|
Post by wesley86ers on Jun 19, 2007 13:32:41 GMT 1
så jäävla feg att du inte har ett account där man ser vem du är. klaga på spelarna? "tur att jag slapp döma" du måste ju ha cancer eller nåt.
norrköpings oline gjorde ett riktigt bra jobb, och jag fick slita häcken av mej för att ta mej igenom. dom såg ju ut som hus ;D
seriöst, om du ska komma med sådana komentarer så vill jag veta vem du är.
|
|
|
Post by Patrik on Jun 19, 2007 14:00:44 GMT 1
"Skitspelar" inlägget är ju ironi. Här klagas det på domarna genom hela tråden, så någon vinklade det åt ett annat håll bara. ;D
|
|
|
Post by Antons brolla on Jun 19, 2007 15:01:55 GMT 1
Uppsala: Vet ni vem snubben på våran sidlinje med den stora kameran var? Vi utgick från att det var någon från lokalpressen men icke-sa-nicke! Så jag gissar på att han tillhör er eller bara i allmänhet ville smygfotta atleter i regn?! Tack för en god match Anton Källvik RB #3 Panthers Har du tomtar på loftet, Anton? Vem smög runt och fotade och varför skulle han vara från Uppsala? Gissa inte så mycket, Anton. Det räcker med att vi har domare som gör det.
|
|
|
Post by wesley86ers on Jun 20, 2007 1:46:00 GMT 1
Uppsala: Vet ni vem snubben på våran sidlinje med den stora kameran var? Vi utgick från att det var någon från lokalpressen men icke-sa-nicke! Så jag gissar på att han tillhör er eller bara i allmänhet ville smygfotta atleter i regn?! Tack för en god match Anton Källvik RB #3 Panthers Har du tomtar på loftet, Anton? Vem smög runt och fotade och varför skulle han vara från Uppsala? Gissa inte så mycket, Anton. Det räcker med att vi har domare som gör det. vad jag vet så stog våran kameraman på våran sida.. så tomtar är det nog ^^
|
|
|
Post by domare on Jun 20, 2007 9:34:18 GMT 1
Däremot måste jag skicka en slägga på domarna! Fyfan, det var det sämsta jävla skitgäng jag någonsin haft som domare. De två Pass Interference som samma domare kastade, var pinsamma! Detta kommer läggas ut på film. - Jonas Lindgren, RB #1, 86ers Ska bli intressant om filmen verkligen läggs ut, jag gissar på att filmen kommer visa att det verkligen var PI. Det brukar nämligen vara så. För övrigt tyckte jag "skitspelar-inlägget" visade på en intressant sak. Någon nappade direkt på den ironin. Varför är det ok att spelarna gnäller på domarna, men det är inte ok att domarna gnäller på spelarna? Varför är det så? Funderar på att hädanefter lägga upp alla missade passningar, alla fumbels, alla missade tacklingar, alla konstiga play-calls mm som begås på varenda match man dömer. Jag säger inte att jag är perfekt, men till skillnad från er spelare vet jag att jag är långt därifrån.
|
|
|
Post by Yoda on Jun 20, 2007 11:00:46 GMT 1
Det gnälls tvärtemot rejält på spelare på det här forumet, kritik får alla vara beredda att ta. Vad som INTE är OK är att en gäng korpdomare börjar styra en match åt något håll! Jag såg inte NRKP-Uppsala-matchen så jag kan inte uttala mig om det domargänget, men med tanke på hur folk uttrycker sig här verkar det ha varit några questinable calls iaf. Fram med filmen så får vi andra bedöma! ;D
|
|
|
Post by Doamre on Jun 20, 2007 11:33:55 GMT 1
Vadå? Vi är ju en korpsport, som utövas av korpspelare, då får man ju korpdomare. Dessutom är 5 domare inte nog för att döma en fotbollsmatch. Så fram tills ni klubbar hostar upp pengar för att ha 7 domare på plan så får ni ta att det missas en hel del framförallt på längre passpel, för 5 domare är inte nog som sagt. Dessutom så hade vi fått bra mycket bättre domare om ni klubbar hade velat betala dom lite mer pengar, då hade säkert fler velat bli bra och bätter domare.
|
|
|
Post by Anton on Jun 20, 2007 11:59:47 GMT 1
Nu börjar tråden glida från sitt ursprungliga ämne. Det finns ett domarforum redan... Och gällande högre dommarersättning, eller vänta nu, det blir också en annan tråd. Anton RB #3 Panthers
|
|
|
Post by DB on Jun 20, 2007 15:56:57 GMT 1
Vadå? Vi är ju en korpsport, som utövas av korpspelare, då får man ju korpdomare. Dessutom är 5 domare inte nog för att döma en fotbollsmatch. Så fram tills ni klubbar hostar upp pengar för att ha 7 domare på plan så får ni ta att det missas en hel del framförallt på längre passpel, för 5 domare är inte nog som sagt. Dessutom så hade vi fått bra mycket bättre domare om ni klubbar hade velat betala dom lite mer pengar, då hade säkert fler velat bli bra och bätter domare. Domarna stod faktist nära men dömde ändå dåligt. Utöver alla PI så var det en hel del blockar i ryggen mitt framför näsan på domarna som dom sket i.
|
|
|
Post by Jo on Jun 21, 2007 6:20:08 GMT 1
Men sluta gnälla anonymt nu...fram med filmen eller håll käften...
|
|
|
Post by Jonas 86ers on Jun 21, 2007 8:20:57 GMT 1
Jag har inte hunnit lägga ut filmen än. Får själva DV-bandet av vår filmande lagpappa nästa vecka. Lägger ut sekvenserna så fort jag redigerat ihop allt.
Glad midsommar på er alla!
Mvh Jonas Lindgren, 86ers
|
|
|
Post by NPP on Jun 23, 2007 1:22:07 GMT 1
Jag har inte hunnit lägga ut filmen än. Får själva DV-bandet av vår filmande lagpappa nästa vecka. Lägger ut sekvenserna så fort jag redigerat ihop allt. Vad är problemet Jonas? Råkar filmen visa att bakdomaren hade rätt? Jag tycker från min vinkel att den är solklar. DB:n trycker bort Paunonen från bollens väg. I mina ögon en DPI. Och hur i h-e kan ni klaga på den första? Kan det bli mer DPI? Jag skulle tro att ni hänger upp er mer på VEM som var bakdomare än hans calls. Lycka till i serien . Ni spelade iaf snyggt. Detta ständiga gnäll drar dock ner helhetsintrycket. PS: Ordförande i TU. Dels uppföra sig på det sättet. O sedan släppa sådana rapporter. Är det inte läge att börja tänka efter Östlund?
|
|
|
Post by flowerpower on Jun 23, 2007 3:14:40 GMT 1
Fel, vår DB hade bra pass coverage och stod i vägen för Paunonnen utan att knuffas eller något sådant, bara står i vägen liksom. Och som sagt Jonas har inte fått tag på filmen än, han får den under denna kommande vecka, vad är det du inte förstår med det?
|
|
|
Post by Domare on Jun 23, 2007 7:44:34 GMT 1
*Garv* Att "bara stå ivägen liksom" kan absolut vara DPI. Ni verkar inte ha så bra koll på reglerna. Men när filmen kommer får vi väl se vem som har rätt. Det kommer nog visa sig att det var ett helt rätt call. Det brukar vara så.
|
|
|
Post by Spelare on Jun 23, 2007 9:01:08 GMT 1
Men jösses. Det jag kommer skriva här har skrivits tusentals gånger. Men snälla, måste varje tråd på detta forum spåra ur? Ska det alltid bli pubertala påhopp och dryga kommentarer? Kan inte folk bara vara överens om att vara oenses? Sluta bete er som småbarn och lär er diskutera på ett vuxet sätt! Nuff said.
|
|