, Nilsson och carlqvist kommer nog flytta bollen när det behövs för Marvels.
På Den defensiva sidan av bollen mönstrar GBG inte bara en tung DL utan också väldigt duktiga Corners anförda av Jörgen Carlsson.
|
|
|
Post by frhands snack on Aug 30, 2007 20:33:20 GMT 1
Inget av laget som mäktar med en preview??
|
|
|
Post by bULLEN on Aug 30, 2007 21:59:29 GMT 1
Kan lova att Bulls inte underskattar NKP. Det var otroligt jämnt senast och vi vet att NKP laddar järnet för denna match. Vi har fullt fokus på Panthers och vinner vi inte beror det bara på att Panthers är bättre. Inte domare, underskattning, tur osv osv. Tror det blir en bra match!
|
|