|
Post by henrik on Aug 30, 2007 23:34:58 GMT 1
Inget av laget som mäktar med en preview?? Vi lägger alltid ut vår preview runt fredag lunch, eftersom vi vill vänta tills torsdags-träningen är avklarad. Så du får ge dig till tåls till imorgon.
|
|
|
Post by Tomas Bodin U86ers on Aug 31, 2007 11:35:09 GMT 1
Tack henrik.
Jag tror att GBG slår DIF och att allt kan hända mellan STU och Peking. Senare nämnda match borde bli en av fotbollårets höjdare i Svea.
|
|
|
Post by henrik on Aug 31, 2007 13:37:10 GMT 1
Dåså, gott folk. Då finns vår lilla preview ute på www.difaf.se. Vi ser fram emot imorgon, och hoppas att det blir en bra match.
|
|
|
Post by Ted on Aug 31, 2007 14:41:43 GMT 1
welcome 2 the bullpen... watch out 4 the horns..... Oj det var en massa utrikiska och förkortningar men jag antar att det betyder att jag är välkommen. Tack för det. ;D
|
|
|
Post by Urggg on Aug 31, 2007 15:09:30 GMT 1
welcome 2 the bullpen... watch out 4 the horns..... Oj det var en massa utrikiska och förkortningar men jag antar att det betyder att jag är välkommen. Tack för det. ;D Moget... bara för att man använder engelska ibland så flyger en massa muppar taket. Det är en engelsktalande sport med engelska coacher det här och ibland blir det engelska uttryck OK?
|
|
|
Post by Ted on Aug 31, 2007 15:47:52 GMT 1
;D
|
|
|
Post by Hahaha on Aug 31, 2007 16:15:59 GMT 1
You are the man Ted ;D Två fullkomligt lysande inlägg! Jag hoppas att du leker bort STU fjunisarna på planen lika bra med. Go Teddan ;D Och till Urggg, du får dagens pris för humörlösaste inlägg, relaxa Åver änd aot ps Urggg, Har ni engelska coacher i ert lag? Coolt!
|
|
|
Post by Frvntansfull on Aug 31, 2007 17:29:00 GMT 1
Väntar på preview från GBG, STU o NRKPG. Alltid kul o se vad alla tror o tänker!! Hyllén...Kom igen nu!!
|
|
|
Post by Hyllen ej inloggad on Aug 31, 2007 20:16:55 GMT 1
Hehe ska se vad jag kan göra då =) har redan börjat *ler*
|
|
|
Post by hyllen on Aug 31, 2007 21:09:11 GMT 1
Hehe ska se vad jag kan göra då =) har redan börjat *ler* E ju redan klar =) Norrköping Panthers @ STU North Side Bulls Söndag 2/9 15:00Då var det dags för returen i det som nog har varit seriens mest omtalade möte, Panthers mot Bulls. Förra mötet lagen i mellan gick STU segrande ur med 1 poäng, och det var en förlust som sved. Förra omgången: Örebro hemma blev en utskåpning, 42-0. Örebro spelade mycket bra men hade inte ork att stå emot hela matchen, och Panthers gick segrande ur den kampen. STU:Ett av serien mest välcoachade lag med Leo Billgren, Jon Clark och Valle Angelov. STU har visat att dom är ett lag att räkna med i alla sammanhag i fotboll Sverige, Serien vann dom med endast 1 förlust(Örebro) Imponerade 191-94 i målskillnad. Vi förväntar oss att STU kommer ut i sitt "Pistol" offense och kommer att mala på med run i mitten, option och screens, jobba hela fältet för att citera coach Billgren. Defensivt kommer utgår vi från att se samma D som i matchen i Norrpan, med Valle som ankare tillsammans med Dan Peterström. Norrköping Panthers:Mot Örebro lossnade ALLT, passarna satt där dom skulle, likaså blockarna och run spelen. Det som vi väntat på hela säsongen kom fram, ett offense som producerade och malde på, ett defense som stoppade allt. Om jag inte missminner mej hade örebro 2 First downs på 4 kvartar. Offensivt kommer vi att fortsätta där vi slutade mot Örebro, dvs att ha en bra mix av pass och run, samtidigt som vi tar vad vi får. Det är ett väl samlat defense vi möter och ett diciplinerat Offense. Game keys:Underskattning:Vi är underdogs i denna matchen, men har visat under säsongen att vi kan hänga med dom bästa. Stu gör fel om dom underskattar oss. Turnovers:Vi kommer inte att ha råd att förlora bollen på söndag. Det är vi som måste kontrollera bollen. Time management:För att vinna denna match måste vi kontrollera klockan och inte låta STU´s offense träda plan för många gånger Ute:Ekdal, Martin (axel) Johansson, Fredrik (handled) Paunonen, Peter (axel) Rahimi, Arash (slutat) Stenborg, Per-Olof (militärtjänstgöring) Wanselow, Kristoffer (Personligt) Tveksamma:Starters:T Rickard Hellgren G Mikael Randevåg C Mohamed Houssin G Rickard Lindberg T Daniel Andersson WR Chris Fougman WR Viktor Hellman WR Martin Vänt WR Viktor Markkula RB Anton Källvik QB Mattias Hyllén DE Eric Arbrandt DT Ted Hagberg DE Jussin Paananen LB Anders Pettersson LB Christoffer Schyberg- Hansen LB Tobias Yström NB Viktor Hellman CB Sebastian Danielsson CB Johan Karlsson- Lobos SS Fredrik Ljung FS Mattias Hyllén Coacher: Peter Paunonen Ted Hagberg Martin Janzon
|
|
|
Post by hcbulls on Sept 1, 2007 0:02:49 GMT 1
Jag hade inte tänkt skriva nån preview, eftersom jag inte är HC, men det känns samtidigt dumt att inte bidra till uppladdningen inför årets match -hittills- i ettan. HC Angelov är ingen forumvän, så jag tar mig friheten att skriva ett par rader i hans ställe.
NORTHSIDE BULLS vs. Norrköping Panthers Semifinal i ettan, kan det bli mer spännande? Ja, det kan det faktiskt! Vi har redan haft en tung batalj med Norrköping i år, det känns som att kommande match blir ett statement-game för båda lagen. Räkna med att se två lag redo att kämpa till sista blodsdroppen för segern.
FÖRBEREDELSERNA Vi säkrade seriesegern i och med vinsten uppe i Gävle, och har därmed hemmaplansfavör i slutspelet. Även om "krickan" inte är en klockren fotbollsarena så är det skönt att slippa resa, och en klar fördel att få spela där vi tränar.
Inför matchen mot Norrköping har vi tittat på en hel del film för att få bästa möjliga koll på hur Panthers spelar och deras tendenser. Veckans träningar har varit effektiva och genomförts i högt tempo med stort fokus på scout O/D. Trots att vi är i slutet på en lång säsong känns laget spelsuget och i stigande form.
NORRKÖPING Panthers är ett lag som övertygat starkt i sin comeback till division ett. Laget har haft en hel del otur med förluster med liten marginal, men har varit med i samtliga matcher de spelat i år. Record för grundspelet blev 3-1-4 och poängskillnaden 166-109. Största förlusten var så pass tight som 16-6. Laget verkar dessutom vara i bra form, seger i sista omgången mot Örebro med hela 42-0.
Norrköping har ett väldigt meriterat och talangfullt lag, både playmakers och solida linjemän finns att tillgå. Dessutom är många av spelarna mycket rutinerade, bland annat flera landslagsmän med många superserie-säsonger bakom sig.
MATCHEN Vi vet att detta kommer bli en tuff och fysisk match. Norrköping var otroligt nära att slå oss i förramötet och är självklart ute efter revanch. Jag tror de kommer starta matchen grymt aggressivt, både avseende playcalling och det fysiska spelet. Det blir en utmaning för oss att stå upp och inte vika ner oss när det vankas slutspelsfotboll.
Offensivt kommer vi att fortsätta på vår inslagna väg. Vi vill sprida ut defense och sätta press på dem, vertikalt och horisontellt. Vi kommer behöva spela bra på den offensiva linjen för att kunna ge våra playmakers utrymme att skapa stora spel.
Defensivt har vi en tuff utmaning framför oss. Norrköping har ett offense med den jobbiga kombinationen explosivt och fysiskt. Deras offensiva linje kan ta över matcher och dominera, vår DL har en stor utmaning framför sig, därför känns det skönt att just denna lagdel varit riktigt stark på slutet. Det räcker dock inte med bra spel av DL, vi måste spela på topp på samtliga positioner med tanke på att Panthers har ett antal riktigt vassa skillspelare. Vi måste framförallt se upp med RB Anton Källvik QB Mattias Hyllén och WR Martin Vänt.
Nyckelfaktorer, spelmässigt
1) Starten. Vi måste klara av att överleva den "storm" vi kommer hamna i i början av matchen. Vi behöver inte vinna matchen i första kvarten, men vi får inte ge Norrköping chansen till en flygande start. De är farligast i medgång.
2) Ork/bredd. Vi har en större och bredare trupp än Norrköping. Förhoppningsvis kan det vara tungan på vågen i fjärde kvarten om matchen står och väger.
3) Big plays. Båda lagen har massor med playmakers, frågan är vilka som kliver fram på söndag?
TRUPPEN Vi är hyfsat skadefria i seniortruppen. Efter U19-matchen mot Carlstad på lördag tar vi beslut om några U19-spelare ska förstärka seniorlaget. Tveklöst finns det spelare i U19 som kan öka seniorlagets styrka. Jag presenterar endast starters för offense nu, eventuellt uppdaterar jag med defensiva starters om HC Angelov ger mig dessa...
PRELIMINÄRA STARTERS
Offense: OL: Joakim Ullgren OL: Calle Martinsson OL: Joakim Strand OL: Lubomir Kotzev OL: Daniel Cruz Vera RB: Fabrice Badia QB: Anders Onselius WR: Erik Granström WR: Erik Gustafsson WR: Robert Andersson WR: Anders Olofsson
Matchstart på söndag 15.00 på Sjökrigsskolan!
//Leo Billgren NSB
|
|
|
Post by Fredd Rookie on Sept 1, 2007 8:50:53 GMT 1
Jag är glad som få att få uppleva (dock inte på plan) ett slutspel med Panthers. Ett mer hungrigt gäng får man leta efter.
Bring your best smiles, your hardest hits and make this game a GAME to remember!
Ps. Dress nice.....filmkameran e med.Ds.
|
|
|
Post by DH on Sept 1, 2007 9:26:23 GMT 1
It feels like we might see a new Djurgården offense today and if the defense keeps the momentum, I see it as a blow out for Djurgården.
GBG 14-35 DIF
Kom igen killar! You can do iiiiiT!
|
|
|
Post by Mr dif fan on Sept 1, 2007 14:01:18 GMT 1
jag känner en viss oro över senaste inlägget (GBG 14-35 DIF) djurgården har inte kunnat scora mer poäng än 21 poäng i en o samma match. det som står i difs favör är ett tätt defence. jag tror på mindre siffror (GBG 15-17 DIF)
|
|
|
Post by anon on Sept 1, 2007 16:01:55 GMT 1
resultat från gbg?
|
|