|
Post by Varfr on Oct 15, 2005 14:33:33 GMT 1
Varför skulle man ta upp två lag och åter få till ett ojämnt antal lag? Om det så heter Djurgården/Solna/KTH... ?
Upp med Limhamn så det blir en sex-lagsserie. Till 2007 kan det vara dags för Djurgården och förhoppningsvis ett lag till.
|
|
|
Post by insatt on Oct 15, 2005 14:48:08 GMT 1
Jag har aldrig påstått att inte Limhamn ska spela SS. Det kommer det med största sannolikhet att göra, men det går att genomföra en serie med sju lag, 2x6 matcher, ifall inte ett tredje lag blir uppflyttad eller något lag väljer att kliva ner från SS.
|
|
|
Post by LeoBillgren on Oct 15, 2005 22:06:01 GMT 1
Hej,
Jag vill passa på och dementera att det finns minsta sanning i påståendet att DIF AF och Solna Chiefs diskuterar någon form av samarbete/sammanslagning/gemensamt lag för säsongen 2006 (eller något annat år).
Vårat möte har överhuvudtaget ingenting med DIF AF att göra.
Lika bra att stämma i bäcken innan ryktet sprider sig och blir "sanning"...
MVH Leo Billgren Solna Chiefs
|
|
|
Post by insatt on Oct 16, 2005 19:57:42 GMT 1
men kul var det... Väntar spänt till den 26:e då det blir officiellt...
|
|
|
Post by MathiasHolmgren on Oct 17, 2005 16:39:19 GMT 1
Kära "insatt"
Jag instämmer i det Leo skrivit. Det finns ingen som helst sanning i det du skriver om att slå ihop SC och DIF. Du har hittat på detta på ren spekulation, troligen för att du helt enkelt inte har något bättre för dig.
"[DIF] har ingen ungdomsverksamhet", osv
Fakta är följande.
DIF ungdomsverksamhet hade för någon vecka sedan 12 st Pee-wee-spelare och ca 30 st U-16-spelare som tränar regelbundet. Vi har i år haft sommarläger, deltagit i Dukes med pee-wee och U-16 och nu under hösten deltagit i Pee-Wee-dagar i ett samarbete med Täbys pee-wee, spelat U-16-scrimmage mot Arlanda och planerar U-16-scrimmages mot Täby, Solna och MSAFF all-star innan säsongens slut 2005.
En stor del av våra U-16 kommer att bli U-19 nästa år. Vi tänker därför starta U-19 redan nästa år, vilket innebär att vi 2006 planerar att ha lag i alla åldersgrupper på ungdomssidan. U-19 kommer att samträna med U-16 tills trupperna blir stora nog att splitta. Vi har som mål att bla delta i seriespel samt åka till Dukes med pee-wee, U-16 och U-19 nästa säsong.
Vi planerar skolaktiviteter och rekrytering av ungdomar i höst-vinter. Nybörjarträningar kommer anordnas med start i slutet av nov för att få in fler spelare till respektive trupp i klubben (ungdom och senior) till nästa säsong.
Utöver detta arbetar vi bla med att bygga upp föräldragrupper för att förstärka ungdomsorganisationen och vi planerar ett coachutvecklingsprogram. Idag har vi 2 pee-wee-coacher och 4 U-16-coacher som alla är mycket motiverade. Vi hoppas kunna utöka den gruppen med några fler coacher till nästa år.
På seniorsidan har vi beslutat att starta B-lag för att kunna erbjuda alla spelare speltid så att alla spelare kan utvecklas på resp vald nivå och trivas i klubben. A och B-lag kommer också att träna gemensamt för att skapa en gemensam lagsammanhållning och få så hög kvalitet på träningarna som möjligt. Seniorlaget har sitt första fystest nu i helgen som kommer.
DIF styrelse har inte fört någon diskussion om farmaravtal eller sammanslagning med någon klubb.
DIF prioriterar inte seniorverksamhet eller ungdomsverksamhet på bekostnad av varandra. Vi vill bli starka inom alla åldersgrupper. Vi tar ungdomsverksamheten på största allvar.
Vi planerar att ha ett rejält Superbowl-party i år som vi hoppas ska bli något speciellt.
Den som är intresserad av att spela med något av Djurgårdens lag nästa säsong eller på annat sätt vill engagera sig i klubben får gärna höra av sig, alla är välkomna.
DIF styrelse har fattat ett preliminärt beslut hurvida vi kommer att ansöka till SS 2006 eller inte. Absolut sista datum för oss att ansöka, om vi ansöker, är den 25:e oktober. Det formella och slutgiltiga beslutet kommer att fattas innan dess och delges våra klubbmedelmmar. Först därefter kan det beslutet (ja eller nej till ansökan 2006) att bli officiellt.
OBS - Ovanstående kommentar ska varken ses som en indikation på att vi kommer eller att vi inte kommer att ansöka.
Den som vill veta mer kan kontakta mig eller någon annan i DIF så svarar vi gärna på frågor. Det funkar mycket bättre än spekulation, det lovar jag.
Mathias Holmgren Djurgården AF
|
|
Smack sa Bill ont sa Bull
Guest
|
Post by Smack sa Bill ont sa Bull on Oct 17, 2005 17:27:18 GMT 1
Bra skrivet Mathias. Vem kan ens tro att Dif skulle kunna tänka sig att vi behöver slå oss ihop med ett lag (och iså fall Minst chans med ett lag från solna va?, vi har endast lirat i ett år och har redan tagit andra platsen i Div 1. Och på ungdoms sidan ser det väldigt lovande ut. Plus att ett B-lag är på väg att framträda! DIF växer och växer för var dag som går. Så var beredda på att möta Sveriges Farligaste klubb nästa år Hade gött fotbollsvänner. Väl mött Säsong 2006 i Pee Wee, U16, U19, Senior A+B
|
|
|
Post by Frank on Oct 17, 2005 23:06:55 GMT 1
Nej precis och man vill väl inte gå ihop med ett lag som spelar på ett stort skrynkligt biljardbord.
|
|
|
Post by finnpajsarn on Oct 17, 2005 23:56:28 GMT 1
Va? Jag som trodde att man slutat spela fotboll på "rocken"
|
|
|
Post by DIF 50 on Oct 18, 2005 13:03:45 GMT 1
Nej, med stort skrynkligt biljardbord menas BIP:en... eller Bergshamra IP. Synd som fan att det inte är bättre underlag där för det är bara ett stenkast hemifrån mig.
|
|
|
Post by Undrande on Oct 18, 2005 19:47:52 GMT 1
Jag må vara dum i huvudet men vad menar man då med "rocken"?
|
|
|
Post by Stenogrus on Oct 18, 2005 20:32:25 GMT 1
Trodde den låg i Berga, deras gamla plan.
|
|
|
Post by back at ya on Oct 18, 2005 22:06:11 GMT 1
Nä och man vil ju inte gå ihop med ett lag som spelar sveriges tråkigaste fotboll och som pantsatte miniräknaren för att få köpa in sig i en storklubb. Vi gillar vårt billjardbord.
|
|
|
Post by Viktor on Oct 19, 2005 12:35:59 GMT 1
Om herr "insatt" verkligen var insatt så skulle han även vetat att DIF kommer att anmäla ett lag till vardera Pee-wee, U-16 och U-19 nästa år. Och detta kommer ifrån någon som vågar säga sitt namn.
Mvh Viktor Månsson Ungdomsledare DIF AF
|
|
|
Post by Yeah on Oct 19, 2005 13:44:16 GMT 1
Till "back at ya". Att vi skulle pantsätta nått för att "köpa" oss in i dif?? Dumaste jag hört. Det kostade oss ingenting!
|
|
|
Post by guest on Oct 19, 2005 14:58:38 GMT 1
Det kostade visst något... ert klubbnamn... Men det är ju häftigare att spela i DIF än i KTH eller???
|
|