|
Post by mr nohall on Sept 3, 2005 20:22:10 GMT 1
vilka lag vill kliva upp? vilka Bör kliva upp?
|
|
|
Post by feffe on Sept 4, 2005 14:06:37 GMT 1
Om Limhamn får styr på sin ekonomi (vilket faktiskt var skälet till att de inet gick upp i fjol oavsett vad konspirationsteoretikerna får för sig) så kommer de att gå upp förutsatt att spelartruppen blir någorlunda intakt.
|
|
|
Post by Skne on Sept 5, 2005 9:31:18 GMT 1
Limhamn har bättre ekonomi än dom flesta! Klart vi går upp
|
|
|
Post by Griffins on Sept 5, 2005 20:37:50 GMT 1
Faktum är att vi hade bra ekonomi redan förra året. En av de stora anledningarna till att den budget vi skickade in till SSR inte föll i god jord var att vi inte hade tagit upp licensavgifter till förbundet. Ett inte så lysande argument med tanke på att spelarna själva betalar denna avgift och det bara är pengar som passerar klubben. Vi framförde detta argument men det var tydligen för sent att ändra på det tagna beslutet...
Så att vi skulle ha sämre ekonomi än de flesta klubbar och inte klara av SS är taget ur luften. När dessutom div. 1 detta året innebar i stort sett samma kostnader som SS hade gjort så har vi väl bevisat något i varje fall.
|
|
|
Post by aengus on Sept 5, 2005 21:05:11 GMT 1
Kan bara hoppas att griffins får komma in i SS så man inte har så långt för och se toppfotboll.
|
|
|
Post by Skulle kunna on Oct 11, 2005 15:31:12 GMT 1
...sätta mycket på att Limhamn och KTH/DIF spelar i SS nästa år.
|
|
|
Post by Fredrik on Oct 14, 2005 11:04:54 GMT 1
Jag gissar på att griffins kommer att spela i ss nästa år men jag är väldigt tveksam till att dif gör det. Man ska väl ha en fungerande junior-verksamhet.. (kan ha fel)
|
|
|
Post by Nja on Oct 14, 2005 12:35:48 GMT 1
Ett starkt varumärke kan nog funka också...
|
|
|
Post by jag on Oct 14, 2005 14:08:40 GMT 1
..håller med om att KTH/DIF är tillräckligt intressant varumärke för att det ska ruckas på reglerna. Men dom behöver ju bara anmäla ett u16 och betala böter för u19 för att ha en fungerande ungdomsverksamhet... eller?
|
|
|
Post by jag ocks on Oct 15, 2005 9:35:36 GMT 1
Reglerna säger att superserieklubbarna ska ha u19 i seriespel, tror inte att förbundet släpper ett av viktigaste kraveb av alla bara för varumärket Djurgården.
|
|
|
Post by insatt on Oct 15, 2005 12:16:37 GMT 1
Tro mig... DIF/KTH spelar i SS 2006... och de kommer att ha ett starkt U19-lag + Sveriges bästa U16. Har hört från insatta källor att DIF/KTH skall starta ett samarbete med SC. Så vi kommer att få se DIF/KTH/SC i SS 2006.
Tror ni mig inte? Här är ett litet utklipp från Solnas hemsida:
Har hört från insatta källor att på detta möte kommer det att diskuteras ett eventuellt samarbetet med DIF/KTH.
Varför detta undrar ni. Detta kommer ju inte att ske. Vad skulle det gynna de inblandade klubbarna?
Jo.. SC har ett starkt lag med många individuellt duktiga spelare, men saknar bredden på vissa positioner (främst OL & DL). De har en stark ungomsverksamhet och producerar många duktiga juniorer (främst skill-players), men vad händer med dem när de blir seniorer. Ingenting eftersom de saknar bredden på vissa positioner och därav byter de klubb. Detta problem har SC haft flera år. Många juniorer i SC är för duktiga för Div1 och behöver spela i SS, vilket Solna inte kommer att göra i en överskådlig framtid.
Det är här DIF/KTH kommer in i bilden. De har ingen ungdomsverksamhet, utan de har ett starkt varumärke och en för tillfället bra spelartrupp (i Div1-mått mätt). De vill till SS så fort som möjligt, vilket även SAFF vill (även om de inte erkänner detta). DIF innebär ju bra publicitet för sporten, ni vet. Med DIF/KTHs breda spelartrupp kryddat med ett antal hungriga juniorer och SS-erfarna spelare från SC skulle denna sammanslagning kunna vara relativt motståndskrafig i SS, samt att de skull ha en stark ungdomsverksamhet.
Så vart vill jag komma? Jo, DIF kommer att spela i SS nästa år, med ett farmaravtal med SC, som i sin tur kommer att stanna kvar i ettan och utveckla juniorer för DIF. Detta är en lösning som SAFF önskar, då DIF skulle bli ett lag att räkna med nästa år, vilket i sin tur kan generera stor publicitet.
Frågor?
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Oct 15, 2005 12:42:04 GMT 1
You just blew my mind...
|
|
|
Post by DIF Lirare on Oct 15, 2005 12:45:16 GMT 1
Så mycket B.S har jag aldrig läst på en o samma gång tidigare.
|
|
|
Post by nejnej on Oct 15, 2005 12:58:57 GMT 1
di f skriver ju om att ha blag i div2, varför skulle de då behöva farmaravtal?
|
|
|
Post by insatt on Oct 15, 2005 13:32:52 GMT 1
Låt mig ställa dig denna fråga: Är det inte bättre att ha ett farmarlag i en stark Div1, än att ha ett b-lag i div2. Syftet är ju det samma. Allting är i princip lika, förutom att spelarna i b-lag/farmarlag (kalla vad du vill) får bättre motstånd i ettan.
Precis som du säger, DIF skriver att de skall starta ett b-lag. Varför ha ett b-lag i tvåan om man spelar i ettan. DIF hade en stor spelartrupp förra året, men inte så stor att de kan ha två lag. Däremot skulle en sammanslagning DIF/KTH/SC innebära så många spelare att ett starkt lag i SS kan skapas, samtidigt som ett b-lag/farmarlag kan skapas.
En stark bidragande orsak till denna sammanslagning/sammarbete är det nya serieupplägget där juniorer och seniorer spelar samtidigt. DIF kommer inte att ha tillräckligt med tränare/spelare för att ha A-lag/B-lag/U19/U16 för sig självt. Det har inte SC heller. Därför kommer detta ske, där DIF prioriterar seniorsidan och SC kommer att prioriterar sin redan starka juniorsida. Spelare som är för gamla för juniorer och inte vill/kan spela i SS får fortsätta i SC i Div1.
Fler??
|
|