|
Post by Old ILB vet on Jun 11, 2006 10:47:00 GMT 1
Ni som får chansen att gå på college oavsett om det är NAIA, ta den! Oavsett nivå eller division så är ALLA Collegelag i USA bättre än samtliga svenska lag! Jag kommer ihåg när Benedictine div III kom ner och spöa skiten ur 86ers och Nordic Vikings 96. 86ers var då j-igt bra med svenska mått mätt. Hmm..Nu är det här fel topic men jag måste få försvara mig här När vi mötte benedictine så var det vår första match för säsongen, Vi var ej samspelta,och dom spöade inte skiten ur oss Matcbilden hade sett annorlunda efter finalen, tro mig Men jag håller med om att amerikanska lag (college) har ett helt annat tempo ,teknik mm...men konstigt vore det väl annars?? Lycka till Oscar.....over there... Och till Ua-86ers-tyresö så ser tyresö starka ut, men uppsala kan överraska(hoppas jag).. Jörgen (Karlsson)Tegefjord #55 Nordic Vikings European Champion 94-95
|
|
|
Post by TRC on Jun 11, 2006 15:29:07 GMT 1
TRC - U86 46-8
|
|
|
Post by korrekt on Jun 11, 2006 15:35:44 GMT 1
45-8
|
|
|
Post by TRC on Jun 11, 2006 15:40:00 GMT 1
Besserwisser
|
|
|
Post by En sammanfattning on Jun 11, 2006 17:10:06 GMT 1
TRC vs U86ers
Ja, vid slutsignal stod det 45 - 8 på resultattavlan.
Tyresös defense hade lite problem i början av matchen och det var då Uppsala lyckades trycka in den första TDn för matchen, vilket resulterade till en 0 - 6 favör för Uppsala. Uppsala får dock en flagga på deras extrapoint kick, och får sparka om, men gör den en fake och hittar en vidöppen WR ute på en out-route i endzone. Det var en bra öppning i matchen av Uppsala, en öppning som Tyresös defense inte riktigt var beredd på. Men efter den kallduschen så vaknade man till och spelade upp sig bra, och tvingade ofta Uppsala till 3:e och långt.
Uppsala spelade bra långt in i första halvlek men orken började tryta mot slutet på 2:a quartern. Den stekande värmen var inte nådig denna dag.
Uppsala hade ett par droppade passar i viktiga lägen, samt en droppad pass i Endzone, och man lyckades inte trycka in några poäng på den driven efter det. Och tyvärr så rann siffrorna iväg lite i andra halvlek. Annars var det en välspelad match med få flaggor.
Tyresö spelade bra och hade ett väldigt effektivt passinriktat offense, men med en bra variation av run också. De spelade snabbt och effektivt med ett par no huddle drives som de lyckades hålla bra tempo på, trots den stekande solen och en temperatur runt 30 grader. Tyresö var dock bättre med att förvaltade de passar de slungade iväg när de hade 3:e och lång.
Uppsalas defense hade lite problem med att plocka upp Tyresös WRs när de sprang på djupa routes vilket tvingade Uppsalas Safteys att göra ett beslut, och Tyresös QB Terry Kleinsmith gjorde ett bra jobb med att leverera bollen till rätt person med bra precision.
Dagen bjöd på bra fotboll med många fina spel och individuella prestationer. Det ett bra arrangemang på Bollmora den här dagen, bra speaker, nationalsång framförd live och ett kanonväder.
Tack för idag. Bra match!
|
|
|
Post by TRC 68 on Jun 11, 2006 18:59:47 GMT 1
|
|
|
Post by Tobago on Jun 11, 2006 20:06:34 GMT 1
Vilka blev utvisade denna match då?? TAFF måste väl hålla uppe sviten för att inte gå miste om fair play priset.
|
|
|
Post by Eriq 75 Uppsala on Jun 11, 2006 20:23:31 GMT 1
Tobago, ditt lama försök till humor är verkligen tröttsamt. Tyresö spelade hårt men rent. Jag har sällan varit med om en match med mindre gruff och bråk.
|
|
|
Post by Tobago on Jun 11, 2006 20:45:00 GMT 1
Humor vet jag inte ifall jag har nån, men fakta kan jag nog ha nått i hullet.
Kan gärna dela med mig utav allt då det börjar tynga mig riktigt ordentligt.
Att TAFF under de senaste åren, mig veterligen som dock sett och spelat en del matcher emot dem, fått fler utvisningar emot och med sig under åren än andra lag i Superettan samt Superserien.
Dock vet jag inte vad detta beror på.
Ojuste spel av TAFF eller av motståndarna. Min teori är att de (TAFF) kommer undan med mycket fullt spel som domarna inte ser och att detta blir extra tändvätska hos flertalet (utsatta) spelare med lite för kort stubin.
I år har TAFF spelat två matcher där 4 motståndare blivit utvisade.
|
|
|
Post by jets on Jun 11, 2006 20:52:05 GMT 1
vm i uppsala äre som lirar med JETS hjälm?
|
|
|
Post by Stockholm on Jun 11, 2006 20:56:20 GMT 1
|
|
|
Post by TRC 68 on Jun 11, 2006 21:24:20 GMT 1
Tobago.
Logik är inte din starka sida va?
|
|
|
Post by Bullnuts on Jun 11, 2006 21:34:10 GMT 1
Nån i TRC som har någon åsikt om Uppsala var bättre eller sämre än Gävle?
|
|
|
Post by Taiwan on Jun 11, 2006 21:37:22 GMT 1
Såg matchen och det var en hård och ren match.Pratade även med en del spelare och dom var nöjda och glada så tyresö kanske inte är så dumma som alla säger.
|
|
|
Post by Publik on Jun 11, 2006 21:41:02 GMT 1
När två lag som kan spela fotboll möts. Så blir det nästan aldrig fulheter från något lag.
Så var även fallet idag.
En rolig och välspelad match.
|
|