STUderande p halvtid
Guest
|
Post by STUderande p halvtid on Oct 29, 2005 9:26:59 GMT 1
hmmm frågan är väl om du följt med i diskussionen... för jag tror bestämt att du frågar samma sak som ALLA andra...
STU vinner på långsikt och det gör ni också som får bättre motstånd istället för två mittemellan-motstånds-lag.
|
|
|
Post by insatt on Oct 29, 2005 17:19:41 GMT 1
Tack Leo för ditt svar...
Då är det kanske det nya spelupplägget det är fel på...
|
|
|
Post by M Hammargard on Oct 29, 2005 21:37:58 GMT 1
Så skönt att två etablerade föreningar slår sig samman. Då slipper man ha så många lag i seriespel. Superserien borde bestå av max två lag, kanske tre i div1 och ett femtal i div2. Då slipper vi all denna konkurens och allt det medför. Kan inte Landslaget slå ihop sig med Finland och skapa ett lag som är slagkraftigt mot Japan o Mexico.
Mycket bra initiativ. Två lag i ett.
|
|
|
Post by yeehaa on Oct 29, 2005 21:45:33 GMT 1
word!skrota allt utom landslaget, ENDAST elitsatsning inom svensk amerikansk fotboll!
|
|
|
Post by LeoBillgren on Oct 29, 2005 21:48:14 GMT 1
Hej,
"fd viksjöbo" Jag tycker du får svar på dina frågor om du läser mina tidigare inlägg i detta ämne. Om inte, skriv igen och förtydliga så jag kan ge ett bättre svar.
"M Hammargård" Oj, här har vi nån som har köpt Ironi 101... Kul! Hör av dig när du gått termin två...
|
|
|
Post by insatt on Oct 29, 2005 22:22:48 GMT 1
äntligen.. någon som förstår problemet som jag försöker beskriva...
|
|
|
Post by Otto on Oct 29, 2005 22:44:19 GMT 1
Du som är så insatt (i vad?) kan väl äntligen släppa vad du tycker solna och täby skulle gjort? Vore kul att höra istället för dina a¨pplåder till clownen. /O äntligen.. någon som förstår problemet som jag försöker beskriva...
|
|
|
Post by OjojojTroyAikman on Oct 29, 2005 22:57:52 GMT 1
Vi är nog många som förstår vad Du, "insatt", menar. Vi villa alla ha mer bredd. Men spelarna i Solna och Täby vill inte tillhöra några "hobbylag". STU-football är deras klubb - de borde få bestämma ambitionsnivån i deras klubb. Det gjorde de föregående vecka i en omröstning med överväldigande majoritet, nära 100% för STU.
Föreslår att Du skall starta en hobbyklubb! Var inte för säker på att det är lösningen på fotbollens problem i Sveige, bara....
Men vi är tacksamma för Du - liksom vi - bryr Dig om fotbollens framtid. Den behöver allt stöd den kan få. STU-football kommer dra sitt strå till stacken... ...på vårt vis!
|
|
|
Post by crazy legs on Oct 30, 2005 0:24:18 GMT 1
Herr insatt kanske skulle vara en väldigt bra person för ett av de "övervintrande" lagen på saffs hemsida... perfekt med lite miljöombyte och på samma gång få ETT till lag till sverige. eller så kanske du borde förtidspensionera dig och starta ett eget pajas-lag. Eller så kan du komma ett nytt ämne i din feedback.
|
|
|
Post by Hawkeye on Oct 30, 2005 9:43:32 GMT 1
Hammargard - du är välkommen att vara med i STU om du vill och pallar trycket...
Blev visst lite jobbigt på slutet i din förra klubb va?
Bright lights, big city - är du redo?
|
|
|
Post by yoda on Oct 30, 2005 11:50:41 GMT 1
STUpid it is
|
|
|
Post by CHILL on Oct 30, 2005 13:39:54 GMT 1
Shut The f**k Up ! Det ligger inte i era händer, täby/solna kommer att genomföra vad de tror är en bra lösning för respektive klubb, samt för deras egen gemensamma framtid. Gnäll och mäta vem som har störst penis-argument kommer inte att ändra beslutet. Bit ihop och fortsätt leva. Vi ses 2006.. nog sagt!
|
|
|
Post by TheZebraz on Oct 30, 2005 14:15:05 GMT 1
Hur ligger det till på domar fronten för dessa klubbar?? måste alla tre klubbarna ha 10domare?? (3*10=30) trots att dom inte har lag i varje ålders sektion?
Om jag har räknat rätt så kommer STU, SC,TF ha 4lag tillsammans som AFRA+ klubbarna behöver fixa domare till. (SCu16,TFu16,STUu19,STUsenior) (u11+u13 räknar jag inte eftersom dom troligtvis kör samma turneringsformat som tidigare år)
Kan AFRA(M. Roos?) Leo eller Valle svara på detta??
|
|
|
Post by Hmmmmm on Oct 30, 2005 15:09:42 GMT 1
Det var ett jävla liv på en del herrar i Solna och Täby som tyckte KTH Osquars "sålt" sin själ när dom bytte namn till DIF. Vad säger dessa herrar idag.............*pffff*
Jag tror dock detta är bra för fotbollen i Stockholmsregionen. Vi behöver fler klubbar som är riktigt starka på alla fronter, och det tror jag STU blir.
|
|
|
Post by till Hmmmmm on Oct 30, 2005 16:36:15 GMT 1
vad skillnaden är att vi gjorde vad vi var tvugna för att överleva som klubbar, de gjorde inte KTH.. enough said.. istället för att gnälla, så kan ni vänta och se vad vi har att komma med säsongen 2006
|
|