|
Post by LOL on Apr 3, 2006 5:53:21 GMT 1
Sluta prata om vinnare i en skelly! Berätta istället vilka spelare som såg bra ut, hur arlandas qb var och så vidare. Jag tycker det är kul att Bulls är aktiva och på alerten under sitt första år. Skellys mot superserielag och träningsmatch mot Roosters är bra uppladdning. Jag tror absolut dom kan vara med och bråka om en topp-4 plats. DIF och TRC känns förtfarande som givet finalpar och Bulls, Gävle och Uppsala slåss om bronset.
|
|
saxat frn buls hemsida
Guest
|
Post by saxat frn buls hemsida on Apr 3, 2006 6:10:14 GMT 1
Hittade en liten rapport på Bulls hemsida:
Northside Bulls genomförde på söndagen en Skelly mot Superserielaget Arlanda Jets. Båda lagen gavs en chans till bra träning i högt tempo och med många reps. Vi kan meddela att Northside Bulls gjorde bra ifrån sig, dagens starkaste offensiva kort var WR Christofer Lundholm och QB Anders Onselius. På defense utmärkte sig framförallt DB Peder Jungstedt och LB Dan Peterström.
ska bli kul att se Bulls live.
|
|
|
Post by MJ on Apr 3, 2006 6:36:04 GMT 1
Har för mig att Tom Marsan hade 0 alt 1 INT och Joakim Hilding hade 3 eller 4. men han har ju inte spelat QB sen U-19 tiden, han gjorde helt ok ifrån sig ändå. och ja, Micke Öhman var grym (som alltid) trots att han varit sjuk hela veckan.
dessutom coach BD, jag stavar med bara 1 "s" i slutet ;D
/ Mathias Jangenäs
|
|
|
Post by Michael Persson on Apr 3, 2006 19:35:51 GMT 1
Vi i Bulls är tacksamma över alla uppmuntrande ord på detta forum.
Personligen tycker jag att vår största framgång är att vi redan nu är ett LAG. Det är inte lätt att slå ihop två trupper med starka kulturer. Detta har Leo & Gang lyckats mycket väl med. Självfallet hade det inte gått utan spelarnas starka stöd. So far, är detta föreningens största triumf!
|
|
|
Post by crazy legs on Apr 4, 2006 9:00:40 GMT 1
dissad av sin egen coach... Michael irwin sa: "Size doesn't matter as long as you play with heart." Crazy legs säger: "I envy thoose with greater power I do not fear them." ps jag har gymkort.
|
|
|
Post by plutten on Apr 4, 2006 10:09:59 GMT 1
Förhoppningsvis gör inte Solna/Täby en Marvel...
|
|
|
Post by hcbulls on Apr 4, 2006 23:58:50 GMT 1
Crazy: Dissad bara om du tar åt dig... Skämt å sido, många av våra WR är unga och då saknas det såklart lite "kött". Men jag tycker dom visade att dom kan spela på hög nivå i söndags. Med lite mer muskler så tar dom nästa steg!
Plutten: Göra en Marvel? Om du menar dra sig ur pga spelarbrist så behöver du inte vara orolig. Bara för vi är ett sammanslaget lag (likt GBG) så är vi inte jämförbara per automatik.
Tack Arlanda för en bra träning i söndags!
|
|
|
Post by lugnt on Apr 5, 2006 12:10:25 GMT 1
Ingen spelarbrist iår, men problemen kommer nästa år. Ni kan ju hoppas på att ni har 85 spelare då också, men själv tror jag inte att ni har det. Jag har inga belägg för mitt uttalande, men jag tror bara inte det. Jag tror det är svårt att motivera spelare att betala licenspengar, medlemsavgifter etc. för att sitta på bänken (om ens bänken räcker för er, vissa kanske måste stå/sitta brevid) Säsong 1 går det bra, när inte spelarna vet vilka som är starters, men hur är det säsong 2 när startingplatserna är mer eller mindre upptagna redan (ja, jag vet, mycket kan hända under en offseason, men inte så jävla mycket)
Lycka till bara...
|
|
|
Post by u19 on Apr 5, 2006 12:12:49 GMT 1
är det inte så att hälften av de där 85 faktiskt är u19 spelare?
|
|
webmasternorthsidebullsse
Guest
|
Post by webmasternorthsidebullsse on Apr 5, 2006 12:32:02 GMT 1
är det inte så att hälften av de där 85 faktiskt är u19 spelare? Jo, typ hälften. Bara senior-spel: 45 st U19-spel: 33 st (varav två spelar enbart i U19) (Om jag nu räknade rätt.)
|
|
|
Post by pl on Apr 5, 2006 13:24:15 GMT 1
Räknar man så, så kommer nog ganska många klubbar upp i runt 80 spelare.
|
|
webmasternorthsidebullsse
Guest
|
Post by webmasternorthsidebullsse on Apr 5, 2006 14:11:28 GMT 1
Räknar man så, så kommer nog ganska många klubbar upp i runt 80 spelare. Öh? Va? Kan man räkna på olika sätt? Det är tre grupper spelare på Bulls roster: De som enbart får spela i seniorlaget, de som bara får spela i U19-laget och de som får spela i både seniorlaget och i U19-laget. Detta torde inte vara någon skillnad mot resten av klubbarna. I Bulls fall är det 45 som bara får spela i seniorerna, 2 som bara får spela i U19 och 31 som får spela i både U19 och seniorerna. Alltså är totala antalet i Bulls som får spela på seniormatcher 45 + 31 = 76. Totala antalet som får spela i U19 blir 31 + 2 = 33. (Självklart är betyder inte "får" "ska", dvs bara för att man "får" spela i seniorlaget, så är det inte säkert att man kommer göra det.) Så har jag räknat, vilka andra sätt kan man räkna på? ps Jag är bara webmaster för Bulls och uttalar mig inte som officiell representant för klubben. OK?
|
|
|
Post by Nyfiken on Apr 5, 2006 14:49:34 GMT 1
Varför får vissa bara spela i U19 laget?
Antar att ni inte har 16 åringar i Bulls och 17 åringar får spela senior?
|
|
|
Post by pl on Apr 5, 2006 15:14:10 GMT 1
Varför ta upp U-19 i senior spel när man har 45 seniorspelare? Låt killarna lira U-19 om ni har spelare så det räcker i seniorlaget.
|
|
|
Post by anon on Apr 5, 2006 16:15:12 GMT 1
Hampus är väll född 90 och därmed för ung för att spela senior fotboll. Vad har det för betydelse vilka matcher bulls spelare väljer att spela?
|
|