webmasteratnorthsidebullsse
Guest
|
Post by webmasteratnorthsidebullsse on Apr 5, 2006 16:24:14 GMT 1
Varför ta upp U-19 i senior spel när man har 45 seniorspelare? Om jag, vilket Gud förbjude, fick för mig att delta i seniorspelet (jag är 50+ och utan en tillstymmelse till kondition), så skulle min enda funktion kunna vara som rundningsmärke. Jag skulle uppfatta det som ett rent tjänstefel av HC att ställa mig på plan i st f vilken som helst av de 31 U19-spelarna som får spela seniormatcher. Självklart ska HC välja att dressa och spela de som skapar bäst förusättning för ett lyckat resultat i båda serierna. ps Jag är bara webmaster för Bulls och uttalar mig inte som officiell representant för klubben. OK?
|
|
|
Post by hcbulls on Apr 6, 2006 0:35:18 GMT 1
Dags för ett litet klargörande igen:
1) Vår trupp kommer växa ytterligare under försäsong och under säsong. Det kommer hem spelare från USA som ännu inte signat för oss (och därmed inte är på rostern än). Dessutom finns det andra på ingång. Säkert kommer någon falla ifrån också. Vad slutsiffran blir i antal som får spela seniorfotboll vet jag inte.
2) Vi kommer dressa bästa tänkbara lag till varje match. Det betyder att vissa som är U19 kan få spela i seniorlaget.
3) Vi har två 16-åringar i vårt U19 som m a o inte får spela annat är U19 i år.
4) I vår plan för 2007 finns ett B-lag. Detta för att förhindra den problematik som finns när det är "trångt" om speltid. Dessutom blir det en bättre övergång från U19 till seniorfotboll för de flesta.
|
|
|
Post by plutten on Apr 6, 2006 8:53:00 GMT 1
Även om ungdomarna är sportens framtid vore det väl tråkigt om de gamla rävarna lägger av för att dom bänkas till förmån för en ungtupp som ändå borde koncentrera sej på u-19 spel... Jag tror iofs inte att STU kommer att "göra en Marvel" dom har en bra ungdomsverksamhet med bra ledare att falla tillbaka på.
|
|
|
Post by Off cord on Apr 6, 2006 10:08:55 GMT 1
I ett represantationslag spelar de bästa spelarna. Ingen hänsyn tas till gamla meriter ålder o.s.v. bäst man/kvinna spelar. Tror du Peter Forsberg åkte runt och harvade i ungdomsserien efter han blivit uttagen till Modos A-lag? Jag repeter det igen, i ett represantationslag spelar de bästa spelarna.
|
|
|
Post by dumbass on Apr 6, 2006 10:10:34 GMT 1
fan vad denna tråd fortfarande handlar om skellyn...
|
|