|
Post by TMCM on Oct 20, 2005 14:07:17 GMT 1
Det kostade visst något... ert klubbnamn... Men det är ju häftigare att spela i DIF än i KTH eller??? Om du säger det så...
|
|
|
Post by DDU on Oct 20, 2005 15:35:40 GMT 1
Det kostade visst något... ert klubbnamn... Men det är ju häftigare att spela i DIF än i KTH eller???
|
|
|
Post by JA on Oct 20, 2005 15:37:54 GMT 1
JA
|
|
|
Post by jepp on Oct 20, 2005 20:09:32 GMT 1
Det kostade visst något... ert klubbnamn... Men det är ju häftigare att spela i DIF än i KTH eller???
|
|
|
Post by DarkSide on Oct 21, 2005 1:12:37 GMT 1
Jo men visst
|
|
|
Post by Vad har KTH vunnit on Oct 21, 2005 9:15:29 GMT 1
Varumärket Djurgården är betydligt starkare än KTH.
Det gör det lättare att rekrytera, underlättar kontakter med sponsorer och media, man är en del av en större sammanhang.
Sköter de sina kort rätt de närmaste åren kommer DIF att bli en av Sveriges största klubbar inom Amerikansfotboll.
Det kommer dock inte ske av sig självt, det kommer att krävas mkt hårt arbete.
Om KTH forsatt under sitt eget namn skulle möjligheten att lyfta sig vart betydligt mindre.
|
|
|
Post by Insett on Oct 26, 2005 0:19:08 GMT 1
Haha, du kanske skulle ta och läsa ett par topics till här på forumet...
|
|
|
Post by mer insatt on Oct 26, 2005 5:04:30 GMT 1
Den "insatt" som skrev i tråden om SC och DIF lyckades ha väldigt många rätt i sin spekulation, bara laget DIF var fel. Bra jobbat med gissandet!
|
|
|
Post by insatt on Oct 26, 2005 11:59:49 GMT 1
Ja, där ser man. Det var inte så långt ifrån verkligheten. Själv tror jag att det hade varit mer effektivt av Solna att gå med i DIFs verksamhet (frågan är om DIF hade velat det). Kan inte se hur mycket det gynnar SCatt slå ihop sig med TF, men men....
|
|
|
Post by bennybautasten on Oct 26, 2005 12:30:26 GMT 1
Till insatt...
Om du inte ser/vet fördelarna är du kanske inte så insatt... PUCKO!
|
|
|
Post by ett pucko on Oct 26, 2005 12:51:36 GMT 1
lagen får fler coacher? vad är de andra fördelarna?
|
|
|
Post by J Strand on Oct 26, 2005 14:35:53 GMT 1
Fler och bättre spelare, fler ledare, fler bra tränare är vad vi hoppas på till att börja med.
Förhoppningsvis kanske vi då kan konkurrera med andra sporter om sponsorer, träningstider etc
Kul ska det bli iaf!
|
|
|
Post by insatt on Oct 26, 2005 17:10:14 GMT 1
Moget... Kan du inte hålla diskussionen på en vuxen nivå. Jag skall ge dig några tips på hur du blir tagen mer seriöst: 1)kalla inte folk för puckon... det visar bara på vilken nivå du själv befinner dig. 2)Ge några konkreta exempel på dina argument. Vad baserar du din inteligenta kommentar "Pucko" med. Vad vet du som inte jag vet.
Nu till saken... Varför skulle detta gynna klubbarna?
Fler spelare: ja visst....på pappret. Har varit involverad inom amerikansk fotboll i mer än 13 år och har sett flera sammanslagningar av två mindre klubbar med målsättningen att bli en stor. I vissa fall lyckas det, i andra fall inte. Vad som alltid sker däremot är att många spelare slutar. Har varit med så pass länge att jag vet att många spelare slutar när de inte får spela. Så vad till en början ser ut som 30+30=60 spelare, kanske i verkligheten slutar med 30+30=40 spelare. Det är inte många som är sugna på att sitta på bänken i den här sporten (speciellt inte i Div1, annan sak i SS där man kan vinna SM-guld på bänken).
Fler sponsorer?? Ja visst... eller inte. Varför skulle en sponsor vilja sponsra STU istället för SC eller TF. Objektivt sett, vad är det som är skillnaden mot förr? Hur skulle detta locka till sig extra sponsorer?
Men, å andra sidan kan detta upplägg gynna de båda klubbarna nu när alla serier skall spelas samtidigt och det behövs massor av ledare för alla klubbar....men vänta nu. Vad är det jag säger? SC och TF skulle ju behålla sina respektive juniorverksamheter. Då behövs det ju fortfarande lika många ledare som tidigare, eller skall junior SC och junior TF samträna med samma tränare och plan??? Hur kan du då påstå att ni får fler ledare och till på köpet bra tränare (hur kvaliten på tränarna skulle höjas avsevärt av denna sammanslagning, kortsiktigt sett, kan jag inte förstå).
Men, men, vi får väll se hur detta slutar....
kan detta vara ytterligare tecken på att am. fotboll är på väg att dö ut i Svedala....
|
|
|
Post by plusminus on Oct 26, 2005 19:48:00 GMT 1
Men, å andra sidan kan detta upplägg gynna de båda klubbarna nu när alla serier skall spelas samtidigt och det behövs massor av ledare för alla klubbar....men vänta nu. Vad är det jag säger? SC och TF skulle ju behålla sina respektive juniorverksamheter. Då behövs det ju fortfarande lika många ledare som tidigare, eller skall junior SC och junior TF samträna med samma tränare och plan??? Hur kan du då påstå att ni får fler ledare och till på köpet bra tränare (hur kvaliten på tränarna skulle höjas avsevärt av denna sammanslagning, kortsiktigt sett, kan jag inte förstå) U11-U13-U16 kommer ju både TF och SC ha kvar så där kanske det inte sker någon förändring på coaching sidan. Men för U19 och seniorer behövs det ju nu bara två staber istället för dom tidigare 4... Visst att serierna ska spelas samtidigt men man kan ju gissa att STU-U19 och STU-Senior kommer ha samma spelbok vilket gör att att alla individuals och 1on1 övingar går att samköra. Delningen bör således endast bli Team träningarna för respektive STU-lag...
|
|