|
Post by ha ha ha on Aug 16, 2006 14:38:30 GMT 1
ha ha ha....ja det är ju ödmjukheten själv....NOT!!!
|
|
|
Post by Orkar on Aug 16, 2006 15:20:20 GMT 1
Ahhh... Att ni pallar hålla på med denna pajkastning. Och då menar jag båda sidor..
Ja Tyresö vann. That´s it.
Ja DIF hade höga förväntningar och jag tror nog att DIF kommer att vara ännu mer taggade till final..so what. Det är väl det som är en del av att vara ett lag, att tycka att man är dom bästa.. Annars kanske man ska lägga sig i en hög på 50y och vänta tills matchen är vunnen av det motsatta laget.
Sedan tycker jag själv att det här pratet om att det är osportsligt att öka på sin ledning är ganska löjlig... Om 2nd eller 3rd string är inne..ska inte dom ha möjlighet till att få göra en TD.. Vissa spelar inte lika mycket som andra och satsar för fullt när dom väl får göra det. TRC slog WH med 70-0 men har inte sett något gnäll på forumet för det. Säger inte att DIF gnäller men tidigare (anonyma) inlägg har gjort det.
Hoppas det blir riktigt trevliga matcher dom få som är kvar så vi kan avsluta 2006 som en riktigt rolig säsong.
|
|
|
Post by Greger Larsson on Aug 16, 2006 17:33:01 GMT 1
Ursäkta om jag säger det, men det var otroligt skönt att se Tyresö vinna mot Diff. Jag är normalt inget stort fan av TRC som kan vara lite väl gapiga osv men att se Diff äta upp lite av sin attityd var skönt för skälen. Tycker alla ska sluta prata om running up the score. MAn får spela offense när man leder! Diffs HC valde exempelvis att trycka in en sen TD mot Bulls när han kunde tagit ett knä. Inget fel i det men då ska man inte komma och vara moralpolis sen.
|
|
|
Post by jo on Aug 16, 2006 21:46:24 GMT 1
Lite skillnad på en sen TD när ställningen är 14-7 jämfört med 42-7...
|
|
|
Post by spelare on Aug 16, 2006 21:51:45 GMT 1
Lite skillnad på en sen TD när ställningen är 14-7 jämfört med 42-7... Nej det är det inte. Leder man och har bollen kan kan man lika gärna downa bollen.
|
|
|
Post by hcbulls on Aug 16, 2006 22:58:41 GMT 1
Så länge vi inte följer NCAA-reglerna och tillämpar OT vid oavgjorda matcher så kommer det alltid finnas en legitim anledning att göra en massa poäng mot sämre lag. Som det är nu kan poängskillnad vara avgörande när en tabell summeras. Om vi har OT komer vi från allt detta matematiska trams i slutet av säsongen: "om XXX vinner med minst 32 poäng samtidigt som YYY förlorar med max 10 så är ZZZ vidare till slutspel".
Visst, inbördes poängskillnad vid dubbelmöten (en seger var) är omöjligt att komma ifrån med det är ett annat (och betydligt mindre) "problem".
Jag har själv varit inblandad i (obesegrade)lag som missat slutspel, pga färre gjorda poäng. Det suger verkligen, speciellt som medicinen för att undvika detta är att hänga en massa poäng på underlägsna lag vilket knappast är speciellt sportsligt eller kul. Exempelvis gjorde vi 60 poäng på DIF U19 i år, med vetskapen att det finns en risk att missa slutspel om vi tar bort foten från gaspedalen... TRC gjorde sedan 62 mot DIF, eftersom dom inte heller ville sätta sig i en jobbig situation om Bulls-Crowns skulle sluta oavgjort.
Nu är detta lite off-topic men jag tyckte ändå det var relevant med tanke på hur debatten blivit i denna tråd. Jag tar upp det Regel-forumet istället. Gå in där och tyck till/rösta!
|
|
|
Post by jo on Aug 16, 2006 22:59:00 GMT 1
Visst, om det inte är för mycket tid kvar. Du förstår, en del lag väljer ibland att se till att motståndaren inte får en chans att få tillbaka bollen, om det skulle ge dem en chans att utjämna eller vinna matchen. Dessa lag brukar av just den anledningen välja att inte downa bollen, om det inte är tillräckligt lite tid kvar på klockan och motståndarna inte har några timeouts kvar.
|
|
|
Post by Tjalle on Aug 17, 2006 19:01:50 GMT 1
:)Tack alla för en härlig match trots vädersituationen.
|
|