|
Post by Whatever on Oct 26, 2005 22:19:35 GMT 1
Skandal.... Dagens vinnare: Täby (med motiveringen att de får spela i Div1 igen) Dagens förlorare: Solnas seniorer, juniorerna i både Täby och Solna, hela Footballs Sverige i allmänhet och Footballen i Stockholm i synnerhet. Det spelar ingen roll hur bra organisationen blir, det är trots allt bara 22 man som får starta (till skillnad mot tidigare 44). Hoppas bara att de skaffar sig ett a-lag och ett b-lag, så att inte antalet spelare minskar i Sverige Tycker att det är bra att det blir konkurens om starter platserna. Motiverar alla att träna hårdare. Först var jag lite skeptisk för att jag tänkte att vi(solna u19) var mycket bättre än dom. Men sen gjorde jag lite research och såg att Täby hade spelat mycket bättre än oss mot både Stockholm och Arlanda. Dessutom tycker jag inte att vi var så överlägsna när vi vann över dom som siffrorna antydde. Är överlag mycket positiv till STU.
|
|
|
Post by LeoBillgren on Oct 26, 2005 22:50:16 GMT 1
Hej,
Eftersom många verkar vara intresserade och ha åsikter kring sammanslagningen Solna-Täby hjälper jag gärna till och rätar ut en del frågetecken.
Jag vill inte på något sätt tala för Täbys räkning när det gäller skälen till sammanslagningen (även om jag naturligtvis är insatt i vad som motiverat Täby att ta detta steg). Detta är några av Chiefs huvudargument till sammanslagningen:
1) Konkurrensen om spelare, tränare, träningsplaner, matcharenor och sponsorer är stentuff i Stockholmsområdet. De starkaste klubbarna (SMM, TRC och Arlanda samt kanske DIF framöver) har konkurrensfördelar som vi kommer ha svårt att hämta upp på egen hand.
2) Vi kommer få svårt att själva kunna erbjuda våra spelare optimala förutsättningar avseende träningskvalitet, storlek på spelartrupp antal coacher osv. inom en snar framtid. Därmed vet vi att andra lag kommer att kunna erbjuda våra bästa spelare en mer lockande miljö.
3) Våra brister och tillkortakommanden organisatoriskt kan bli styrkor om vi samarbetar med Täby som är bättre än oss på detta område.
4) Vår spelartrupp har brister som uppvägs av Täbys styrkor. (Och vice versa)
5) Både vi och Täby har mycket starka program på juniorsidan. Med det nya serieupplägget riskerar vi att tappa kraft här och kan istället öka i styrka genom ett samarbete.
6) Vi ligger rent geografiskt nära varandra och har mer att vinna på att samarbeta än att konkurrera ihjäl varandra och låta tredje part plocka upp resterna.
En kort sammanfattning av några av de viktigaste skälen utifrån Solnas horisont. Utan att göra anspråk på att vara en heltäckande bild, naturligtvis finns det en mängd andra skäl och effekter.
Ur mitt privata perspektiv är det viktigaste skälet till att jag jobbat för denna lösning att jag aldrig mer vill att nån spelare ska behöva lämna oss för att få den sportsliga utmaning och de förutsättningar han kräver.
Har ni fler frågor eller är intresserade av STU-Football går det bra att maila mig: leo.billgren@solnachiefs.com
|
|
|
Post by tjolahopp on Oct 26, 2005 23:02:39 GMT 1
Det blir en riktig stil STUdie i fotboll av detta får vi hoppas
|
|
|
Post by Inte med i STU on Oct 26, 2005 23:33:25 GMT 1
Ordvitsarna fortsätter hagla in... ;D Måste bara säga att jag är överaskad av responsen på detta forum över sammanslagningen. Hitills har bara ett inlägg varit negativt. Folk runt om i Fotboll Sverige kanske börjar förstå saker och ting. Kul att läsa allas positiva responser. Och jag är ingen STUare Försöker mig själv på några ordvitsar. I en STUga långt in i skogen bodde för länge sedan en STUdent som var tröt på STUdierna så han bestämde sig för att börja tillverka STUprännor. Men han insåg att det var svårt så istället började han lira fotboll med STU.
|
|
|
Post by hihi on Oct 27, 2005 1:36:40 GMT 1
betyder detta att Leo måste/kommer ändra sin slogan...?? "Springer med bollen gör bara dom som inte kan passa!"
|
|
|
Post by Hawkeye on Oct 27, 2005 7:11:27 GMT 1
STU football kommer nog både att passa och springa...
Vem vet, det kanske till och med blir lite blockande och tacklande också!
|
|
|
Post by 72 on Oct 27, 2005 8:35:12 GMT 1
STU Seminoles!!!!
|
|
|
Post by hey on Oct 27, 2005 9:02:35 GMT 1
Good STUff!
|
|
|
Post by OjojojTroyAikman on Oct 27, 2005 9:41:12 GMT 1
STUndens allvar... Jag är nästan mer imponerad över ord-kunnandet än fotbolls-kunnandet för tillfället. STU kanske skall bli en litteraturklubb istället? STU-Literature?
|
|
|
Post by peewee coach on Oct 27, 2005 14:35:01 GMT 1
kommer Kostas heta STUssen nu? ;D
|
|
|
Post by Garry N on Oct 27, 2005 17:20:51 GMT 1
Annars kan man tycka att fotbolls-Sverige har blivit be-STU-let på ett lag. Men jag är nyfiken på hur Lou.. förlåt Leo, kommer att kommentera det hela när det verkligen närmar sig säsong. "Sammanslagningen gör att vi kommer inte att ha en chans i år. Det kommer att lång tid innan vi kan skörda frukten av det här". " "Visst är vi många, men det är omöjligt att träna ihop två trupper under så kort tid, vi kommer att bli krossade" "Den här säsongen får vi vara glada om vi inte blir sist. Första året är bara ett läroår för en ny klubb". "Alla lag kommer att vara ute efter just oss bara för att vi är många. De kommer att vara tända till tusen, så för vår del gäller det bara att överleva"
|
|
|
Post by OjojojTroyAikman on Oct 27, 2005 17:32:57 GMT 1
Efter säsongen:
"Vi fattade ett riktigt beslut..."??
...men om jag skall vara allvarlig, så är det knappast för att optimera nästa säsong som detta görs. Kan STU få sina spelarna i ungdomslagen att satsa som seniorer, så kan det nog bli riktigt bra på några års sikt.
|
|
|
Post by STUare on Oct 27, 2005 17:40:51 GMT 1
tycker att det skall bli kul att lira med lite nya grabbar och att man tänder till lite extra på träningarna när man vet att det är fler än jag som vill spela på denna plats
STUare
|
|
STUspelare fd tf 90
Guest
|
Post by STUspelare fd tf 90 on Oct 27, 2005 17:45:25 GMT 1
jag tycker att det är viktigt att spelarna och styrelsen har visat att kärleken för fotbollen är större än kärleken till loggan man bär på.
nu är det helt upp till spelarna och coacherna att visa vad man kan åstadkomma om man älskar att spela amerikansk fotboll.
två "gäng" kommer att slås ihop och bli ett gäng. och när vi spelar, spelar vi som ett lag oavsett om man känt killen som står bredvid en sedan förut. för att var och en kommer att göra allt för att vinna. om vi lyckas med det kommer vi att gå långt...
"de som vill mest, vinner mest."
|
|
|
Post by STUare on Oct 27, 2005 18:34:00 GMT 1
STU warriors kanske? och ta loggan från stu's wabash collage
|
|