|
Post by Undrar on Jun 20, 2007 22:04:53 GMT 1
Som spelare i division 2 undra jag vilka lag ni helst vill ha i ettan nästa säsong och vilka lag ni absolut inte vill ha upp?
|
|
|
Post by bo on Jun 21, 2007 6:16:17 GMT 1
difb??
|
|
|
Post by wwehd on Jun 21, 2007 6:20:03 GMT 1
Menar du att du vill ha upp DifB eller absolut inte ha upp DifB?
Jag ser gärna att ett lag däruppe i norr tar en plats. Det är bara bra om vi kan få en bättre geografisk spridning på serien. Dessutom borde det stimulera de andra norrlandslagen att fortsätta spela. Om alla norrlandslag lägger ner är det frågan om vi får vara kvar inom RF längre.
|
|
|
Post by na on Jun 21, 2007 11:33:00 GMT 1
eftersom dif A ligger i div1 kan per automatik dif B inte gå upp dit.
lag som skulle vara intressanta att se i Div1 är väl typ: från norra: Sundsvall westerbotten
från östra: Roslagen Nyköping
Västra: Borås
södra: Ystad Halmstad Kristianstad
nu säger jag inte att ALLA dessa skulle gå upp, jag säger bara att det är lagen som möjligtvis skulle kunna ha en chans att hålla sig kvar (baserat på tabeller denna säsong)
|
|
|
Post by bah on Jun 21, 2007 12:59:09 GMT 1
Rhinos äter alla andra division 2-lag till frukost!
|
|
|
Post by wwehd on Jun 21, 2007 13:39:25 GMT 1
Men DifA skulle rent teoretiskt kunna spela i SS nästa år, och då kan ju DifB spela div 1. Så frågan kvarstår om han ville se DifB i ettan eller inte?
|
|
|
Post by djones on Jun 21, 2007 20:13:00 GMT 1
Rhinos äter alla andra division 2-lag till frukost! Seriöst alltså.... Rhinos spelar i den svagaste D2 serien så det är svårt att jämföra mot andra lag.
|
|
|
Post by MaT on Jun 21, 2007 22:35:51 GMT 1
Rhinos äter alla andra division 2-lag till frukost! Blir Rhinos sedan manglade som en blodig biff till lunch av division 1-lagen? Och uppvaktade som en söt efterrätt för lagen i Superserien?
|
|
|
Post by hahaha on Jun 21, 2007 23:33:52 GMT 1
Bästa division-2lagen i Sverige:
1. Borås Rhinos 2. Karlskoga Wolves 3. Ytown Rockets 4. Halmstad Eagles 5. Roslagen Bulldogs
...
ca 10. Lidköping Lakers 11. Calmar
|
|
|
Post by wwehd on Jun 22, 2007 8:16:46 GMT 1
Bästa division-2lagen i Sverige: 1. Borås Rhinos 2. Karlskoga Wolves 3. Ytown Rockets 4. Halmstad Eagles 5. Roslagen Bulldogs ... ca 10. Lidköping Lakers 11. Calmar Och den listan baserar du på vad?
|
|
|
Post by djones on Jun 22, 2007 11:12:50 GMT 1
Bästa division-2lagen i Sverige: 1. Borås Rhinos 2. Karlskoga Wolves 3. Ytown Rockets 4. Halmstad Eagles 5. Roslagen Bulldogs ... ca 10. Lidköping Lakers 11. Calmar Och den listan baserar du på vad? Alla lag personen ifråga någonsin hört talas om.
|
|
|
Post by nya lag on Jun 23, 2007 19:21:57 GMT 1
Jag hoppas Borås och Roslagen går upp, och att de båda satsar hårt på sina ungdomslag så det inte bara blir en tillfällig visit/satsning i ettan
|
|
|
Post by junis on Jun 23, 2007 19:34:31 GMT 1
Då försvinner väl Roslagen ur denna diskussion eftersom de inte har (eller har haft på bra länge) något juniorlag alls (PW, U16 eller U19).... Rätta mig gärna
|
|
|
Post by Bors Urkkkkk on Jun 24, 2007 10:40:41 GMT 1
Förhelvete! Skicka fan inte upp bonkegäng som Borås Rhinos, jönköping Hawks eller Skövde Dukes osv. Då ser jag hellre ett lag som Halmstad med anor. isåfall varför inte väcka grabbarna i Uddevalla Ravens och säga att nu är alla välkommna oavsett resurser eller kompetens. Droppen vore väl ifall Lakers, Goblins, voltures och Ravens vaknade Urrrrrkk. Tack för ordet.
|
|
|
Post by Publi on Jun 24, 2007 11:31:39 GMT 1
Förhelvete! Skicka fan inte upp bonkegäng som Borås Rhinos, jönköping Hawks eller Skövde Dukes osv. Då ser jag hellre ett lag som Halmstad med anor. isåfall varför inte väcka grabbarna i Uddevalla Ravens och säga att nu är alla välkommna oavsett resurser eller kompetens. Droppen vore väl ifall Lakers, Goblins, voltures och Ravens vaknade Urrrrrkk. Tack för ordet. För sportens del så skulle det nog vara viktigt om Borås eller halmstad gick upp i Ettan så att det blir spridning söderut.. Söder är på gång med att ha den "största" division 2 serien. Det vore bra om Västra kunde få seniorlag i Skövde, Uddevalla,västbo och Jönköping då har dom en region som kan växa och få fram ett ev två stabila superserielag till slut.
|
|