|
Post by NyFiKeN on Aug 13, 2006 18:57:33 GMT 1
Någon som vet vad det står? Matchen drog igång 19:00 har gått en timme...
|
|
|
Post by halvtid on Aug 13, 2006 20:03:32 GMT 1
dif - trc
0 - 21
efter halva matchen
|
|
|
Post by ello on Aug 13, 2006 21:15:18 GMT 1
49 - 7 till tyresö
|
|
bige
Bänkvärmare
|
Post by bige on Aug 13, 2006 21:44:59 GMT 1
nuts, det var den matchen det. EN touchdown fick DIF iaf.
|
|
|
Post by Bilder on Aug 14, 2006 0:20:58 GMT 1
Kommer det upp några bilder från matchen ? Såg lite folk som sprang runt med kamera.
|
|
|
Post by foton on Aug 14, 2006 14:03:37 GMT 1
Undrar om det kunnat blivit några foton p.g.a. vädert? Jag undrar ens om den tappra publiken såg någonting av matchen. Regnet stod ju som spön i backen och det kändes som att spela under ett vattenfall
|
|
|
Post by Jon Madden on Aug 14, 2006 15:18:20 GMT 1
i thought the rain would disrupt TYR game plan more than DIF but not the case. TYR took care of the ball and had maybe one turnover? that is a good indication of a well trained team. DIF will have to go back to the drawing board to figure out a game plan to be competitive in the final (assuming DIF progresses to the finals) DIF run attack did some damage but turnovers will always reuslt in a loss. Help my memory: did TYR really score on a pass play at the end of the game? Some advice: some sportsmanship by the coach would give TYR more respect in the league...
|
|
|
Post by Snake on Aug 14, 2006 16:11:54 GMT 1
"Help my memory: did TYR really score on a pass play at the end of the game? Some advice: some sportsmanship by the coach would give TYR more respect in the league..."
I believe so, as well as a fake punt on 4th and long with minutes left. I love the way Tyresö plays, but that's just low. I guess DIF and Tyresö don't like each other very much.
I like the DIF's running game, if they could have hold on to the rock a little bit better it could've been close, maybe....
|
|
bige
Bänkvärmare
|
Post by bige on Aug 14, 2006 18:25:18 GMT 1
Hörde ni killen på läktaren? Tyresö ni är bäst o.s.v Har skrek hela matchen. Hm, och nej lagen gillar verkligen inte varandra. Hörde Ken prata med nån i DIF. There is no love here
|
|
|
Post by tror on Aug 14, 2006 20:32:22 GMT 1
KÄNNS som att tyresö tar guld om dom spelar som dom gör nu djurgården är faktiskt ett riktigt bra lag om några år kommer dom bli riktigt giftiga
|
|
|
Post by Spagumman on Aug 14, 2006 20:50:32 GMT 1
Djurgårdens defense är duktiga..Det är den offensiva delen som skiter sig, men det är inte lätt att spela om man bara kör springspel.. skulle de hitta en QB som kan passa så skulle de kunna bli giftiga, sen känns dif's oline som en ost som läcker lite allt för mycket. Nu såg jag visserligen inte matchen igår, men det har varit min åsikt från de andra matcherna jag sett. Frågan är hur det går när nr #2 Alex Larsson (MLB) försvinner till college, om nu inte det bara var ett rykte... vem som tar hans plats. Om några år så skulle de mycket möjligt kunna bli ett lag att räkna med.. finns en hel del killar med bra storlek i både deras U16 och U19 lag som bara behöver mer rutin!
|
|
|
Post by review on Aug 14, 2006 21:49:33 GMT 1
DIF had some nice runplays that punched holes in the TRC defense from time to time, but if you dont get your opponents to fear the passing game aswell, you wont be successful in the end. Since they´ll just bring the manpower needed to stop the runningback and leave a man man cover with the WR.
TRC didn´t do a fakepunt in the 4th Quarter, it´s a read play. If he´s open.. he´s open. If not.. the ball is punted. So why go ahead and punt the ball when the guy is wide open and you can keep the drive alive and get more reps ? So .. a well executed game by TRC that kept on fighting even though the weather should´ve affected TRC´s passing game.
DIF did a great job with the manpower they had. But as someone else previously stated, turnovers will often cost you the game. They had a nice concistancy with their TD drive, with a nice combo of run and pass plays that gave their offense momentum and game their defense some time to rest. But they had a few too many fumbles on both defense and specialteams. If they minimize the misstakes and get some momentum om offense, DIF might be able to put on a fight in the final game. After all.. the score was "only" 21 - 0 at halftime.
|
|
|
Post by anonym on Aug 14, 2006 22:17:19 GMT 1
spagumman,,, du behöver skaffa din en fotbolls utbildning för inte kan du se och utvärdera matcher, totalt panntad kille, inte konstigt att sverige amerikanska fotboll står stampa på samma ställe när de finn sådana ärthjärner!
|
|
|
Post by Spagumman on Aug 15, 2006 7:57:01 GMT 1
Ok allvetaren, och det är du som gör så att det här forumet håller en klass för 3åringar. Förmodligen så spelar du själv på DIF's oline eftersom att du tar åt dig så mycket, alla har rätt att säga vad det tror och tycker, enligt mig är det 2 st stora problem som gör att Djurgården inte är ett lag av SS-klass ÄNNU:
Dif's oline är oatletisk och håller visserligen mot sämre lag, men när jag såg förra mötet mot tyresö så märktes det klart och tydligt att de håller för dålig standard då alla tjockisar blev satta på arslet. Detta skapar ju ett annat problem att Dif's QB inte får så pass mycket tid han behöver för att få iväg sina passar. Samt Dif's runningback får det svårt att hitta luckor.
Djurgårdens defense håller ofta bra standard och släpper inte många yards i alla fall gällande springspel. Men när det kommer till passningar så går det sämre då Djurgårdens secondary är bedrövlig, när Tyresö vann mot dif med (var det 55-7) eller något sådant så matade Tyresö's QB passar mot samma CB konstant och han gjorde bort sig gång på gång.
Nu är det här som sagt en analys av förra mötet, det kan ha hänt mycket sen dess men det tror jag knappast då det sett ut såhär i stort sett varenda match jag kollat på.
|
|
|
Post by brsrk on Aug 15, 2006 9:39:17 GMT 1
Visst är det inlägg som Anonyms som förstör forumet. Dock har jag väldigt svårt att tro att det skulle vara någon av våra o-linekillar som gömmer sig bakom det nicket. Det vore väldigt olikt dem. Vår o-line har blivit mycket bättre under säsongen och höll bra mot Tyresö. Överlag fungerade anfallet bra i matchen, sånär som på den "lilla detaljen" med turnovers. Tyresö var fruktansvärt effektiva på att plocka upp fumlade bollar, och det kostade oss alla chanser vi hade. Vi i försvaret blandade högt och lågt under matchen. Att stoppa fyra försök från enyardslinjen får vi vara nöjda med, men tacklandet var stundtals bedrövligt, likaså passtäckningen.
Alex har för övrigt redan åkt till college. Hans sista match var mot Gefle.
|
|