|
Post by henrik on Jun 2, 2007 15:28:32 GMT 1
Slutresultat: Marvels vinner 40-7.
|
|
|
Post by Mrado Slovovic on Jun 2, 2007 15:55:03 GMT 1
Slutresultat: Marvels vinner 40-7.
|
|
|
Post by oui on Jun 2, 2007 17:07:45 GMT 1
Djurgården får spö mot Göteborg i både vanlig och amerikansk fotboll. Vilken lyckosam dag. ;D
|
|
|
Post by Publik on Jun 2, 2007 17:37:19 GMT 1
Marvels inser ni nu att kanske Superserie spel väntar nästa år ?? Vad har ni för ursäkter då ? Vår Teori från STU är följande. Öhh Göteborgslaget är fullt med fi..or som enbart vågar spela i en Division där folk inte tacklar ...... Buuuuhhhh Snyft För fan skärpning !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blir sur som fan vettu perkele helvete. Det blir nog bäst när ni möter oss och får känna på lite superserie tacklingar era "#¤%#¤%¤W%&
|
|
|
Post by guest on Jun 2, 2007 18:16:45 GMT 1
pcccyyyt <---- Ljudet av en stor burk med smisk. whine <---- Ljudet difspelarna gjorde när marvels lekte. Klapp Klapp <---- Ljudet marvels publik gjorde när GBG gjorde (många) T.Ds
en kort sammanfattaning !!
Lyssna nu när Djurgården åker hem från Gbg.
|
|
|
Post by hmmm on Jun 2, 2007 18:16:52 GMT 1
Börja inte att lipa nu det verkar som att du börjar bli skraj för marvels
|
|
|
Post by Masse on Jun 2, 2007 18:30:40 GMT 1
"Marvels inser ni nu att kanske Superserie spel väntar nästa år ?? Vad har ni för ursäkter då ?"
det marks att denna personen inte fattar mycket om va som galler for att spela en idrott pa hogsta niva...
Det kravs stabilitet, bade spelmassigt och organisatoriskt.
Vi i marvels har en ungt och taggat gang som vill spela men det tar tid vi har fortfarande en lang vag att ga... Jag snackar bara for mig sjalv men jag gissar att min forening har ett langsiktigt mal att bli en "main stay" i SS inte bara ett one year wonder...
sen fattar jag inte varfor "publik" som tydligen star pa STUs sida vill ha upp OSS i SS om vi nu e sa mycket samre an er... da e de val bast om ni smiskar upp oss (precis som alla andra som snackat om oss "gjort") sa kan ni ga upp o lira i SS.
|
|
|
Post by yuf on Jun 2, 2007 19:55:46 GMT 1
pcccyyyt <---- Ljudet av en stor burk med smisk. whine <---- Ljudet difspelarna gjorde när marvels lekte. Klapp Klapp <---- Ljudet marvels publik gjorde när GBG gjorde (många) T.Ds en kort sammanfattaning !! Lyssna nu när Djurgården åker hem från Gbg. Oroa dig inte. Det är ju snart din tur.
|
|
|
Post by stu on Jun 2, 2007 20:25:31 GMT 1
låter varken jämnt eller kul va det verkligen sån skillnad
|
|
|
Post by math on Jun 2, 2007 20:31:24 GMT 1
då står det mellan bulls ochj marvels om serieledningen om inte bulls torskar imorgon!
|
|
|
Post by jag on Jun 2, 2007 21:21:37 GMT 1
poängen var mer än väligt rättvisande, DIF hade nog mer total yards givna av marvels på flaggor än vad de skapade själva
|
|
|
Post by brsrk on Jun 2, 2007 21:34:44 GMT 1
låter varken jämnt eller kul va det verkligen sån skillnad Nyss hemkommen till Stockholm får jag säga att ja, det var det. Vi började hyffsat. Det såg ut som om vi skulle kunna passa mycket och framgångsrikt mot Marvels, men springa mindre än vanligt. Marvels båda linjer var tunga och deras runförsvar starkt. Men efter första driven så gick anfallet helt i baklås. Öppna recievers tappade bollar, passningar gick någon meter fel, etc. Gbgs linje stressade på bra, men det var ändå inte fråga om några rena desperationspassningar. Så anfallet kom ingenstans, vilket tvingade försvaret att spela mycket mot Göteborgs tunga springspel. De nötte ner oss, och i andra halvlek orkade vi inte stå emot riktigt så siffrorna rann iväg. Det var en del flaggor i matchen, framför allt på Marvels. Ganska rättvis mängd, men kanske inte alltid på rätt saker. Göteborgs kvalitet överlag är svår att bedöma. Deras linjer och springspel är det klart bästa jag sett i Superettan. Passspelet passförsvaret däremot var inte imponerande (trots att vi lyckades så dåligt). Men överlag så känns Marvels som en klar favorit för att gå till final.
|
|
|
Post by tjejen on Jun 2, 2007 21:35:50 GMT 1
GBG Marvels ägde Djurgården. 08:orna hade inte en chans... hahaha
|
|
|
Post by GbgLover on Jun 2, 2007 22:47:19 GMT 1
Jag håller med om den personen som säger att Marvels running-game är det bästa i Div.1. Riktigt mäktigt att se! 8-)Men...passningsspelet och pass-cover...hm...ja, man undrar ju hur det hela egentligen skulle ha slutat ifall DIF inte hade haft "hål" i händerna varje gång bollen var på väg mot dem!! Hm...jag undrar just hur bra den delen utav laget egentligen är... Saknade dock en sak under matchen! Den eminenta speakern ifrån föregående hemmamatch!! Hörde snacket bland en hel del i publiken som hade kommit dit och inte kunde ett endaste smack om amerikansk fotboll. Det kan inte ha varit lätt för dem att hänga med i allt som hände på planen. I synnerhet som den till stora delar enbart bestod utav flaggviftande domare!! ;D Hur som haver - en stark Marvels-seger!!
|
|
|
Post by markuslinderum on Jun 3, 2007 0:09:14 GMT 1
Svar till GbgLover: Den eminente speakern, som för övrigt heter John Gilbert Larsson, kunde inte närvara idag men han kommer finnas där på övriga hemmamatcher såvitt jag vet.
Svar till Publik: Att gå upp i Superserien kräver, precis som min käre broder Masse skrev tidigare, både idrottslig prestation, organisatorisk stabilitet och god ekonomi. Om vi vinner eventuella kvalmatcher och känner att vi har kapacitet både på och av plan för att spela och stanna kvar i Superserien så går vi upp, inte förr. Problemet när vi var uppe förra gången, 2005, var ju att vi hade god framgång på plan men inte nån direkt stabilitet bredvid.
Det vill vi inte ska upprepas.
Det kan du säkert också förstå om du tänker lite längre än bara till vad som händer på planen. Sen får det se ut hur det vill.
|
|