|
Post by STUare on Oct 27, 2005 18:35:23 GMT 1
sorry, college och inte collage.
|
|
|
Post by Nja on Oct 27, 2005 19:37:06 GMT 1
nee jag tycker inte att dem ska ta en logga från ngt annat lag, dem borde hitta på helt nya saker, matchkläder, logga och namn.
|
|
|
Post by yointopirations on Oct 27, 2005 21:07:20 GMT 1
mmmm STU students.... och enläxbok som logo
|
|
|
Post by STUgsittare on Oct 27, 2005 23:16:15 GMT 1
Eftersom humorn är på topp tycker jag det är dags att påpeka att lagets namn är framtvingat av en grupp spelare från STUvsta... #73, #13 och #5 är de skyldiga ;-)
|
|
|
Post by surfer on Oct 27, 2005 23:22:19 GMT 1
woohoo!! äntligen kanske ett lag kommer kunna konkurrera med SMM om toppen i Sthlm!! Här kan vi snacka topp humor, LMAO. Kul att det finns lite motstånd för Arlanda kanske.
|
|
|
Post by sakta i backarna on Oct 27, 2005 23:27:02 GMT 1
de ska kunna slå dif först...
|
|
|
Post by lol on Oct 27, 2005 23:33:32 GMT 1
Det blir ju inte svårt att slå dom i underhållningsvärde med tanke på den neanderthal-fotboll dom spelar...
|
|
|
Post by 72 on Oct 28, 2005 7:36:42 GMT 1
STU Seminoles!!!!!
|
|
|
Post by insatt on Oct 28, 2005 12:06:59 GMT 1
Det känns som att de flesta som skriver under denna topic antingen spelar i Solna eller Täby och är Jätte Jätte positiva till denna sammanslagning. Denna sammanslagning ÄR jättebra, det måste alla andra tycka också... annars är de puckade. Nu är jag inte intresserad av att höra hur puckad jag är utan jag skulle vilja veta vad andra lag tycker om detta.
Vad tycker ni juniorspelare som spelar i TRC, AJ, SMM etc. som precis blivit av med en motaståndare (vet inte exakt, men jag antar att STU football bara har ett U19-lag) Det jag undrar är hur det känns att plötligt ha ett lag mindre att spela mot. Det här är trots allt en väldigt liten sport med väldigt få lag. Håller med Gary och anser att Sverige har blivit bestulet på ett lag (egentligen två om man inkluderar juniorlaget).
Utöver detta undrar jag hur Leo tänker när han påstår att Stockholm är för litet för så många lag. Tidigare hade vi SMM, AJ, TRC och DIF som satsade mot SS (Jag skulle inte räkna tidigare SC och TF som att de satsade seriöst mot SS ). Med denna sammanslagning finns det plötsligt 5 lag som satsar mot SS. Så Leo, du tycker alltså att Stockholm är tillräckligt stor för att ha 5 elit satsande klubbar. Det är ju jättebra, men...
Jag undrar vad skall spelare som har en lägre målsättning än SS göra. Det är trots allt inte alla som vill/kan/skall spela i SS i Stockholm. Ska dessa spelare gå till Berga?
Detta kommer inte att gynna situationen i Stockholm. Stockholm är INTE tillräckligt stort för 5 elitsatsande klubbar, när det bara finns ett "korplag". Alla spelare i Stockholm-området är inte automatiskt SS-kvalité, vissa hör hemma i en lägre division.
Själv anser jag att denna sammanslagning var det sämsta som kunnat ske i Stockholm. Vilken sammanslagning som helst (nästan) hade varit bättre TF/SMM, SC/AJ, SC/DIF, TF/TRC.
Är det bara jag som tycker att detta är en dålig sammanslagning? (Få se hur lång tid det tar innan jag blir omotiverat kallad för Pucko av någon verbalt handikappad junior...)
|
|
|
Post by insatt on Oct 28, 2005 12:08:12 GMT 1
PS.. eftersom de flesta tycker att det är roligare att dra lite ordvitsar, så här har ni min version.
STUpid
DS...
|
|
|
Post by hoho on Oct 28, 2005 12:14:32 GMT 1
Det blir ju inte svårt att slå dom i underhållningsvärde med tanke på den neanderthal-fotboll dom spelar... Så jäkla koolt sagt...
|
|
|
Post by Otto on Oct 28, 2005 12:51:06 GMT 1
Är det bara jag som tycker att detta är en dålig sammanslagning? Så klart att det blir såhär. Både Täby och Solna måste göra ngt för att orka fortsätta. Detta har förhoppningsvis löst ett antal problem för bägge klubbarna. De satt annars i en hopplös situation vad gäller tränare, domare, spelare med tanke på det nya u19 upplägget och andra stockholmslag som mer än gärna "stjäl" deras bästa spelare. Kanske är det så att dessa föreningar inte vill se sig som "korplag" utan vill satsa? Ska de inte få det? Ska vi låsa serierna för alltid? I stället för att rikta kritik mot dem fråga SMM om inte de kan starta ett B-lag? De borde ha tillräckligt med gamla solna och täbyspelare för att få ihop ett. /O
|
|
|
Post by Micke on Oct 28, 2005 13:32:05 GMT 1
Kan till en väldigt liten del förstå din kritik, men bara en väldigt liten.
Bara för att inte SC och TF ligger högsta serien nu så ska de finna sig i att vara "farmarlag" till de bättre klubbarna i staden och förse dessa med spelare?
Jag är nog mer inne på Ottos linje och ser att det ligger mer på de etablerade SS föriningarna att bilda ett b-lag där WW och junisar kan få speltid.
Sen så är jag övertygad om att STU hade bildat ett b-lag redan tills i år om det inte vore för att u-19 säsongen ser ut som den gör. Tror dock att det kommer ett b-lag till 2007.
Om man tittar på röstsiffrorna från föreningarna (SC 36-1, TF 35-2) så är det uppenbart att det finns en vilja i klubbarna att göra ngt riktigt bra av det här.
Sen så ser jag det som klubbarnas skyldighet att ge sina yngre spelare som håller en hög nivå en chans att få spela på högsta nationella nivå i sin egen klubb.
Hur skulle varken SC eller TF få behålla tongivande spelare om man inte visade dessa att man satsar?
se: Micro, Ahlberg, Thalbi, listan kan som ni alla vet göra riktigt lång. Jag säger inte att MM är dumma som tar alla spelare, det är bara en naturlig utveckling om man inte kan få det stimulans man behöver i sin nuvarande klubb.
Om de bägge klubbarne inte hade tappat några spelare de sista 3 åren, hur hade det då sett ut? I SC, I SMM???
Därför gjorde STU det enda som gick att göra.
|
|
|
Post by positiv on Oct 28, 2005 13:39:35 GMT 1
till "insatt": så gott som alla spelare röstade för förslaget om STU. vi vill ju sattsa. de som har en lägre målsättning... ja vilka är de? för att kunna bli bra krävs hård träning. så det du påstår om att alla inte är "SS klass" är ju inte hela sanningen. vi har inte tränat som ett ss-lag tidigare. vi sattsar inte att gå upp i ss på 1 år utan på 3 år. 3 års träning ger mycket.
amerikansk fotboll är en liten sport i sverige. genom att bilda STU kommer sporten att synas mer och fler kommer vilja prova på. stockholm är inte för litet för 5 elitsattsande klubbar. det bor ju långt över 1 milj. människor i området. om sporten då kan locka till mer seriöst spelande tror jag att folk med potential kommer att vilja prova på och då kommer sannolikt spelarkvaliteten och kvantiteten att öka.
det är väl bättre för sporten att utvecklas åt det håll som STU valde än att långsamt tina bort tills det inte finns någonting kvar? för det är ju så utvecklingen sett ut över en lång tid.
|
|
|
Post by STFU on Oct 28, 2005 13:41:46 GMT 1
Klart att majoriteten i Täby röstade för det förslaget, med en 0 - 9 säsong och med ena foten i graven (div2), så är det väll klart de ville hålla klubben vid liv.
|
|