|
Post by TD on Nov 19, 2006 14:36:28 GMT 1
Nej, jag är inte ordförande. Och jag är inte mer än någon annan i GRD, men jag tycker att skiten om GRD´s organisation var oförtjänt. Anledningen till ledares och spelares avhopp anser jag inte ska analyseras i detta forum, varjefall inte av mig. Självklart är det viktigt att titta bakåt för att kunna se framåt (därför har en bil tre backspeglar) och det har vi gjort. Men nu är det dags att titta framåt och försöka att sjösätta denna säsongs skuta, ingen atlant ångare, inte ens en ålandsbåt, men kanske en timmerpråm. DVS. inga luftslott!!
TD
|
|
|
Post by Rykte on Nov 20, 2006 9:31:38 GMT 1
Jag har hört att Solna och Täby skall gå ihop....
|
|
|
Post by Samma rykte on Nov 20, 2006 18:27:30 GMT 1
Jag med. Har till och med hört att de ska heta nått med Northside
|
|
|
Post by rykte on Nov 20, 2006 18:35:43 GMT 1
Jag har hört att de älskar att hypa sig själva på Internet? Stämmer detta rykte?Anledningen till att de gör detta är för att de egentligen kommer tappa en hel del folk från säsongen 2006
|
|
|
Post by rykte on Nov 21, 2006 8:31:46 GMT 1
Jag har hört att vissa spelare som inte får starttid i sina klubbar gillar att använda ordet "hype".
|
|
|
Post by calle on Nov 21, 2006 8:50:54 GMT 1
Jag har hört att det inte finns nån klubb i div 1 som har spelare som inte får speltid
|
|
|
Post by ryckte on Nov 21, 2006 14:27:31 GMT 1
Jag har hört att sinnet för humor har minskat drastiskt på detta forum den senaste tiden....
|
|
|
Post by Bosse Batong on Nov 21, 2006 15:32:44 GMT 1
Klara för Panthers är Hyllén , Mohamed och även en comeback på Kristoffer Wanselow
|
|
|
Post by neeee on Nov 22, 2006 14:10:13 GMT 1
Detta tror jag på när det står på deras hemsida eller nån från Panthers bekräftar detta!
|
|
|
Post by joooo on Nov 22, 2006 14:19:19 GMT 1
Hyllen och wanselow har vatt o tränat på panthers. mohamed va jag hörde är på väg.
|
|
|
Post by cit on Nov 22, 2006 15:27:04 GMT 1
Hur går det för Göteborg? Kommer alla tillbaka nu? Några nya på väg in? Vem Coachar?
|
|
|
Post by Swedish rocket on Nov 23, 2006 8:28:04 GMT 1
www.nt.se/GEN_UtmatningSport.asp?CategoryID=255&ArticleID=1350590&ArticleOutputTemplateID=47&ArticleStateID=2Landslagsman till Panthers En av Sveriges mest lovande spelare väljer Norrköping Panthers. - Sammantaget var det ett ganska lätt beslut, säger quarterbacken Mattias Hyllén. Norrköping Panthers laddar för division I. Nya spelare är på väg in i strid ström. Hetast av dem är Mattias Hyllén, 21-årig landslagsman från Limhamn Griffins (Malmö). - Hade flera alternativ från superserien. Men valde Norrköping eftersom de vill satsa på en svensk quarterback, förklarar Mattias. Amerikaner före svenskar I landets högsta serie väljer lagen att plocka in en duktig amerikan som quarterback. Ett faktum som gör att Mattias inte fick mycket speltid på sin favoritposition den gångna säsongen. - Fick istället spela som receiver vilket jag väl inte var helt nöjd med. Men ändå division I framför superserien? - Tycker att Norrköpings satsning verkar lovande. De har som mål att vara i superserien inom tre år. Samtidigt som jag vill ha så mycket speltid som möjligt. Med sig från Skåne tar Mattias med sig kompisen Mohammed Houssin. - Jag tycker att han håller landslagsklass. Han spelar som center i den offensiva linjen, berättar Mattias Hyllén. Jagar headcoach Till nyförvärven utifrån kan Panthers räkna in en hel drös med comebackande spelare. Där finns före detta juniorlandslagsmannen Kristoffer Wanselow, running backen Jussi Paananen samt Daniel Andersson som huserar i den offensiva linjen. En amerikan vid namn Michael Ballard, 22-åring från Oklahoma, som kan användas i den offensiva eller defensiva linjen är också på väg in i den hårdsatsande Norrköpingsklubben. Det enda kända tappet just nu är Jonas Kronström som inte har den rätta tiden på grund av sin arbetssituation. Panthers ordförande Fredrik Klintestam är förstås nöjd med sina nya spelare och främst Mattias Hyllén. - Ja, en ny quarterback stod näst högst på vår önskelista. Mattias är perfekt för oss. Vad tillför Mattias? - Erfarenhet trots sin unga ålder. Motståndarlagen kommer att få problem eftersom vi får mer alternativ i anfallsspelet. Vad önskar du dig helst? - En headcoach. Vi hade ingen förra säsongen och behöver verkligen en till nästa säsong. Några namn ni jobbar på? - Vi för en dialog med några, men ingen som jag kan namnge i nuläget. • Fakta Från Limhamn till Norrköping Namn: Mattias Hyllén. Ålder: 21 år. Vikt: 82 kg. Längd: 1,79 m. Bor: Norrköping. Landskamper: Nio junior, tre senior (varav en från start). Position: Quarterback. Jobbar: På känd sportsbar i Norrköping. Aktuell: Lämnar superserie-laget Limhamn Griffins för spel i division I med Norrköping Panthers.
|
|
|
Post by SMM on Nov 23, 2006 10:56:43 GMT 1
så SMM tappar alltså Daniel Andersson på OL?
|
|
|
Post by Bosse batong on Nov 23, 2006 15:00:07 GMT 1
Nu är det på pränt oxå (se föregående artikel)! detta skrivet i Norrköpings tidningar idag 23/11! +jag har sett kontrakten på dessa spelare! Tror NP kan bli ganska giftiga i år!
|
|
|
Post by Rykte on Nov 23, 2006 16:14:00 GMT 1
Har även hört att det är några av det "gamla" rävarna som letar i garderoben efter sina skydd pojkar med namn så som:
Martin Janzon Ted Hagberg Chris Fougman Lars Lexell Anders Tibbling (coach) m.m
Så vem vet ;D
|
|