Fo shizzle nizzle dizzle
Guest
|
Post by Fo shizzle nizzle dizzle on Jun 11, 2006 22:06:27 GMT 1
Både Gävle och Uppsala är unga lag, men när Scott slutar så måste Uppsala börja använda Linus. Linus är runt 22 och har många år på sig att bli bra.
Uppsalas Offense kan nog överaska mer än Gävles. Fast Gävle spelar mer smash-mouth och springer ofta igenom linjen.
Jag tror att en match som Uppsala spelade mot Gävle skulle resultera i vinst, men då måste dom Stoppa mitten bättre än sist!
|
|
|
Post by u86 vs grd on Jun 11, 2006 22:22:22 GMT 1
Mmm rent personligen tyckte jag Uppsala spela bättre än Gävle. Gävle hade inget passpel med sin svenska Qb och försökte bara kötta upp i mitten. Uppsala lekte med med fakes, formationsbyten, kunde passa och springa.
Inför U86ers vs GRD matchen så tror jag att uppsala bara behöver kliva upp lite mer på defense och bli hårdare. För att ge deras offense en chans att leka med passningspelet.
|
|
|
Post by hm on Jun 11, 2006 22:31:32 GMT 1
Angående att TRC spelar fult.. så tycker jag det bara är löjligt. Jag har blivit strypt i alla matcher jag spelat den här säsongen, förutom mot Uppsala. Vet inte om det är för att folk ser Royal Crowns emblemet som gör att de måste hävda sig eller nått..
Men jag bryr mig inte, jag säger inte att det är okej med stryptag, men jag bryr mig inte. Vill folk försöka göra det så får de väll göra det. Jag är där för att spela fotboll och om de inte kan stoppa mig utan att ta stryptag på mig så tar jag det bara som en komplimang. Men resonemanget att det skulle vara ett enskilt lag som enbart spelar fult förstår jag mig inte på. Man behöver inte spela fult när man är bättre än sin motspelare.
|
|
|
Post by Jooo on Jun 12, 2006 11:35:30 GMT 1
Ang. Tyresö vs. Uppsala
Tycker att Uppsala såg bra ut. Det enda som saknades var det där lilla "klicket" mellan Scott och sina recivers. Ulf (12 i uppsala tror jag!) sprang sick sack mellan Tyresös DBs. Deras run var så där. Outside spelen såg bra ut. Dom hade någon counter som dom fick bra skjuts på. En screen hade dom också som dom hade någon "otillåten passmottagare nedför fältet" som jag tror kostade dom minst en TD.
Tyresö såg som sagt lite skakigt ut under första kvarten. Defensivt så saknade man lite stabilitet på linjen i form av Herr Rydberg. Jag vet inte heller om Daniel Norberg spelade...............
Faktiskt en av dom bästa matcherna på väldigt länge, med få flaggor osv. Lycka till Uppsala i resten av matcherna.......
Jag hoppas att det blir Uppsala vs. Tyresö i en seriefinal. Då tror jag att Uppsala kommer att scora några fler poäng än 8.
Tack för mig!
|
|
|
Post by Trcplayer on Jun 14, 2006 10:55:31 GMT 1
Jämförelse mellan Grd och 86ers: Uppsala är mer omväxlande i sitt spel och har fler atleter samt bredd i truppen. Scott var rätt imponerande både rörelsemässigt som passmässigt. Han satte en hel del fina pass och några droppades, däremot fanns det en del cirkuscatcher av uppsala där man fångar bollen i tight coverage som vägde upp. Skall tilläggas att TRC ej mött GRD med Sean i spetsen men även om han lirat så tror jag inte att GRD hade lyckats hålla emot i 4kvartar..och notera att jag skrev tror, således min subjektiva uppfattning som jag har rätt att uttrycka till säkert många GRd´s förtret. Bara att jämföra södra konferensen med den norra och vilket motstånd som bjudits så ser ni resultaten. Uppsala spelar dessutom helt fair och även fast siffrorna skenade så blev det inga surare miner för det man gjorde vad man kunde och bet ihop, inga onödiga kommentarer om etnicitet eller bortförklaringar i tacktal att den o den var borta på jobb etc... alla lag har någon borta någon gång... men visst suger det när ens import inte spelar och tyvärr verkar vi inte få reda på hur en kraftmätning med Sean skulle slutat utan kan bara spekulera.. Så kontentan är att uppslala med stor sannorlikhet är i finalen.
|
|
|
Post by TB on Jun 14, 2006 12:20:17 GMT 1
Jag tror GRD är borta från finalkampen. Nu står det mellan DIF STU och Uppsala.
TB
|
|