|
Post by Jonas 86ers on Jun 15, 2007 11:46:02 GMT 1
Okej, skrev så här till förbundet.. nu får vi hoppas att de läser detta och förstår att faktiskt hela fotbollssverige vill samma sak =) Hej,
Från förbundets sida, har det funnits några sådana här funderingar?
swedishfootball.proboards44.com/index.cgi?action=display&board=div1&thread=1181734953&page=1
Intresse tror jag garanterat finns i hela sverige. Finns ekonomin, vad behövs för att kunna genomföra detta? Det viktigaste som jag ser det – och många andra kan jag tänka. Är att det finns 2st lag, en plan och ett gäng domare.
Dock krävs det ju alltid viss planerig – vilka ska leda lagen?, var kommer finansieringen ifrån?, vilka ska spela? – men där kommer ju självklar Ni i förbundet in som ett beslutande organ.
Vore tacksam för svar. Spelare och organisationer behöver i det här fallet ett förbund på nationell nivå som backar upp.
Mvh Jonas Lindgren Runningback #1 Uppsala 86ers AF
jonas.lindgren@jetpak.se
|
|
|
Post by calle on Jun 15, 2007 13:14:23 GMT 1
tanke kör man sthlm mot mellersta eller östra mot västra
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Jun 15, 2007 14:20:12 GMT 1
det bästa vore med en turnering som liknar den som var planerad att köras mellan distrikten i U-16. det vore något riktigt häftigt att göra mellan de olika distrikten. någonstans där det finns plats och boende. tycker verkligen att detta är en riktigt häftig ide och hoppas att det kommer att bli något av detta. bra intiativ att maila SAFF. alltid bäst att låta förbundet styra så att de fungerar som en opartisk organisation
|
|
|
Post by marcus on Jun 16, 2007 11:51:11 GMT 1
Idén om att ta ut X antar spelare från SS, div 1 och div 2 är en bra idé.
Allstar Väst, Öst, Norr, Syd i en weekendturnering i en footballcamp i typ Borås.
|
|
|
Post by Stad on Jun 16, 2007 23:50:58 GMT 1
Sundsvall är helt ologiskt, det skapar bara en massa onödigt resande för nästan alla. Karlstad eller Örebro vore bäst ur resesynpunkt för de flesta...
|
|
|
Post by Japp on Jun 17, 2007 7:49:42 GMT 1
Ja, Behrn arena i Örebro står nog till förfogande i höst! Vore skapligt nice.
|
|
|
Post by Zinken on Jun 17, 2007 12:47:04 GMT 1
Turneringen ska vara på Zinkensdamm pungt slut! Det är närmast för alla
|
|
|
Post by Anton on Jun 17, 2007 18:15:35 GMT 1
Inte för örebroarna!
|
|
|
Post by Jonas 86ers on Jun 17, 2007 19:52:34 GMT 1
.. och istället för att bråka om var matchen ska hållas - så ta tag i skiten själva då? Det lär ju knappas bli bättre av att en massa "anonyma" på forumet bråkar om var matchen ska hållas, om vilka spelare som suger etc etc..
Jag fick förresten svar från Tommy Wiking på SAFF som sa att SAFF INTE kommer anordna någon all-starmatch utan detta är något vi får ta med förbunden regionsvis.
mvh Jonas Lindgren, RB #1, 86ers
|
|
|
Post by Tommy Wiking on Jun 17, 2007 20:12:28 GMT 1
Hej Jonas,
Nja, vad jag försökte säga var att SAFF kan visst arrangera all-star matcher men att initiativet till att vi ska starta det måste komma från något distrikt, Tex MSAFF. Om MSAFF tar upp frågan så kommer den naturligtvis att diskuteras och vill distrikten köra så blir det all-star matcher.
Ber om ursäkt att jag var otydlig.
Mvh Tommy Wiking Ordf SAFF
|
|
|
Post by 12 on Jun 17, 2007 20:21:59 GMT 1
Jonas, du som ändå är igång.. ta kontakt med Frank Lindström som är ordförande i MSAFF och kolla hur vi bör gå till väga: lindstrom.frank@telia.com Om vi kan visa att intresset finns från de enskilda klubbarna, och sen från alla distrikten borde väl det här inte vara några problem?
|
|
|
Post by Jonas 86ers on Jun 18, 2007 7:55:02 GMT 1
Tack Tommy för en klarare redogörelse :-)
#12 aka. Uffe, ja jag ska mejla honom i veckan. Jag har inte så mycket annat för mig i sommar så någon måste väl ta tag i det. ;D
//Jonas
|
|
|
Post by wwehd on Jun 19, 2007 6:48:00 GMT 1
Det bästa vore om turneringen rullar mellan alla distrikt och är på olika ställen varje år.
Och för att då NSAFF och SSAFF inte ska få en hejdundrades reseräkning alla år turneringen inte spelas i norr eller söder så inför vi givetvis ett reseutjämningssystem.
Det är utan tvekan mest rättvist för alla inblandade parter.
|
|