|
Post by FU on Jun 24, 2007 11:41:37 GMT 1
Förhelvete! Skicka fan inte upp bonkegäng som Borås Rhinos, jönköping Hawks eller Skövde Dukes osv. Då ser jag hellre ett lag som Halmstad med anor. isåfall varför inte väcka grabbarna i Uddevalla Ravens och säga att nu är alla välkommna oavsett resurser eller kompetens. Droppen vore väl ifall Lakers, Goblins, voltures och Ravens vaknade Urrrrrkk. Tack för ordet. Vad vet du? En hillbillygamling som sitter uppe i typ Sundsvall och e bitter över att du inte kan spela am fotboll för att du e gammal å seg? Borås Rhinos har rekryterat hårt och satsar full fart framåt! Rhinos mot Superserien!!!
|
|
|
Post by wwehd on Jun 24, 2007 12:13:29 GMT 1
Förhelvete! Skicka fan inte upp bonkegäng som Borås Rhinos, jönköping Hawks eller Skövde Dukes osv. Då ser jag hellre ett lag som Halmstad med anor. isåfall varför inte väcka grabbarna i Uddevalla Ravens och säga att nu är alla välkommna oavsett resurser eller kompetens. Droppen vore väl ifall Lakers, Goblins, voltures och Ravens vaknade Urrrrrkk. Tack för ordet. Nä, det är ju självklart att vi inte ska ha upp Rhinos, Hawks, eller Dukes. Inte Halmstad heller för den delen...eller va fan, vi tar inte upp några lag alls. Det är nog det bästa. Eller nu ljuger jag juh, det bästa är om vi tvingar alla lag att lägga ner. Det är det bästa, så kan vi dra igång ett typ "Oldies-forum" där vi kan sitta och snacka minnen från förr och slippa oroa oss om vilka lag vi ska ta upp. Det är nog det bästa.
|
|
|
Post by Haha on Jun 24, 2007 20:07:43 GMT 1
Förhelvete! Skicka fan inte upp bonkegäng som Borås Rhinos, jönköping Hawks eller Skövde Dukes osv. Då ser jag hellre ett lag som Halmstad med anor. isåfall varför inte väcka grabbarna i Uddevalla Ravens och säga att nu är alla välkommna oavsett resurser eller kompetens. Droppen vore väl ifall Lakers, Goblins, voltures och Ravens vaknade Urrrrrkk. Tack för ordet. Nä, det är ju självklart att vi inte ska ha upp Rhinos, Hawks, eller Dukes. Inte Halmstad heller för den delen...eller va fan, vi tar inte upp några lag alls. Det är nog det bästa. Eller nu ljuger jag juh, det bästa är om vi tvingar alla lag att lägga ner. Det är det bästa, så kan vi dra igång ett typ "Oldies-forum" där vi kan sitta och snacka minnen från förr och slippa oroa oss om vilka lag vi ska ta upp. Det är nog det bästa. Klockrent, bästa idag. Skulle vilja att han utvecklar vad han menar med bonkegäng. Så länge lagen har fart i ungdomsleden och försöker utveckla sig så platsar väl vilket lag som helst om dom vinner tvåan. Vilka anor skulle halmstad ha som dom andra lagen saknar?
|
|
|
Post by Ordf on Jul 2, 2007 17:57:40 GMT 1
Då försvinner väl Roslagen ur denna diskussion eftersom de inte har (eller har haft på bra länge) något juniorlag alls (PW, U16 eller U19).... Rätta mig gärna Bulldogs har fått rejäl fart på ungdomsverksamheten i år. Så när (om) vi går upp i ettan så kommer det inte vara några problem med detta.
|
|
|
Post by osse_dl on Jul 3, 2007 20:19:30 GMT 1
självklart ska boråsrhinos upp till 1an i år
|
|
|
Post by Statistik on Aug 2, 2007 13:42:30 GMT 1
För spridning geografiskt sätt så är väl inte Roslagen det bästa laget att hoppas på men faktum är att tittar man på stats så är Bulldogs det ända lag i Sverige som fortfarande har möjlighet till att vara obesegrade. Dessutom har de gjort fler poäng än något annat lag i alla divisioner. Med det sagt så anser jag att Bulldogs är det mest troliga och mest värda laget för en plats i våran fina Superetta!
|
|
|
Post by Ernst on Aug 2, 2007 21:29:25 GMT 1
För spridning geografiskt sätt så är väl inte Roslagen det bästa laget att hoppas på men faktum är att tittar man på stats så är Bulldogs det ända lag i Sverige som fortfarande har möjlighet till att vara obesegrade. Dessutom har de gjort fler poäng än något annat lag i alla divisioner. Med det sagt så anser jag att Bulldogs är det mest troliga och mest värda laget för en plats i våran fina Superetta! Nån har ju inte läst på.
|
|
|
Post by ex Rocket Huskie on Aug 6, 2007 12:14:51 GMT 1
Det återstår att se vilket lag som gör sig förtjänt av att gå upp i div 1. Ystad är ett lag vars organisation och talang skulle klara av spel i div om man fick ett antal nyförvärv. På skills positionerna håller de redan div 1 klass men stora delar av linefolket är inte så rutinerade, men har växt med uppgiften och kommer säkerligen inom kort lyfta sig ytterligare en steg.
Borås från Västra har jag ingen uppfattning om, (då västa serien är den jag inte har någon koll på överhuvudtaget) jag inte sett dem spela på en 5 år då jag vill minnas att samma diskussion fördes från Borås sida men likaväl gick man på pumpen mot Ystad. Dock om man ser till deras serie har Borås inte satt på några större prov än vilket kan leda till en övertro på deras egen förmåga. Men som sagt förutom årets resultat har undertecknad ingen uppfattning om deras förmåga.
Bulldogs kommer säkerligen att möta bättre motstånd i kvalet och jag tror att om de är bättre förberedda att möta norrlanden efter nederlaget mot Huskies 2005. Dessutom han man fördel av hemmamatch i kvalet mot norra (om jag inte misstolkat spelschemat). Bulldogs kommer att vinna över det lag man ställs mot från Norra vågar jag säga.
När det gäller norra verkar det som det är en öppen serie. Huskies har tappat många nyckelspelare men är fortfarande starka på hemmaplan dock tror jag inte det räcker att vinna sina två återstående matcher. Sundsvall leder serien för tillfälligt men har två tuffa matcher kvar varav man behöver vinna en i vart fall. Jag tror att Jämtland kommer att vinna sina återstående matcher och då Sundsvall kommer att förlora sina två matcher kommer Jämtland att få kvala mot Bulldogs. Inget lag från norra kommer att spela i div 1 nästa år utan Bulldogs o Ystad kommer att representera istället.
|
|
|
Post by Norr on Aug 6, 2007 13:20:38 GMT 1
Den info jag fått från norrlandslagen är att inga har för avsikt att gå upp i ettan. Så Bulldogs kommer med stor sannolikhet att få ett enkelt kval...
|
|
|
Post by vafan on Aug 6, 2007 14:41:02 GMT 1
Vaddå tänker lagen som vinner i norrland hoppa av kvalet? Spela åtminstone om det och sen om ni vinner så säger ni nej till plats i div1...
|
|
|
Post by Snokaren on Aug 6, 2007 23:13:05 GMT 1
Är tveksam över att Borås kommer att gå upp i ettan nu men om dom gör det så kommer dom har svårt att hänga med i det tuffa spelet som är där. Se bara på vad som hände för westerbotten o sundsvall -06 när dom trodde att dom skulle bli topplag men istället så kommer dom i botten för dom trodde precis som borås gör nu att dom är överlägsna alla bara för dom inte har haft det tuffaste motståndet i sin serie. Jag tror att Roslagen kommer att kunna gå upp o även ett lag från södra kan det men det är bara vad jag tror. Peace out
|
|
|
Post by Jens on Aug 9, 2007 10:56:16 GMT 1
Nej, jag vet! Kan vi inte dela upp lagen i grupper, beroende på var i landet de ligger och låta de spela mot varandra och de lagen som vinner flest matcher i sina grupper får sen välja om de vill gå upp till div 1 utifrån sina alldeles egna förutsättningar så som storlek på spelartruppen, ekonomi, organisation och ambitionsnivå? Vore inte det häftigt?
|
|
|
Post by reply on Aug 9, 2007 17:08:04 GMT 1
Den info jag fått från norrlandslagen är att inga har för avsikt att gå upp i ettan. Så Bulldogs kommer med stor sannolikhet att få ett enkelt kval... du har nog fått helt fel info, jag har hört att både JR och SF (de lagen som det kommer stå mellan) vill gå upp till ettan
|
|
|
Post by en som va dr on Aug 12, 2007 16:47:33 GMT 1
För spridning geografiskt sätt så är väl inte Roslagen det bästa laget att hoppas på men faktum är att tittar man på stats så är Bulldogs det ända lag i Sverige som fortfarande har möjlighet till att vara obesegrade. Dessutom har de gjort fler poäng än något annat lag i alla divisioner. Med det sagt så anser jag att Bulldogs är det mest troliga och mest värda laget för en plats i våran fina Superetta! ______ Inte längre obesegrade. Fick ordentligt med pisk av Baltic Beasts.Det sägs att de saknade en del folk men ändå. 46-7 talar sitt tydliga språk. Hoppas hur som helst att det går bra för dem och de går upp i år
|
|
|
Post by Superettan on Aug 12, 2007 21:01:32 GMT 1
För spridning geografiskt sätt så är väl inte Roslagen det bästa laget att hoppas på men faktum är att tittar man på stats så är Bulldogs det ända lag i Sverige som fortfarande har möjlighet till att vara obesegrade. Dessutom har de gjort fler poäng än något annat lag i alla divisioner. Med det sagt så anser jag att Bulldogs är det mest troliga och mest värda laget för en plats i våran fina Superetta! ______ Inte längre obesegrade. Fick ordentligt med pisk av Baltic Beasts.Det sägs att de saknade en del folk men ändå. 46-7 talar sitt tydliga språk. Hoppas hur som helst att det går bra för dem och de går upp i år Fram med 2 st Division 1 serier Jag vet inte hur man ska lösa det men Nåt måste man göra för att få upp kvaliten på fotbollen. Dom bästa serierna som varit är när det var 1 superserie som INTE är låst 2 st Division 1 serier med kval till superserien. och resten division 2 serier. Så jag skulle vilja se ett lag gå upp i superserien. Övriga 6 lag delas upp i 2 serier och kompleteras med lag från division 2 Djurgården Norrköping Gävle Uppsala Roslagen Sundsvall Göteborg Borås Kristianstad Ystad Örebro Halmstad detta är exempel men det skulle ge oss lite geografisk spridning, det skulle ev kunna öka kvaliten igen.
|
|