Jonas Lindgren 86ers
Guest
|
Post by Jonas Lindgren 86ers on Sept 30, 2005 9:09:33 GMT 1
Hejsan gott folk! Hoppas ni alla blir mättade av den NFL-säsong som nu pågår "over there". Tänkte bidra med lite fotbollskul till er alla, nämligen vår egen lilla highlightfilm från säsongen 2005, DIV1. Tyvärr är det bara tre matcher med. Våra matcher mot Tyresö, DIF/KTH och Täby. Anledningen till så få matcher, är att jag hade svårt att få tag på matchfilmerna från de olika lagen, då vi själva inte filmade alla våra matcher. And trust me, jag har verkligen ringt runt och försökt få tag på dem. Men men, hoppas ni tycker den är bra! Mvh Jonas Lindgren DB #1, 86er 86ers.punani.se/highlights2005.zipp.s jag har begränsat antal anslutningar till 20st samtidigt. Så går det inte att ladda hem den, försök igen lite senare. Total storlek är 158Mb (wmv-format).
|
|
|
Post by Synpunkter on Sept 30, 2005 10:08:20 GMT 1
Tittar på denna "High lights" film
Pow! för en block i ryggen när recivern slappnat av! Tufft "Duktig kille", för qb som slänger en interception! Moget Pil! på kille som blockar i ryggen på en punt retur! Tufft!Ni skall bara var glada att den inte gick tillbaka.
|
|
|
Post by 12 on Sept 30, 2005 10:13:09 GMT 1
Börja gråta då gnällspik....
|
|
|
Post by Synpunkter on Sept 30, 2005 10:48:32 GMT 1
Det handlar inte om att gråta eller gnälla.
Jag kan förstå att du är Backup om du tycker det är trevligt att glorifiera regelbrott och sheap shoots.
Det är inte svårt och definitivt inte modigt att smälla på i ryggen.
Det må se spekatakulärt ut, men det är inget att hylla!
För många spelare har fått sina karriärer avslutade pga idioter som inte har respekt och gör dumma saker med vilja eller i stridens hetta.
Att hylla sådant beteende är inte ok enl mig.
Men vad vet jag, vi kanske skall tillåta klipping, cutblocks bakifrån och andra spektakulära blockar. ;->
|
|
Jonas Lindgren 86ers
Guest
|
Post by Jonas Lindgren 86ers on Sept 30, 2005 12:55:52 GMT 1
Fotboll ska vara tufft, det ska smälla. Titta noga, det var inga fula grejjer. Recievern fick en tackling då han försökte ta bollen (jag själv som gjorde den...). Sen när han blockar honom på punten har han hjälmen på framsidan. Sen att man retar QB'n som kastar en Int, ja, må så vara elakt. Men lite måste man få retas! Skäll på mig i så fall, jag som gjorde filmen. Inte på hela 86ers. ;-) Personligen hade jag bara skrattat om någon skrivt duktig kille eller något liknande om mig. Men jag är inte så känslig av mig, samt bjuder gärna på mig själ! Puss, p.s skriv ut ditt riktiga namn!
//Jonas Lindgren
|
|
|
Post by 12 on Sept 30, 2005 13:14:34 GMT 1
-"Synpunkter": Visst, en block i ryggen är inte snyggt eller trevligt, men det förekommer. Helt ärligt tror jag inte att man hinner tänka så värst mycket överhuvudtaget när man försöker blocka åt sin punt returner och då blir det som det blir. Vad jag blir förbannad på är att folk som du faktiskt sitter och LETAR fel på en highlight-film (en väldigt bra sådan förövrigt), som Jonas har slitit med och dessutom lagt upp för att ni ska få en ljusglimt på offseason, istället för att som vi andra tycka att det är roligt att se häfitga fotbollsögonblick och snygga spel. Du är en sorglig liten figur "synpunkter", du får väl hålla dig borta från Uppsalas filmer så att du slipper förfasas över de orenheter som försekommer.
/Ulf Sigvardsson 86ers
|
|
|
Post by calle aka 50 on Sept 30, 2005 13:21:36 GMT 1
Word uffe
|
|
|
Post by Synpunkter on Sept 30, 2005 14:06:59 GMT 1
Jag förstår mkt väl att en block i ryggen kan hända, det var inte det mina kommentarer handlar om, utan att man highligtar dessa som, tuffa grejer med pilar och serie tidnings rutor.
Ni som spelar i Uppsala må gå en domarkurs, att ha hjälmen på framsidan är inte att blocka legalt, det syns tydligt i filmen att blocken kommer bakifrån genom axeln. Att sedan huvudet är på framsidan har inte med saken att göra.
Att skriva under pseudonym är min fulla rättighet.
P.S För övrigt är filmen trevlig och ett bra initiativ.
|
|
|
Post by Hehe on Sept 30, 2005 20:30:16 GMT 1
Synpunkter har rätt men filmen är bra iaf. Roligast är dock när Tyresös QB springer över killen ;D
|
|
|
Post by kul on Sept 30, 2005 21:10:30 GMT 1
Kul initiativ.... men ....
är det bara jag som tycker att alla pilar och bildtexter typ "bang" och "pow" är extremt störande. Man ser ju inte själva tacklingen, eftersom det finns en häftig text ivägen. Sen håller jag med sunpunkter om att det inte är särskilt moget att skriva "duktig kille" på en QB som slänger in INT, vilken QB gör inte det?
Jätte kul att se en highlight film. All eloge till Jonas Lindgren, men det finns fortfarande mycket att förbättra. Har sett bättre alster från andra lag här i Sverige...
|
|
|
Post by Engelsklraret on Oct 1, 2005 17:12:04 GMT 1
sheap shoots: menas det att man ska skjuta får?? Vad har fåren gjort för ont? Får stavas för övrigt sheep! ;D
|
|
Just another humble immigrant
Guest
|
Post by Just another humble immigrant on Oct 2, 2005 16:15:37 GMT 1
Jag förstår mkt väl att en block i ryggen kan hända, det var inte det mina kommentarer handlar om, utan att man highligtar dessa som, tuffa grejer med pilar och serie tidnings rutor. Ni som spelar i Uppsala må gå en domarkurs, att ha hjälmen på framsidan är inte att blocka legalt, det syns tydligt i filmen att blocken kommer bakifrån genom axeln. Att sedan huvudet är på framsidan har inte med saken att göra. Att skriva under pseudonym är min fulla rättighet. P.S För övrigt är filmen trevlig och ett bra initiativ. För någon som påstår sig ha gått domarkurs, kan det verka lite konstigt att han anser att en receiver blir "blockad" i ryggen, när denne försöker fånga en battad boll. Varför skulle en defensiv spelare försöka "blocka" en receiver i den situationen? Kanske tackla, men då pratar vi om en annan sak. För övrigt är det intressant att iaktta det faktum att det är såna här lättsinniga saker som folk reagerar på, och inte när en spelare blir kallad "neger" eller liknande på en fotbollsplan. (syftar bl. a. på en u19 match och ex. spelaren Tanvir som den utsatte.) Det bör även noteras, att det har funnits trådar på SAFF forums som har gått under liknande namn som "Sämsta Spelaren i år", och du går i taket över att det står "Duktig Kille"? //Farshad
|
|
|
Post by domare on Oct 2, 2005 16:42:03 GMT 1
Det är inte tacklingen på receivern som det syftas på, utan på en block på punt return som sker i ryggen. Tacklingar i ryggen får man göra, men inga blockar i ryggen... Det finns en viss skillnad. För övrigt anser jag att det finns en klart större skaderisk om man tacklar en oförberedd person i ryggen, än om man kallar någon för en "neger" (visserligen är det inte alltid sant Han som blir kallad neger blir ju inte skadad. Dessutom är det lättare att notera en ojust tackling på film, än om någon kallas för "neger"
|
|
80
Bänkvärmare
|
Post by 80 on Oct 3, 2005 13:06:59 GMT 1
Kul att se att "Gnuggis" (AKA Jonas Lindgren) är tillbaka på fotbollsplanen efter ett par års frånvaro. Bra jobbat med filmen också Jonas!
Mvh Rikard af Uhr
|
|
|
Post by 85an on Oct 3, 2005 22:54:29 GMT 1
Filmen är cool, inget snack om saken. Kan tycka att är lite töntigt att sätta "duktig kille" på någon som kastar en interception (ja, det var min qb, men jag hade tyckt det även om det varit någon annan) men annars är den skitcool. Kul att få se lite av Scotts glans, han är GRYM! Tycker dessutom att Granströms tackling på sin egen interception var klart sevärd. Dessutom en annan sak att ta med sig: vi måste bli bättre på att tacklas i Sverige! Personligen hade jag gärna sett min Hitch and go mot er, har det möjligtvis att göra med att det var Jonas som producerade filmen som gjorde att den inte tog sig till era highlights?? Props till Jonas och hans hemlige polare Morgan! /Erik Gustafsson
|
|