|
Post by Fredde W on Jun 1, 2007 6:01:26 GMT 1
Preview Marvels Vs. Djurgården
Datum: Lördagen den 2:a juni Plats: Angeredsvallen Matchstart: 14.00
Då var det dags för andra raka hemmamatchen på Marvels tillfälliga hemmaplan - Angeredsvallen.
Efter matchen mot Örebro är det ett Marvels som fortfarande känner att vi har något att bevisa. Vi vet att Örebro spelade lika med Norrköping men eftersom de inte har mött något annat lag är det svårt att säga var vi ligger.
Om DIF så vet vi lite mer än vad vi gjorde mot Örebro vilket känns betryggande. Vi tror att dom kommer vilja komma ut och etablera ett springspel som kan öppna upp för passningspelet. Vi vet att DIF har bra team-speed och kommer vara väl coachade.
För Marvels offense gäller det att O-line har en bra match då vi förväntar oss mkt folk i boxen. Vi vet att vi har haft ett bra springspel men skulle vilja se lite mer explosivitet och stora spel från både RBs och WRs i den här matchen. Vår O-line kommer att få jobba hårt mot DIF's starka front vilket kommer att vara en intressant kamp.
För Marvels defense gäller det att stoppa DIF's springspel och sätta dom i situationer där dom måste komma ut och passa bollen. Lyckas vi med det tror vi att vi kommer kunna få tryck på deras QB genom vår duktiga D-line. Med extra tryck kommer det skapa möjligheter för våra DBs att ordna lite turnovers.
Nyckelspelare på offense: Magnus Nilsson, Magnus Rönnberg samt hela O-line.
Nyckelspelare på defense: Klaes Petersson, Kari Turpinen och Maziar Reznjedad
|
|
|
Post by Djurgrden on Jun 1, 2007 7:23:29 GMT 1
pcccyyyt <---- Ljudet av en stor burk med smisk. whine <---- Ljudet Marvels spelarna kommer göra när vi leder. Klapp Klapp <---- Ljudet eran publik kommer göra när vi gör T.Ds en kort sammanfattaning !!
Lyssna nu för snart kommer Djurgården till Gbg.
|
|
|
Post by Mattias on Jun 1, 2007 7:28:52 GMT 1
Välkomna! / #60 Marvels
|
|
|
Post by 78 on Jun 1, 2007 11:58:16 GMT 1
Bra Skrivet djurgården! Det glädjer mig att ni skriver såna grejer. För jag personligen #78 Sasha blir mera intresserad av att banka skiten ur er på plan. Ju mer ni fortsätter dessutom mer hungrig blir jag efter er! Det tror jag om hela mina lagkamerater också! Det jag vill göra är att få er och äta Angereds gräs Imorgon! NI FATTAR NI HUR MYCKER JAG LÄNGTAR EFTER ER! VÄLKOMNA!!!!
|
|
|
Post by djurgarden on Jun 1, 2007 12:13:44 GMT 1
.
|
|
|
Post by henrik on Jun 1, 2007 13:30:54 GMT 1
|
|
|
Post by Hahah on Jun 1, 2007 13:35:04 GMT 1
Äta angereds gräs? Det finns ingen möjlighet att röka det istället? ;D ;D ;D
|
|
|
Post by griitan on Jun 1, 2007 15:49:56 GMT 1
Till Hahaha Du kan tända det gräset på våra heta rumpor Alla vi i Djurgården har nu förstärkt våra tröjor, eftersom ni bara kan dra ner era motståndare. Vi tacklar hårt, möjligtvis för hårt för eran smak. Kan vara därför ni inte gillar att lira i superserien ni måste börja tackla någongång Inte bara hos fesssskaaaa körrrkarrnn det kommer lukta fisk imorgon.
|
|
|
Post by playoff on Jun 1, 2007 18:07:59 GMT 1
tror vi ser en tidig version av semifinalen då den andra lär va stu norrköping
|
|
|
Post by Ragnar on Jun 1, 2007 18:24:17 GMT 1
Fattar inte varför det är en sån hype på Djurgården. Örebro, Gävle och Djurgården kommer att göra upp om bottenplatserna.
Poängen i matchen mot STU var helt missvisande. STU totaldominerade.
|
|
|
Post by Mrado Slovovic on Jun 1, 2007 18:39:33 GMT 1
Fattar inte varför det är en sån hype på Djurgården. Örebro, Gävle och Djurgården kommer att göra upp om bottenplatserna. Poängen i matchen mot STU var helt missvisande. STU totaldominerade. Det är underbart att du dömer ut ett lag efter 1 match, som dessutom var premiären. Du tror inte att ett lag kan förbättras under säsongens gång? Är du ledsen för att inte STU nämns i varenda tråd?
|
|
|
Post by Radovan on Jun 1, 2007 20:08:59 GMT 1
Mrado min gamla kompis, hur har du det nu bakom murarna? Hälsa JW!
Helt rätt det där. Att underskatta motståndarna leder bara till förlust. Klart att de flesta lag förbättras under säsongen. Det hela handlar nog om vem som kommer att ha förbättrats mest.
|
|
|
Post by 3OPAH on Jun 2, 2007 0:29:56 GMT 1
Hmm...tror (och hoppas verkligen) att matchen mellan Gbg och DIF blir en jämnare historia än den i föregående vecka då Marvels var alldeles för överlägsna! Gbg känns dock som det starkare laget...men jag har haft fel förr!! Oavsett hur det går så hoppas jag innerligt att matchen blir jämn!! Jag har svårt att se hur fullständiga utklassningar skall locka fler till att titta på amerikansk fotboll...tror inte att det é ngn bra reklam för sporten... Spela därför jämnt och schyst imon!! Kom igen Marvels!!!
|
|
|
Post by henrik on Jun 2, 2007 13:40:19 GMT 1
Lagen har börjat med att utbyta TDs: Marvels först upp i ledning 6-0, DIF gick sedan om till 7-6, och nu leder Göteborg igen med 12-7. Spännande på Angeredsvallen, som väntat.
|
|
|
Post by henrik on Jun 2, 2007 14:47:47 GMT 1
rapporterna från västkusten säger att 3 min in i andra halvlek har Marvels kopplat ett rejält grepp om matchen - Göteborg nu i ledning 26-7
|
|