|
Post by LILL ERIK on Nov 23, 2006 16:54:44 GMT 1
Nej inte janzon, jag tror jag väljer div 2 nästa år (vill inte möta han)
|
|
|
Post by Hepp on Nov 23, 2006 17:54:28 GMT 1
De har så stökigt i garderoberna att de inte kommer hitta några skydd, de får köpa nya.
|
|
|
Post by juniorer on Nov 23, 2006 18:02:12 GMT 1
Kul för Panthers! Jag hoppas en u16 satsning är på G?
|
|
|
Post by Wanselow on Nov 23, 2006 19:42:28 GMT 1
Haha det vore riktigt jävla grymt! Men man ska nog inte tro på alla rykten! Hoppas att det är sant ändå o att de gräver RIKTIGT djupt i garderoben om så nu är fallet ;D.
Jaja tillbaka till fakta Som sagt Hyllén, Jag och mohammed är klara! Jussi Paananen är på G. Så vi får se fram mot våren med tillförsikt!
// Kristoffer Wanselow
|
|
|
Post by Ted on Nov 28, 2006 17:24:58 GMT 1
Hej alla såg att mitt namn kom upp igen kul att se att man ej är helt bortglömd ;D, Även kul att det inte är under en topic typ fulast i superserien (både spelmässigt eller utseende). Känns som det just nu är långt innan en comeback har inte tillgång till skydd m.m. Mina Axelskydd sitter på Daniel och hjälmen (den hela) tror jag sitter på min vapenbroder Calle (den trasiga som jag spelade med tror jag ligger hemma hos Calle) skorna slängda så även om jag gräver i garderoben så är det tomt. Sen är man inte direkt i topp fysiskt (ja ja jag vet att jag aldrig varit det allt är relativt) var på gymmet i dagarna och det blev bara 15 rep på 100 kg. Har även förlorat lite pondus. Men man vet ju aldrig saknar att brutalt köra över alla "präktiga", vackra, slimmade, tighta, "look god play good", biceps bulkade, feta, "speed kills", deffade defensiva töntar . Min fillosofi är mer typ: Om du spelar bra ser du bra ut. Ted Blomwall är tjock =).
|
|
|
Post by Hehe on Nov 28, 2006 23:13:51 GMT 1
Fan Ted så du kallar mig för slimmad jag blir smickrad *ler* Du är nog den första i år ;-)
Jonas Cronström
|
|
|
Post by Ingrid on Nov 29, 2006 18:49:36 GMT 1
Intressant Bosse Batong att du har sett kontraktet påskrivet för Hyllén. Jag vet nämligen att inget sådant är påskrivet från Limhamns håll så det skulle vara kul att veta var det kommer ifrån.
|
|
|
Post by Bubba on Nov 30, 2006 8:25:24 GMT 1
I dag är sista dagen för anmälan. Vilka lag blir det nästa år i Div 1?
|
|
|
Post by men du on Nov 30, 2006 9:41:06 GMT 1
Intressant Bosse Batong att du har sett kontraktet påskrivet för Hyllén. Jag vet nämligen att inget sådant är påskrivet från Limhamns håll så det skulle vara kul att veta var det kommer ifrån. Så du menar att Hyllén inte kunnat skriva på ett KONTRAKT(!!) han mena nog inte övergångspapper, ett kontrakt är ju en deal som i detta fall bara har med Hyllén och Panthers att göra. ingen övergång, varför skulle limhamn behöva skriva på ett sådant papper? ? Och med tanke på att det finns en tidningsartikel där Hyllén ska spela me Panthers i år, är det en omöjlighet? ? Bosse Batongs Bror
|
|
|
Post by vet lite on Nov 30, 2006 10:29:44 GMT 1
Om nu Hyllén har skrivit på ett "personligt" kontrakt med NKP vet ju inte fler än NKP och han.
Dock måste ju LG skriva på ett övergångspapper för att Hyllén överhuvudtaget skall få spela med NKP nästa år.
Innan det är gjort så får han inte spela.
|
|
|
Post by Fredrik on Nov 30, 2006 15:34:59 GMT 1
Hallå där ute. Jag tänkte att jag skulle bringa lite klarhet i vad som skrivs här. Mattias Hyllen har flyttat till Norrköping pga jobb. Innan han gjorde det tog jag kontakt med Ingrid i Limhamn och förklarade läget och fick till svar att det inte var några problem. Övergångspappret är på skrivet och skall skickas till Limhamn. Ang andra kontrakt så finns inga sådana skrivna ännu eftersom övergången inte är klar ännu. Då hoppas jag att alla har uppfattat vad som finns och inte finns.
MVH Fredrik Klintestam Ordförande Norrköping Panthers
|
|
|
Post by Nkp Panthes 2007 on Dec 4, 2006 13:19:22 GMT 1
Så här är det i peking. Nya in: Mattias Hyllén Qb (Griffins) Mohamed Houssin Ol (Griffins) Peter Paunonen (Black Nights) Nygamla in: Daniel Andersson (smm) Kristoffer Wanselow (Nkpg) Jussi Paananen (Nkpg) Matt (OU (usa)) Förluster: Jonas Cronström (slutar) Lindström Björn (Jets) Kvar från 2006: Arbrandt Eric Crandall James Ekdal Martin Hellman Viktor Karlsson Lobos Johan Källvik Anton Lindberg Rickard Ljung Fredrik Markkula Viktor Masoe Tuufuli Petterson Anders Randevåg Mikael Schyberg Hansen Christopher Stenborg Pelle Vänt Martin Danielsson Sebastian Fattah Piroz Johansson Fredrik Olivares Ricardo Plus några som kommer till, (inga namn nämda) Några juniorer kommer till här med... rätt imponerande med 27 man på rostern nu, och att det kommer i alla fall 7 till...
|
|
|
Post by publik on Dec 4, 2006 13:59:51 GMT 1
27 man i december är inte så mycket. Har ni 27 man i juni, juli och augusti så är det riktigt bra. Det brukar droppa folk under vintern. Så har det iallafall varit i vårat lag, ca 40 man offseason 25 när serien börjar och 15-20 när sösongen är slut.
|
|
|
Post by Vet allt kan allt on Dec 4, 2006 22:56:42 GMT 1
Vi i djurgården för två år sedan 80 man under offseason och sen 40 under säsongen. Kanske säger mer om oss än om andra men ändå. Det tenderar att försvinna massa människor.
|
|
|
Post by Klasse lasse on Dec 5, 2006 15:17:46 GMT 1
Jag tror faktiskt att fotbollen i helhet håller på att försvinna i alla fall fotboll värd namnet fotboll. Givetvis så finns det ett gäng duktiga spelare i sverige men totalt så är 75% ett gäng lata wanna bees. De flesta klubbar har dassig ekonomi och otroligt tunna trupper och dessutom är de flesta i varje klubb dåligt tränade. Jämför man med andra idrotter så tränar amerikanska fotbollslag otroligt lite. Vill man bli bra så tror jag att det krävs att laget tränar 5 ggr i veckan på försäsong och minst 3 under säsong. Styrketräning 3 ggr i veckan och löpning, snabbhet 2 ggr i veckan... Hur många anser ärligt att dom lägger ner den tiden i fotbollssverige högst 20 % av de totala antalet spelare i sverige skulle jag tro.... nu har ni lite att reta upp er på uppblåsta fotbolls pojkar...
|
|