|
Post by Drew brees on Apr 2, 2006 14:17:03 GMT 1
Var det nån som masade sig till Bosön och såg skellyn mellan Arlanda och Bulls?
Infirmation bitte, vem såg bäst ut etc.....?
|
|
|
Post by Raider on Apr 2, 2006 15:34:43 GMT 1
Jag hörde att STU var det bättre laget och gjorde flest poäng. Även att Bulls's D hade två picks av Jets's jänkare.
|
|
|
Post by STUart on Apr 2, 2006 15:50:01 GMT 1
Arlanda sög riktigt hårt! Man kunde tro att det var STU som spelade i SS och inte tvärtom. Jag var beskviken på Jets faktiskt.
|
|
|
Post by Lou Holtz on Apr 2, 2006 18:00:42 GMT 1
Samma visa varje år! Skelly betyder inte ett skit och laget från en lägre division är alltid mer taggade. I verkliga livet så hade nog resultat blivit nåt annat.
|
|
|
Post by Publik on Apr 2, 2006 18:32:21 GMT 1
Synd att inte Arlanda kan tagga till mot ett "sämre" motstånd. För vad jag såg fick de stryk av STU idag. Synd att Arlanda bara passade en kille hela dagen, tror inte det var skoj att vara någon av av de andra mottagarna.
|
|
|
Post by bullcrap on Apr 2, 2006 18:45:27 GMT 1
fan sluta klaga på jets, se det positiva att slå ihop glamourgangstas från solna och neckrollsbönder från täby blivit en enorm succé istället!
|
|
|
Post by Hulken on Apr 2, 2006 19:08:49 GMT 1
av att döma på bilderna från skellyn så ser bulls ut att vara världens tanigaste lag någonsin att dom ens vågar lägga ut bilder på sig själva
|
|
|
Post by ok on Apr 2, 2006 19:25:22 GMT 1
Solna passade sönder Arlanda under en scrimmage i Skövde för något år sedan också. Se bara hur det gick för Solna en under säsongen mot Arlanda =Stortorsk !!!
Scrimm säger ingenting hur lagen skulle vara under en riktig match, det är därimot bra träning.
|
|
|
Post by Crembonjour on Apr 2, 2006 19:31:47 GMT 1
" Det är inte stoleken som är avgörande i närkamper,utan attityden"--Bernt Hulsker
Vissa har fattat det(annan sport dock)....andra skulle nog må bra av att testa fånga/täcka lite passar..
|
|
|
Post by BD Kennedy on Apr 2, 2006 19:39:37 GMT 1
First and foremost I would like to say thanks to the bulls for having us come in and practice together. I think it was a good experience for both teams. Score...there is no score in a skelly scrimmage. Question to the fan who saw us throw to 1 receiver all day. Which one are you talking about? Was it Micke Öhman, Christopher Mawanga, Mathias Jagernäss, Nick Elman, Per Larsson or Dansken??? According to my stats all of those guys had 1 or more catches/balls. What I saw was a good 1 hour and 45 minute skelly period going 10 plays offense 10 plays defense. Both teams did some good things. Plus remember this, in skelly if the offenses are completing passes you are in big trouble. In the real game there is DL vs OL (which is why people play the game) and that can affect alot in the passing game. Again, thanks for the skelly time and we will have you guys down to the new turf when the snow melts......in July. vi hors, BDK ps-Leo's shovel pass during the skelly was the best skelly call I have ever seen. Next time Leo you guys better watch out for the draw!! ;D
|
|
|
Post by BD Kennedy on Apr 2, 2006 19:43:07 GMT 1
Since I don't know how to edit a post I have to do it this way....it should say "if offenses AREN'T completing passes you are in trouble." Skelly is an offensive period.
|
|
|
Post by Publik on Apr 2, 2006 20:31:51 GMT 1
Question to the fan who saw us throw to 1 receiver all day. Which one are you talking about? Was it Micke Öhman, Christopher Mawanga, Mathias Jagernäss, Nick Elman, Per Larsson or Dansken??? According to my stats all of those guys had 1 or more catches/balls. Sorry om det uppfattades som att passarna "bara" gick till en spelare, några gick fram till de andra också. Tyvärr så kan jag inte namnen på de spelarna som var med idag, men det var en kort spelare. Han fick lätt 75-80% av alla passar mot sig.
|
|
|
Post by nuts on Apr 2, 2006 21:36:01 GMT 1
det som är lustigt med att arlanda passade "den korta killen" var att den killen lekte med bulls defense, han kunde få bollen efter 5 yards och springa in del hela vägen utan att bli rörd! om och om och om igen! men som sagt, det var en skelly, och den som kastar första stenen brukar oftast få äta upp sina ord under säsongen. blev inte jets ägda av KTH i en scrimmage på försäsongen samma år de vann sm-guld?
|
|
|
Post by jor on Apr 2, 2006 21:45:54 GMT 1
KTH piskade Jets ganska rejält 02, det året vann Jets grundserien
|
|
|
Post by hcbulls on Apr 2, 2006 22:14:11 GMT 1
Hej, Kul att många verkar intressera sig för vår Skelly mot Arlanda. Jag tycker det känns löjligt att prata om "vinnare" i en Skelly. Vi hade en träning idag och vi räknar inte poäng på träning... Dessutom tycker jag det är helt fel att säga att vi var bättre än Jets. Vi hade tidvis stora problem med deras offense, framförallt när Micke Öhman fick bollen bakom våra LB's. Vi lyckades ta en del turnovers, men jag minns inte vilken QB det var som kastade dessa picks (Arlanda använde två QB:s). Vårt offense var lite upp och ner, stundtals riktigt bra och stundtals väldigt slarvigt. Poängen är att vi (och förhoppningsvis Arlanda) hade utbyte och lärde sig något på dagens träning. Jag tror alla inser att Jets slår oss 9 gånger av 10 i en riktig match... MVH// Leo Billgren P.S.1 Shovel pass is a forward pass, coach D.S. P.S.2 Jag håller med om att våra WR's kan besöka gymmet oftare... Nån som vill sponsra med gymkort ? D.S.
|
|