|
Post by Henke on May 22, 2006 9:13:21 GMT 1
Gefle mot Uppsala ser ut som den ovissaste matchen i denna omgång, Gefle har haft 2 relativt lätta matcher och möter nu för första gången bra motstånd. Kommer Gefle spela sin Qb Mergel nu ?? Jag tror 21-14 till Gefle. Djurgården mot STU borde väl även det bli en tuff drabbning, det är ju Derby och båda lagen verkar ännu inte riktigt ha hittat formen. Jag drämmer till med 14-14 Tyresö mot Örebro. Ja det kan bara sluta på ett sätt, frågan är väl bara hur mkt Örebros defense kan streta emot Tyresös offensiva maskin ? Även om Örebro verkar ha något bra på gång igen så kommer det inte räcka mot Kleinsmith o Co. 45-12 Westerbotten mot Sundsvall blir nog också en trevlig match mellan 2 ganska så jämna gäng. Båda har hyggliga run defence, men laget som kan passa kommer att vinna och jag gissar på Westerbotten. 18-12 det kommer att klarna rätt mkt efter denna omgång om det är Djurgården Uppsala eller STU eller Devils som ska ta upp kampen med Tyresö om liga segern. Gefle har ju ännu inte spelat sin amerikan så dom kan nog lägga i en växel till men deras trupp verkar lite tunn, så vi får väl se
|
|
|
Post by DIF on May 22, 2006 9:37:25 GMT 1
Finns inte en chans att STU spöar Djurgården. Ska bli kul att se den matchen på plats 27/5 18:00 Zinken om jag inte minns fel. Hoppas det kommer mycket folk.
|
|
|
Post by Henke on May 22, 2006 10:05:24 GMT 1
nej du kanske har rätt, men ni i DIF har väl inte riktigt visat vad ni går för än. Tror det blir tätt
|
|
|
Post by Omg 3 on May 22, 2006 10:10:38 GMT 1
Gävle vs Uppsala Båda lagen har i sina 2 tidigare omgångar, spelat mot Westerbotten och Sundsvall. Båda lagen har vunnit med övertygande siffror. Den totala målskillnaden är 63+ för Uppsala och 82+ för Gävle. Så jag tror att det här blir en riktigt jämn match, och att det lag som gör minst misstag vinner! Jag tror även att det här är den matchen som kan avgöra vilka som kliver upp i seriefinalen mot Tyresö. Det är dock ett dubbelmöte mellan dessa lag, så det gäller att båda lagen verkligen lägger i överväxeln för att ha lite spelrum att leka med inför det sista mötet i höst.
Resultat: 35 - 28
DIF vs STU Det är samma scenario här som jag nämnde ovan, två jämna lag som båda har mött Örebro och Tyresö i sina tidigare matcher. Dock så förlorade STU mot Örebro, vilket DIF inte gjorde. Så vill något av lagen vara med att tampas om en seriefinal så bör man vinna den här matchen, framförallt STU som då har 1 förlust vid det här skedet i serien. Jag tror dock att STU har en bättre offensiv enhet än DIF. Framförallt så kan man passa i STU, vilket jag tror kommer vara en av faktorerna som avgör matchen. DIF är inte lika säkra med sina passar och får därför kämpa mer för att förvalta sina first downs. Vilket sliter på dem i längden.
Resultat:18 - 34
Tyresö vs Örebro En match där Tyresö ska vinna, allt annat vore en skräll. Båda lagen har mött DIF och STU, men Tyresö har förkrossande siffror mot dessa lag om man jämnför Tyrersö och Örebros resultat. Örebro har en bättre defensiv enhet än offensiv, men jag tror inte att de kommer orka stå emot Tyresös offensiva ångvält. Tror att den här matchen blir en poängfest, tyvärr bara åt ena hållet.
Resultat: 66 - 0
Westerbotten vs Sundsvall Här är ytterligare en jämn match där båda lagen har mött samma motstånd tidigare. Dock har Westerbotten en bättre poängskillnad, och jag tror att man kan ta in de tidigare resultaten när man ska tippa den här matchen. Westerbotten har ett hyggligt anfall så länge de inte gör misstag, samt att de har ett bättre defense än Sundsvall. Även om Westerbotten bör vinna den här matchen så tror jag fortfarande att det här är en match där misstagen kan avgöra. Så det lag som kan bibehålla fokus och spela smart, kommer komma segrande ur striden.
Resultat: 21 - 19
|
|
|
Post by 666666 on May 22, 2006 11:07:12 GMT 1
GRD-UP 55-21
Om Gefle spelar sin Amerikanska QB har Uppsala inte en chans, båda lagen har mött Umeå och Sundsvall som måste betraktas som jumbos, Gefles resultat har varit mer övertygande(då utan Am QB)
DIF-STU 6-20
DIF är oatletiska och enformiga på offense, STU vill rädda säsongen från att bli en jätteflopp
TRC-Örebro orkar inte ens tippa denna, TRC vinner
Westerbotten-Sundsvall 6-12
Ärkerivalerna möts för första gången på länge, Westerbotten spelade backup qb mot gefle och höll ändå nere siffrorna, kan bli en jämn och spännande match
|
|
|
Post by King of mensa on May 22, 2006 12:54:47 GMT 1
Ja gävles qb kan nog höjja killarna i gävle både 1 och 2 snäpp. Ok Scott är en bra Qb men gävle ser som helhet bättre ut.
Hoppas STU kan ta poäng så serien blir tuff och jämn. Vore ju okså bäst om Gävlarna kan vinna så inte Tyresö börjar dra ifrån i toppen, men vem vet kanske blir det Upssala som hakar på i toppen.
Norrlandslagen får tyvärr finna sig i att hålla till i botten, och örebro är väl ännu lite för orutinerade för att slåss i toppen ?
|
|
|
Post by 111 on May 23, 2006 1:33:32 GMT 1
Solna Chiefs+Täby Flyers=STU Northside Bulls
|
|
|
Post by resultat on May 23, 2006 1:34:10 GMT 1
1+1=1
|
|
|
Post by ja on May 23, 2006 9:34:35 GMT 1
ja, vad hände med STU egentligen, allt snack på att man skulle vinna superettan, nu har förlorat mot både tyresö och örebro.
och nu är det inge snack alls från stu-spelarna, det är ju konstigt...
inga bortförklaringar heller såsom : jag hade ont i benet eller vi fumblade en gång så vi förlorade...
mycket konstigt det där...
1+1=sist...
|
|
|
Post by bullsinfo on May 23, 2006 10:47:21 GMT 1
ja, vad hände med STU egentligen, allt snack på att man skulle vinna superettan, nu har förlorat mot både tyresö och örebro. och nu är det inge snack alls från stu-spelarna, det är ju konstigt... inga bortförklaringar heller såsom : jag hade ont i benet eller vi fumblade en gång så vi förlorade... mycket konstigt det där... 1+1=sist... Hej kära forumskribenter, Vi kommer inte att komma med några bortförklaringar. Vi kommer att kämpa på för att vända den tunga inledningen på seniorsidan. Att dömma ut vår satsning efter en förlust mot ett väldigt starkt TRC samt en väldigt tight match mot ÖBK känns lite tidigt. Vi kommer att ha ytterligare ett möte med båda dessa klubbarna och kommer att göra allt för att bli 2-2 totalt i dessa möten. Nu laddar vi för DIF på lördag. Om någon vill diskutera eller kommentera vår satsning så är alla hjärtilgt välkomna att maila mig på: wr_coach@hotmail.com. MVH Mikael Haage/Bulls Info.
|
|
|
Post by bilder on May 23, 2006 10:49:37 GMT 1
kommer bilder från ÖBK matchen?
|
|
|
Post by RB on May 23, 2006 13:56:39 GMT 1
Danne Wall är tillbaka i DIF, de kommer alltså bli bra mycket bättre på offense
|
|
|
Post by vinst on May 23, 2006 14:40:34 GMT 1
är det nån chock att STU inte är bra eller? Solna vann 2-3 matcher ifjol och Täby 0....
|
|
|
Post by Undrande on May 23, 2006 21:09:19 GMT 1
Danne Wall är tillbaka i DIF, de kommer alltså bli bra mycket bättre på offense Är det den där fullbacken som knappt kom över los tidigare säsonger???
|
|
|
Post by neggo on May 23, 2006 21:57:01 GMT 1
nej det är RB´n som fick spela i landslaget 2004....
|
|