|
Post by repetition on Nov 15, 2006 15:21:15 GMT 1
Vi vet vad vi heter. Det folk utifrån som inte har koll.
För 100:e gången:
STU = Alliansen mellan Solna, Täby och NSB.
NSB = Northside BUlls. Föreningen för U19 och seniorfotboll inom STU.
Chiefs/Flyers = Föreningarna för U11, U13, U16.
Det är inte så svårt. Enda som strular till det är att SAFF inte tillåter att senior/u19 föreningen heter bara Northside Bulls. Därför står det STU Northside Bulls i tabeller mm från SAFF.
Nu tillbaks till skvaller om övergångar till 2007:
|
|
|
Post by vem on Nov 15, 2006 21:40:24 GMT 1
vem e difs bästa som tydligen ska lämna???
|
|
|
Post by den on Nov 15, 2006 21:45:24 GMT 1
Anders Hansén WR, spelade i landslaget 2005, fast personligen tycker jag Erik Gustavsson är bättre...
|
|
|
Post by Bill on Nov 15, 2006 21:47:03 GMT 1
Enda som strular till det är att SAFF inte tillåter att senior/u19 föreningen heter bara Northside Bulls. Därför står det STU Northside Bulls i tabeller mm från SAFF. Täby har inkommit med en namnbytesansökan. Förslaget är Stockholm Northside Bulls alternativt Northside Bulls. I sin ansökan framhåller Täby att de vill vara det ledande alternativet för amerikansk fotboll i norrort. VU beslutar att avslå Täbys ansökan i båda fallen. Motivering: En förening kan inte använda en annan kommuns namn. Täby har sitt säte i Täby varför Stockholm inte kan ingå. Northside eller Norrort är en ett samlingsnamn på ett antal stadsdelar inom Stockholms stad (Bromma, Hässelby-Vällingby, Kista, Rinkeby samt Spånga-Tensta) varför en förening i en annan kommun inte kan använda det namnet. Beslutet kan inte överklagas. Vi fick inte heta Stockholm, så det blev STU.
|
|
|
Post by Suckarnas konung on Nov 16, 2006 5:32:46 GMT 1
Northside eller Norrort är en ett samlingsnamn på ett antal stadsdelar inom Stockholms stad (Bromma, Hässelby-Vällingby, Kista, Rinkeby samt Spånga-Tensta) varför en förening i en annan kommun inte kan använda det namnet. Beslutet kan inte överklagas. Rätt kul att förbundet hävdar att "Bromma......Spånga-Tensta" definieras som norrort....det är de nog ganska ensamma om. Resten av Sverige skulle nog säga Västerort. Undrar just vad Solna/Täby kallas hos förbundet.."Österort?" Länsnamn får användas...Westerbotten/Jämtland...men inte i detta fall?? Ta verklighetsförankrade beslut, snälla förbund. Sitt inte och petimeterstyr småsaker som baseras på tyckande. Prestigejakt?? Tacka fasen att förtroendet dalar.
|
|
|
Post by walther on Nov 16, 2006 10:48:38 GMT 1
"Northside eller Norrort är en ett samlingsnamn på ett antal stadsdelar inom Stockholms stad (Bromma, Hässelby-Vällingby, Kista, Rinkeby samt Spånga-Tensta)[/b] varför en förening i en annan kommun inte kan använda det namnet." Nu är jag helt "off topic" men norrort är = Sollentuna, Väsby och Sigtuna. Bara så att alla vet.
|
|
|
Post by MJ on Nov 16, 2006 11:24:42 GMT 1
[/b] varför en förening i en annan kommun inte kan använda det namnet." Nu är jag helt "off topic" men norrort är = Sollentuna, Väsby och Sigtuna. Bara så att alla vet.[/quote] hemskt ledsen walter, men det är i mina fina trakter ([glow=red,2,300]Danderyd [/glow]och Täby) som är norrort, men jag lovar att det är trevligt att åka ut på landsbyggden och träna i märsta! ;D, på vägen ut passerar jag ett par lösa orter, väsby bland annat ses på söndag hoppas jag! kontentan "norrort" = Danderyd, Täby och om man ska vara bussig de fina delarna av sollentuna (sjöberg) möjligtvis ;D MVH/ Mathias Jangenäs
|
|
|
Post by on on Nov 16, 2006 11:32:49 GMT 1
on topic:
Robin Elfving DL/LB DIF till WH
|
|
|
Post by StefanOud on Nov 16, 2006 21:53:56 GMT 1
Off topic - Märsta tillhörde Konsum Norrort...
|
|
|
Post by dick or jane on Nov 17, 2006 19:36:26 GMT 1
Hört att gävle kommer satsa på en ny amerikan nästa år. tydligen en riktig höjdare som spelat div 1 Kan någon verifiera detta ?
|
|
|
Post by gefle on Nov 17, 2006 20:45:18 GMT 1
Har också hört det, Namn?? College, släpp info.. De har ju recivers som kan fånga bollarna iallafall!"!
|
|
|
Post by haha on Nov 17, 2006 23:24:37 GMT 1
gick ju jättebra sist, vad sägs om att bygga en fungerande organisation först?
|
|
|
Post by TD on Nov 18, 2006 9:41:10 GMT 1
Det är nog inget större fel på organisationen. Har man Pee Wee, U-16, U-19 och A-lag, en styrelse, en sponsor ansvarig, jobb ansvarig, ungdoms ansvarig, speaker, fungerande kiosk organisation, engagerade föräldrar i juniorleden, mm.mm. Det är väl en organisation som de flesta har, eller.......... Att Sean gick sönder efter första matchen var så klart en missräkning, men vad gör man åt sånt? Sen att spelare och ledare ledsnar under säsong har hänt förr (även i många STOR klubbar). Nej, det är ingen amerikan på väg till GRD. Vi ska genomföra denna säsong på det material vi har. Några gör lumpen, en del pluggar och en del gör comeback. Varken mer eller mindre!
"Hissen till framgång är trasig, man får ta trappan, ett steg i taget!"
TD
|
|
|
Post by ryckte on Nov 18, 2006 18:05:59 GMT 1
Victor Leijon-Carlsson LB/DL/OL sticker ifrån Gefle och spelar för Tyresö nästa år
|
|
|
Post by Sammy on Nov 19, 2006 0:03:25 GMT 1
TD verkar va en riktig klippa i gävles organisation !! Är du ordförande ? Trist att ni har haft mkt avhopp i devils, ni verkade ha en stor grej på g. vad har hänt eftersom tränarna hoppat av ?
|
|