|
Post by STUare on Oct 30, 2005 17:02:14 GMT 1
jaja det skall bli kul att spela med föredetta solna. ser fram emot säsongen och hoppas att allt kommer att gå bra
|
|
|
Post by M Hammargard on Oct 30, 2005 18:21:55 GMT 1
Hammargard - du är välkommen att vara med i STU om du vill och pallar trycket... Blev visst lite jobbigt på slutet i din förra klubb va? Bright lights, big city - är du redo? Vad har min förra klubb med mina åsikter och göra. Jag hade ingen ledande funktion där. Mina åsikter är mina och inte någon klubbs. Leo: Jag respekterar dig som människa och tränare. Hoppas verkligen inte att du har något meed detta beslut att göra. Jag kan köpa om man inte får ihop tillräckligt med folk för att delta i seriespel, och då väljer att samarbeta med en annan klubb. Att välja detta som en permanent lösning är att sopa problemen under mattan i stället för att jobba med dem. Solna har en tillräckligt stark organisation för att nå elitnivå på egen hand. Täby vet jag inte mycket om. PS. Jag och ett flertal andra håller på att återuppväcka min "övervintrande" moderförening, Nyköping Baltic Beasts. Vi kommer att delta i Seriespel nästa år. Hawkeye: Vill du skicka fler anonyma kärleksbrev eller diskutera mina högst privata alkoholproblem, så skicka ett mail till hammargard@hotmail.com
|
|
|
Post by Ehehe on Oct 30, 2005 19:36:10 GMT 1
Det var ett jävla liv på en del herrar i Solna och Täby som tyckte KTH Osquars "sålt" sin själ när dom bytte namn till DIF. Vad säger dessa herrar idag.............*pffff* Jag tror dock detta är bra för fotbollen i Stockholmsregionen. Vi behöver fler klubbar som är riktigt starka på alla fronter, och det tror jag STU blir. ;D Tänkte precis samma sak. Jooo, det var ett jävla liv då, mycket tandagnisslan och gråt. Nu verkar det som det som om DIF är positiva till STU istället för att göra samma sak tillbaks, kul... så skall en slipsten dras. F.ö. tror jag att STU är bra egentligen. Täby kunde fått det svårt och det vore synd på deras fina Juniorprogram.
|
|
|
Post by NBB on Oct 30, 2005 19:36:44 GMT 1
fan va kul! dessa insomnade föreningar är nyckeln! bredd skapar kvalité inte tvärtom, fler föreningar fler spelare?eller jag har nog fel...
|
|
|
Post by oberoende on Oct 30, 2005 20:53:18 GMT 1
Att påstå att SC har en stark organisation är inget annat än total brist på insikt.
Det finns ett antal eldsjälar som gör ett hästjobb, och detta väldigt bra. Men om man skulle plocka bort 2 av dessa så skulle det rasa som ett korthus.
Om man har så dålig koll på saker och ting undrar jag hur allvarligt man ska se på vissa andra åsikter.
STU gör det enda som var ett alternativ om man har en spelartrupp som vill satsa. Att fotbollssverige ser ut som det gör eller kommer att göra i framtiden, det ansvaret ska inte läggas på 2 föreningar som bara försöker bli ett riktigt bra lag. De resonerar antagligen som jag hade gjort; hellre satsa och bli bra än att tyna bort i tystnad.
Kul att höra att NBB kommer återuppstå!!!!!!!!!
Mer sånt bitte.
|
|
|
Post by Sambos on Oct 30, 2005 22:10:40 GMT 1
Det är ju riktigt trendigt att slå ihop lag för att nå framgång. Titta bara på vilka lag som spelade i finalen i U-19 i helgen. Det var Göteborg Giants/Mustangs och Gävle/Falun+löst dalafolk. Visst helt ok för att klara ett övergångsår eller så medans man toksatsar på sin egen juniorverksamhet. Men att kalla det för "framtid" då är man helt snett ute.
|
|
|
Post by FC on Oct 30, 2005 22:23:16 GMT 1
falun är väl från början en sammanslagning av 3 dalalag?
|
|
|
Post by Undrande on Oct 30, 2005 22:39:12 GMT 1
Hammargard - du är välkommen att vara med i STU om du vill och pallar trycket... Blev visst lite jobbigt på slutet i din förra klubb va? Bright lights, big city - är du redo? Vad har min förra klubb med mina åsikter och göra. Jag hade ingen ledande funktion där. Mina åsikter är mina och inte någon klubbs. Leo: Jag respekterar dig som människa och tränare. Hoppas verkligen inte att du har något meed detta beslut att göra. Jag kan köpa om man inte får ihop tillräckligt med folk för att delta i seriespel, och då väljer att samarbeta med en annan klubb. Att välja detta som en permanent lösning är att sopa problemen under mattan i stället för att jobba med dem. Solna har en tillräckligt stark organisation för att nå elitnivå på egen hand. Täby vet jag inte mycket om. PS. Jag och ett flertal andra håller på att återuppväcka min "övervintrande" moderförening, Nyköping Baltic Beasts. Vi kommer att delta i Seriespel nästa år. Hawkeye: Vill du skicka fler anonyma kärleksbrev eller diskutera mina högst privata alkoholproblem, så skicka ett mail till hammargard@hotmail.com De blev hela fotbollssveriges sak när du började knappa in text här, man får räkna med att folk kommenterar när man gör dumma och lite knäppa saker. Och i ditt fall så vet du nog bäst vad DU har gjort. Att du sedan verkar vara en väldigt arg/bitter person det är mest synd för dig..... Men nu tillbaka till vad denna tråd igentligen handlade om, och inte m hammargårds egna små safarin i stureplan djungeln. STU verkar för en oinsatt vara en riktig bra ide, men det är nog bättre att låta tiden visa vad det blir av det.....
|
|
|
Post by 85an on Oct 31, 2005 16:44:30 GMT 1
Det verkar som tidigare sagts att detta, liksom när Osquars bytte namn/gick ihop med DIF-AF, rör upp många känslor. Själv önskar jag dem all lycka i framtiden, jag ser fram mot att möta dem och jag tycker att det är roligt att det är fler lag som hårdsatsar då detta kommer att lyfta sporten på flera sätt:
1) Det blir fler duktiga lag (10 halvdana lag har ofta tillräckligt många stjärnor för att sätta ihop 5 hyfsat bra)
2) Det kommer förhoppningsvis att finnas fler alternativ än ett för de spelare som är duktiga, vill satsa och har en avsaknad av kärlek till sin moderklubb
3) Fler bra lag och framförallt jämnbra lag kommer att skapa spelmässigt bättre samt mer spännande matcher, vilket förhoppningsvis kommer att göra att sporten drar mer publik
4) Risken att klubbarnas resultat skiftar kraftigt från år till år (både Solna och Täby är klockrena resultat på detta) minskar då det blir bättre bredd och djup i spelartruppen, dvs en klubb är inte hopplöst beroende av om enstaka spelare slutar, utan generationsskiften kan ske mer smärtfritt.
Det finns dock problem, varav några redan lyfts fram här. De spelare som, liksom jag, är seniorer då de introduceras för sporten kommer att få det tufft då det inte kommer att finnas någon klubb i innerstan som kan ge nybörjare en seriös chans till sporten, dvs matchtid innan man blivit ritigt duktig. Det är som alla vet först efter de första matcherna som man på allvar blir riktigt hooked på sporten samt förstår vad som krävs för att man ska bli riktigt duktig. Sedan är frågan om detta ska lösas av fler klubbar varav några är "korplag" (observera att detta inte är mitt ordval, utan snarare det namn som används här på forumet för klubbar som inte toksatsar) eller av att de elitsatsande klubbarna har ett B-lag. Personligen tror jag att det senare kan vara det bästa, givet att dessa B-lag tas på allvar, dels av tränare, dels av klubbkamrater som platsar i A-laget (det är aldrig kul att känna sig mindre värd för att man bara platsar i B-laget, det kan knäcka även den mest lovande spelare). Dessutom är det roligare att spela i ett B-lag och få vinna lite matcher under året men samtidigt känna att man är en del av en framgångsrik klubb, än att spela i en klubb som allt som oftast får stryk och bara når bottenplaceringar i ligan.
Ser man till Solna och Täby, som uppenbarligen hade 74(!) spelare med på ett och samma spelarmöte, så finns det både potential och nästan en skyldighet att ha både ett A- och ett B-lag. Nu vet jag inte om det var 30 seniorer och resten U-16 spelare, men det känns klart otroligt att så skulle vara fallet. Personligen hoppas jag att vi i DIF-AF får till ett B-lag till nästa år, då det skulle betyda att flera av de spelare som idag är precis på gränsen till att få mer speltid i det befintliga laget skulle få matchträning vilket ger både erfarenhet och självförtroende, vilket kan vara det som krävs för att ta klivet upp och ta en position bland de bästa.
Lycka till och väl mött nästa säsong!
/Erik Gustafsson, #85 DIF-AF
|
|
|
Post by Vad vet du on Oct 31, 2005 17:09:19 GMT 1
Vad vet du om vad KTH/ DIF behövde eller inte behövde göra?
|
|
|
Post by Vad vet du on Oct 31, 2005 17:11:42 GMT 1
Inlägget ovan är menat till "till Hmmmmm" inte Erik.
|
|
|
Post by till vad vet du on Oct 31, 2005 19:33:54 GMT 1
vad KTH/DIF var tvugna att göra bryr jag mej inte så mycket om, även om ja har svårt att tro att de va tvugna att byta namn för att överleva... däremot VET jag vad vi var tvugna att göra för att överleva
|
|
|
Post by brl on Nov 1, 2005 2:34:55 GMT 1
Vaddå hur spelar dom då egentligen? 4 och 3 Täbybröl in? 3 och 10 Solna Screen pass? 2 minus blir väl inte ett plus?
|
|
|
Post by Ehehe on Nov 1, 2005 8:32:10 GMT 1
vad KTH/DIF var tvugna att göra bryr jag mej inte så mycket om, även om ja har svårt att tro att de va tvugna att byta namn för att överleva... däremot VET jag vad vi var tvugna att göra för att överleva Då så, kan vi fastslå då en gång för alla; KTH till DIF, BAAAAAD. Solna/Täby till STU GOOOOOOD? ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Krlek och fred on Nov 1, 2005 10:23:05 GMT 1
VAD PATETISK DU ÄR "däremot VET jag vad vi var tvugna att göra för att över leva". BS!!!!!!
KTH var ju i exakt samma sits, så kom inte och tro att att läget var annorlunda för dom. Varför tror du KTH bytte till DIF??? Av EXAKT samma anledning som att ni blir STU.
Så lägg ner och smutskasta hit och dit och var glada över att både DIF och STU finns. Jag tror dessa två lag kommer att blir framträdande på några års sikt.
|
|