|
Post by Hej on Oct 28, 2005 15:02:37 GMT 1
Vad var det som fick alla dessa spelare att lämna Täby och Solna, och som nu genom sammanslagningen, kommer att göra så att de stannar/kommer tillbaka?
Klart är att ni blir fler på träningarna, i alla fall till en början!
|
|
|
Post by insatt on Oct 28, 2005 15:34:12 GMT 1
Precis vad jag tror... Visst är det kul med många på träningarna till en början. vad kommer de som inte får speltid att göra?? Har varit med länge nog att jag vet att folk lägger av när de inte får speltid. Jättekul för dem, men vart skall de spela nu. det finns inga korpenlag kvar i Stockholm, bara hårt satsande lag....
Precis... Kolla på röstsiffrorna så ser du att detta beslut inte är riktigt grundat. Tog en titt på SC hemsida och såg att de hade närmare 50 spelare på sin roster till A-laget. Det innebär att nästan 15 man har inte lagt sin röst. Jag vet inte vad dessa skulle röstat, men låt säga att dessa inte vill toksatsa mot SS, vad skall dessa göra nu... Lägga av??
Lägg därtill att detta beslut påverkar även U19lagen, då blir det kanske ännu fler som inte orkar/kan satsa. Jag hoppas att rösträkningen inte inkluderar coacher/klubbledning/orförande etc... Då är det ju inte alls många spelare som röstat ja för detta... Nu undrar jag vad skall spelare som inte vill satsa göra??
Detta beslut kanske gynnar SC/TF kortsiktigt, men varken er eller sporten på lång sikt...
Berätta för mig hur STU kommer att synas mer än SC och TF gjorde... Får de fler matcher? Nej. Blir sporten mindre? Ja. Motivera varför de skulle synas mer. Kommer SVT/TV4 göra stora reportage om Solna/Täby United? Jag håller med dig om att Stockholm kan rymmas 5 elitsatsande lag. Det jag säger är att stan är inte stor nog för 5 elit lag, när vi bara har 1"korplag". Det är nämligen inte självklart att alla skall/kan/bör/vill spela på högsta nivå. Nu finns det inte många alternativ. Satsa mot SM eller sluta... Det är inte hälsosamt för sporten, tror jag..
|
|
|
Post by ja du on Oct 28, 2005 15:56:47 GMT 1
asså, om lagen inte slagits ihop, hade de med stor sannorlikhet lagt ner inom några få år, vilket hade inneburit 1 eller 2 lag mindre.. nu får ni ett lag, medbättre spelarkvalité m.m. Om det blir så att vi har tillräckligt med folk, har det redan pratats om att starta ett B-lag, vilket man kan se som ett korpenlag om man så vill. att alla inte var där vid röstningen,kan man tyvärr inte göra så mycket åt, men eftersom så stor del av klubben sagt ja, är chansen stor att stora delar av den halvan som inte var där säger ja oxå, vilket ändå hade slutat i en majoritet
Som STUare kan ja inte annat än säga att ja är hoppfull för det som komma skall
|
|
|
Post by Skit on Oct 28, 2005 16:34:38 GMT 1
STUga! ha ha va kul. Man kan oxå säga STUdera STUlen bil eller mc (eventuellt cykel). STUre ahlén svenska akademins ordförande. STUdium av basala fotbollskunskaper o.s.v. Blir succé på STUds. Vissa människor uppvisar STUmhet inför omvälvande förändringar. En STUbbe av hassich eller något sådant. Men lilla STUmpan, hållkäften!
|
|
|
Post by Stuvad on Oct 28, 2005 17:19:06 GMT 1
STUdera int mjölkning a varan i baSTUn då ka i bli STUvade små STUdisar.
|
|
|
Post by solnalirare on Oct 28, 2005 17:33:40 GMT 1
Ja men det är väll smm trc aj br bb och difs problem. Och rästen av fotbolls sverige oxå förden delen, vi vill väll oxå bli bäst att fotbolls sverige förlorar ett lag är väll inte bra men ni kan väll inte klandra oss för att vi vill bli ett bra lag o lira SS. Eller det kanske ska va så att om man är bra på fotboll så ska man lira i smm o inget annat lag ska ens få försöka att rubba på dom
Får man inte satsa för då förstör man systemet ?
|
|
|
Post by Fd solna lirare on Oct 28, 2005 17:36:08 GMT 1
Ja jag är junior och jag är inte bra på att stava attakera mig med fina ord nu o klaga på hur dålig jag är ;D
|
|
|
Post by Micke on Oct 28, 2005 17:42:24 GMT 1
Hej insatt,
Visst kommer det bli en och annan som lägger av, det klubbarna förhoppningsvis inte många.
Som jag ser det så hade klubbarna 2 val.
1. kör på som nu och ha det halvkämpgt i ettan och se de talanger som de fostrat försvinna till SS-klubbarna.
2. Se till att satsa hårt och behåll talangerna och låt ngt annat lag få bli korplag i Stockholm.
Jag har inte sett alla sc matcher iår men när det gäller rostern så har jag svårt att minnas en match där Chiefs dressade 50 man........
Plus att OM det fanns ett missnöje mot förslaget så hade man chans att närvara vid mötet eller rösta via ombud.
Jag håller därimot med dig om att sporten behöver fler "korplag" i sthlm, och jag håller fast vid att minst ett av de nu etablerade SS-lagen bör kunna få ihop till ett b-lag, speiellt med det scenario som du nu målar upp där halva STU kommer att lägga skydden på hyllan.
(min källa säger att flera spelare som skulle ha slutat nu drar på sig skydden ett år till)
|
|
|
Post by OjojojTroyAikman on Oct 28, 2005 19:13:05 GMT 1
Jag tror Micke fångar upp mycket av resonemangen bakom beslutet.
Vi i STU vill också ha bredd, och kommer göra allt för att skapa den på ungdomsnivå. Men fn har vi inte resurser till ett satsande seniorlag, ett B-lag och två U19-lag under våren. När vi får det, skapas dessa ytterligare lag.
Täby hade inte möjlighet att köra både seniorspel och U19 under våren - nu kan ungdomarna fasas in i seniorlaget i ett lugnare tempo, mer anpassat för flertalets situation.
Håller med alla som vill ha mer bredd - det önskar vi också. Vi i STU måste dock i närtid fokusera på att bygga denna klubb, men vi uppmanar alla Er som vill ha fler hobbyklubbar att helt enkelt starta dessa....
Spelarna i Solna och i Täby röstade med överväldigande majoritet för att inte finnas i denna kategori, utan i en miljö när man kan utvecklas bättre... STU är deras klubb.
|
|
|
Post by OjojojTroyAikman on Oct 28, 2005 19:20:46 GMT 1
(min källa säger att flera spelare som skulle ha slutat nu drar på sig skydden ett år till)
Dessa hot har jag också hört: det blir nog inte en stilSTUdie i fotboll - men väldigt roligt för oss som gillar våra veteraner. Kanske Granström rent av behöver köpa ny kruka... Och skorna skall Valles...
|
|
|
Post by Tatumwannabee on Oct 28, 2005 21:40:06 GMT 1
ser STU som en bra satsning av 2 sthlms lag som va me o spela seriös fotboll. Tror detta kommer trigga både spelare samt coacher att ge sitt yttersta för att genomföra en bra säsong. (ska bli intressant att se om det funkar lr inte) ser fram emot att möta er nästa år på B-hamra/sjökrigsskolan.
ang bölande,klagomål,ifrågasättande lr nedsättande kommentarer så hänvisar jag till herr Zach de la Rocha:"f*ck you i wont do what you tell me!!"
|
|
|
Post by LeoBillgren on Oct 29, 2005 0:23:51 GMT 1
Många frågor och åsikter kring STU-Football. Bra!
Utan att vara officiell talesman kan jag ge mig på att besvara en del som tas upp i denna tråd...
Stockholm har förlorat ett lag Ja det stämmer. Men bredden finns kvar i och med att vi behåller 8-16åringarna i Chiefs och Flyers. På ett sätt kan man alltså påstå att det nu finns en klubb mer i Stockholm än tidigare.
Nu finns det bara ett lag i Stockholm för hobbylirare Fel. Arlanda har B-lag, DIF kommer ha B-lag, Berga finns kvar. Blir vi tillräckligt många kommer vi ha ett B-lag. Kanske SMM kommer ha ett B-lag? Dessutom tror jag väldigt få spelare lockas av att vara hobbyspelare. Uppenbarligen stämmer detta i fd. Täby och Solna med tanke på antalet röster för denna satsning.
Det saknades folk på mötena, vilka röstade? Tror inget lag lyckas få 100% uppslutning på ett möte med ganska kort varsel. Dessutom har vi folk på HS i USA mm. Flera av våra som inte var på mötet har hört av sig till mig och alla de har varit för sammanslagningen. Kan inte uttala mig om Täbys spelarmöte men hos oss var det bara spelare som röstade.
Stasa på SM/SS eller lägg ner är inte hälsosamt Stämmer säkert. Men våra klubbar är uppenbarligen inte sugna på att vara hobbyklubbar. Och ur mitt eget perspektiv kan jag säga att jag inte är det minsta sugen på att vara talangutvecklare åt "storlagen". Hade denna sammanslagning inte ägt rum hade jag garanterat slutat coacha nästa år.
Hur ska ni synas mer? Tror knappast TV4 kommer göra reportage om oss pga sammanslagningen. Men en större organisation kommer ha mer kraft och möjligheter att bearbeta lokala media.Dessutom har ett lag med framgångar större möjligheter att synas än ett som bara är hyfsat.
De som inte vill satsa kommer att sluta. Kanske det. Omvänt kan man påstå att de som vill satsa hade slutat/bytt lag om inte klubbarna satsat. För mig är det ganska enkelt att välja vilken av dessa två grupper jag vill lägga min energi på.
Det blir ett lag mindre i U19 Tror jag inte. Hade vi inte slagits ihop är jag säker på att Chiefs hade haft väldigt svårt att ha U19 och senior samtidigt. Enligt Täby hade dom garanterat inte kommit till spel med U19 samtidigt som ett seniorlag. Kanske blev det ett lag mer i U19 i vår tack vare sammanslagningen?
|
|
|
Post by tunn serie on Oct 29, 2005 0:42:19 GMT 1
tror varken DIF eller AJ har ett blag nu när det blir vårsäsong,spec om de samtidigt skall ha u19, så div2 östra blir en mycket tunn serie, dvs om inte telge och nått annat lag återkommer
|
|
|
Post by Fd Viskjsobo on Oct 29, 2005 8:38:15 GMT 1
Leo
Jag ställer frågorna till dig, då jag känner Valdemer mindre än dig(marginellt).
Vem vinner på detta.
En hypoytes/förklaring är att Täby/Solna har ett antal(15-20st) bättre spelare som kan gå in i Solna/Täby eller vice versa. En annan förklaring är att minska utbudet dvs att det blir en klubb mindre i Stockholm, Täby eller Solna. En tredje förklaring är bristen på ledare och administrativa resurer.
Vad missar jag? Tacksam för en förklaring
|
|
|
Post by Fd Viskjsobo on Oct 29, 2005 8:39:25 GMT 1
Leo
Jag ställer frågorna till dig, då jag känner Valdemer mindre än dig(marginellt).
Vem vinner på detta.
En hypoytes/förklaring är att Täby/Solna har ett antal(15-20st) bättre spelare som kan gå in i Solna/Täby eller vice versa. En annan förklaring är att minska utbudet dvs att det blir en klubb mindre i Stockholm, Täby eller Solna. En tredje förklaring är bristen på ledare och administrativa resurer.
Vad missar jag? Tacksam för en förklaring
|
|