|
Post by Allstar on Jun 13, 2007 12:42:33 GMT 1
Är Allstar-lagen påväg tillbak snart eller? Hade vart grymt kul att ha någon form av allstar-match mellan säg södra, östra, västra, norra.
Nån som tyckt detta vart roligt?
|
|
|
Post by HEj on Jun 13, 2007 13:10:04 GMT 1
Det hade ju varit hur kul som helst!!!
|
|
|
Post by JAAAA on Jun 13, 2007 13:26:36 GMT 1
Det hade varit sjukt kul! =) och det hade dragigt många tittare från olika föreningar tror jag .. Jag tror inte jag skulle komma med i laget, men det skulle vara kul att följa
|
|
|
Post by xioa on Jun 13, 2007 14:10:51 GMT 1
inte fför att vara negativ men div1 e en grupp!? däremot distrikten mot varann men östra skulle ju glänsa tror jag
|
|
|
Post by jo on Jun 13, 2007 14:45:34 GMT 1
Det va det jag menade... regionsmässigt... kanske blir synd om väst-sverige bara innehåller CC-spelare... men de tror jag iof inte... det roliga med det är ju att kunna mixa lag och ge spelare från småklubbar en chans att blänka
|
|
|
Post by Jonas 86ers on Jun 14, 2007 7:37:50 GMT 1
Vet inte om jag förstod det rätt, Men ska det vara en all star-match för enbart spelare i div 1? Eller ska det vara en rikstäckande all star-match? Exempelvis där spelare från alla divisioner (1, 2 och SS) i södra sverige möter spelare från alla divisioner i norra sverige.
Ett tänkt scenario skulle kunna vara - för att inte bara får SS-spelare med i lagen - att man har en kommité med representanter från varje lag eller division. Där man tillsammas säger att "okej i en 44-mannatrupp ska det vara 22 SS-spelare, 12 div1-spelare och 10 div2-spelare.
Detta kan väl tyckas vara lite omständigt, men å andra sidan kommer det krävas bra planering och arrangemang. Ni vet ju själva hur det blir om det är dåligt planerat och oproffsigt.
Mvh Jonas Lindgren, RB #1, 86ers
|
|
|
Post by Drew Brees on Jun 14, 2007 7:59:48 GMT 1
Jag var lite inne på samma tankegångar som föregående skribent.
Tycker dock att det vore kul om alla lag i varja region har med samma antal spelare. Detta förutätter såklart att det är lika många lag i varje region.
|
|
|
Post by na on Jun 14, 2007 8:51:29 GMT 1
Vet inte om jag förstod det rätt, Men ska det vara en all star-match för enbart spelare i div 1? Eller ska det vara en rikstäckande all star-match? Exempelvis där spelare från alla divisioner (1, 2 och SS) i södra sverige möter spelare från alla divisioner i norra sverige. Ett tänkt scenario skulle kunna vara - för att inte bara får SS-spelare med i lagen - att man har en kommité med representanter från varje lag eller division. Där man tillsammas säger att "okej i en 44-mannatrupp ska det vara 22 SS-spelare, 12 div1-spelare och 10 div2-spelare. Detta kan väl tyckas vara lite omständigt, men å andra sidan kommer det krävas bra planering och arrangemang. Ni vet ju själva hur det blir om det är dåligt planerat och oproffsigt. Mvh Jonas Lindgren, RB #1, 86ers som det var förr fick alla lag plocka ut X antal spelare(beroende på hur stort distriktet var) och sen spelade man ungefär en match per år.
|
|
|
Post by Norrland on Jun 14, 2007 9:33:50 GMT 1
Kanonbra idé!
Man drar ihop alla matcherna och spelar dom på samma plats, typ "AllStar-Weekend".
Kanontillfälle att träffas och snacka distrikten emellanutanför fotbollen också, kanske en stor bankett som avslutning.
Och för att göra det ÄNNU mera rättvist så kör man AllStar-Weekend i Luleå eller en annan ort i norra Sverige. Så att norrlandslagen för en gångs skull inte behöver stå med ännu en mastrodont-reseräkning.
|
|
|
Post by Julle Jungh on Jun 14, 2007 14:10:18 GMT 1
Kankse inte Luleå men varför inte Sundsvall som geografiskt ligger mitt i Sverige och där jag vill minnas att det ska finnas en fin plan.
|
|
|
Post by wwehd on Jun 14, 2007 21:33:04 GMT 1
Vadådå? Luleå har ju också en rätt fin plan.
|
|
|
Post by haha on Jun 14, 2007 21:47:28 GMT 1
Kankse inte Luleå men varför inte Sundsvall som geografiskt ligger mitt i Sverige och där jag vill minnas att det ska finnas en fin plan. Hoppas du är ironisk, 1Gen gropigt konstgräs med lite tuvor mellan mattorna...
|
|
|
Post by wwehd on Jun 15, 2007 6:27:25 GMT 1
Eller rättare sagt lite mattor mellan tuvorna Fast planen de hade tillgång till i SuperSerien var bra!
|
|
|
Post by christoffer 77 grd on Jun 15, 2007 10:49:59 GMT 1
tycker det låter som en fantastisk ide och att det skulle vara hur skoj som helst.... det är ju inget som stoppar iden eg förutom en sak. vi måste ta tag i det. det är väl oftast där skon klämmer. vem ska göra vad och vilka ska arangera och planera kalaset... skulle gärna hjälpa till men det skulle ju ta sin tid det ska folk veta.. skall det ev sättas ihop en liten komite så lär det ju göras nu om man ska ha chansen att spela detta i år. en match mellan södra och norra /östra och västra, 2 veckor efter avslutad sesong skulle ju vara en skitrolig avslutning... kan ha ett litet camp för de som vill åka och inte kom med också över en helg och avsluta med brakfest... dugliga tränare fins i sverige och lagen behöver ju kasnke inte själva ha 2 veckors camp innan utan bara lira för skoj skull... fortsätt fundera på detta grabbar.. skitkul ide
|
|
|
Post by Jonas 1 86ers on Jun 15, 2007 11:40:02 GMT 1
Okej, jag skickade in ovanstående länk till Förbundet. Se om vi får svar :-)
//Jonas Lindgren, RB #1, 86ers
|
|