|
Post by Tomas Bodin U86ers on Jun 23, 2007 17:56:49 GMT 1
Kommentarer om matchen! 1. Kul att se Hyllen (hur man nu stavar ) få spela QB igen. Även om han borde kasta bollen till sin wr lite oftare ;D Men det kommer. 2. Peking hade ett springspel som förvånade mig och tydligen de själva också med tanke på att de använde det rellativt sällan och framförallt mot slutet av matchen. 3. Domarna var tyvärr under all kretik. Detta säger inte att alla calls var felaktiga. Visa var helt korrekta. Men att göra rätt till en viss del räcker inte i vår sport där ett felaktigt call påverkar så mycket. (detta sägs av mig som brukar vara den som reder ut ? om domslut på sidlinjen). Att fela är männskligt, att erkänna är svårt. 4. Uppsala lät sig påverkas allt för mycket av dessa domslut vilket är något vi behöver jobba med. 5. Vill avsluta med att gratulera Peking till vinsten även om det sitter långt inne. My2c Tomas
|
|
|
Post by NPP on Jun 24, 2007 18:54:40 GMT 1
*Garv* Att "bara stå ivägen liksom" kan absolut vara DPI. Ni verkar inte ha så bra koll på reglerna. Men när filmen kommer får vi väl se vem som har rätt. Det kommer nog visa sig att det var ett helt rätt call. Det brukar vara så. Precis. Googla på Cutoff!
|
|
|
Post by film on Jun 28, 2007 11:41:44 GMT 1
Jonas, när kommer filmen upp från matchen???
vill inte tjata men vill gärna se den....
|
|
|
Post by Ego on Jun 28, 2007 12:43:15 GMT 1
Anledningen tror jag är att dom har sett själva filmen och då märkt att det var klockrena calls från domarna. Men eftersom dom då tappar ansiktet om dom visar filmen så kommer det snart komma en påhittad ursäkt om varför filmen aldrig kommer komma upp. Det är vad jag tror.
|
|
|
Post by Nrk on Jun 28, 2007 13:46:08 GMT 1
Najj...inte vara sån nu... Jonas har ju sagt att han skulle få filmen den här veckan och att den sedan skulle komma upp när han redigerat den Ge killen en chans nu...
PS. också sugen på att se den (inte för att kolla PI-calls utan för att titta på mig själv)
|
|
|
Post by Frisk84 on Jun 28, 2007 19:12:41 GMT 1
Bara liiite OT men när kommer filmen från vår match mot Örebro Jonas?
|
|
|
Post by Panther pojk on Jun 29, 2007 13:06:57 GMT 1
Tar smällen nu: Är filmen på gång? Det KAN ju vara så att jonas har haft andra saker o göra i veckan än att sitta o redigera en match film... vad det nu skulle vara som är viktigare Nåja, ju fortare den kommer desto bättre! //tjatgubben
|
|
|
Post by Hellu on Jun 30, 2007 17:13:38 GMT 1
Jonas?
|
|
|
Post by Halla on Jul 4, 2007 12:11:59 GMT 1
Bump
|
|
|
Post by Jonas 86ers on Jul 5, 2007 11:55:52 GMT 1
Nejdå, gott folk. Jag är inte feg eller rädd för att visa filmen. :-) Jag erkänner dock att jag varit slö och inte fått tummen ur. Orkar inte mer bullnuts om att jag är feg och inte "vågar" lägga ut filmen. Själva DV-bandet (dvs. bandet från kameran) ligger hemma hos en lagpappa, han som filmar alla våra matcher. Han bor i Uppsala och jag bor i Sthlm. Jag brukar alltid få bandet första träningen efter varje match - men eftersom vi fick sommaruppehåll efter Norrköpingsmatchen har jag inte haft vägarna förbi Uppsala. Jag har jobb, semester och annat att tänka på just nu för att vara ärlig. :-)... och jag sätter mig inte i bilen och åker 14 mil enbart för att fotbollssverige tycker jag är feg. Däremot står jag vid att filmen _kommer_ att släppas för allmänheten i form av en windows media-film. Jag förstår även att Norrköping är intresserade av matchen i form av "tränings"-syfte och inte enbart för se domarnas calls. Så har ni några synpunkter, eller att ni vill ha filmen när jag väl hämtat den. Mejla mig jonas.lindgren@jetpak.se istället för att säga vi i Uppsala är fega. Det är som sagt jag som är slö... ;D Ha en jävligt bra sommar nu så får vi oss några veckors fotbollsfria semesterdagar (dock med en massa gymträning.. för vi vill ju vara snygga på beachen). Gotland here we come! Mvh Jonas Lindgren, RB #1, 86ers
|
|
|
Post by Hylln on Jul 5, 2007 16:32:17 GMT 1
Nejdå, gott folk. Jag är inte feg eller rädd för att visa filmen. :-) Jag erkänner dock att jag varit slö och inte fått tummen ur. Orkar inte mer bullnuts om att jag är feg och inte "vågar" lägga ut filmen. Själva DV-bandet (dvs. bandet från kameran) ligger hemma hos en lagpappa, han som filmar alla våra matcher. Han bor i Uppsala och jag bor i Sthlm. Jag brukar alltid få bandet första träningen efter varje match - men eftersom vi fick sommaruppehåll efter Norrköpingsmatchen har jag inte haft vägarna förbi Uppsala. Jag har jobb, semester och annat att tänka på just nu för att vara ärlig. :-)... och jag sätter mig inte i bilen och åker 14 mil enbart för att fotbollssverige tycker jag är feg. Däremot står jag vid att filmen _kommer_ att släppas för allmänheten i form av en windows media-film. Jag förstår även att Norrköping är intresserade av matchen i form av "tränings"-syfte och inte enbart för se domarnas calls. Så har ni några synpunkter, eller att ni vill ha filmen när jag väl hämtat den. Mejla mig jonas.lindgren@jetpak.se istället för att säga vi i Uppsala är fega. Det är som sagt jag som är slö... ;D Ha en jävligt bra sommar nu så får vi oss några veckors fotbollsfria semesterdagar (dock med en massa gymträning.. för vi vill ju vara snygga på beachen). Gotland here we come! Mvh Jonas Lindgren, RB #1, 86ers Fan jonas, kan inte jag få följa med till gotland??? =) hehehe. tror det är som vanligt i fotboll sverige, ingen vet någonting, men alla vet allt. hehehe... Mm det skulle vara kul för oss att se filmen, (man vill ha lite klipp till highlightfilmen vet du =)) Men jag vet att du lägger upp den när du kan och har full förståelse för att du inte hunnit. Peace out Hyllén
|
|
|
Post by Nrkp on Jul 19, 2007 17:08:45 GMT 1
Haft det skönt i Gottland, Jonas?
|
|
|
Post by Jo eller hur on Jul 19, 2007 21:55:21 GMT 1
Jag har jobb, semester och annat att tänka på just nu för att vara ärlig. :-)... och jag sätter mig inte i bilen och åker 14 mil enbart för att fotbollssverige tycker jag är feg. 14 mil, ja det är ju verkligen jättelångt. Nästan så man måste boka hotell och sova över.
|
|
|
Post by Hallo on Jul 26, 2007 12:15:38 GMT 1
Ärligt nu, var e filmen, alla vill se den, det är snart dags för första matcherna efter uppehållet, nu är det väl dags o lägga upp den eller??? Panthers vill ju säkert ha den i träningsyfte precis som jonas själv skrev. Fram me filmen nu!
|
|
|
Post by Linus H on Jul 27, 2007 15:00:25 GMT 1
Om ni så gärna vill se matchfilmer så kan ni väl fixa någon som kan filma åt er så att allt inte behöver hänga på en persons tid att lägga upp så att t.ex. Jonas L skulle kunna få fira sin semester i lugn och ro.
|
|