|
Post by Jojo on Nov 10, 2005 11:51:44 GMT 1
Tyvärr är det ju så det fungerar så han har helt rätt i det som sägs. Skriv någon upp här elle rnån annan stans så gör motståndarna genast allt för att "plocka ner den personen på jorden igen" i sann svensk Jante-anda.
|
|
|
Post by Peter on Nov 10, 2005 12:25:07 GMT 1
är det inte det du försöker göra nu jojo, ta ner honom på jorden i sann svensk Jante-anda.
|
|
Jonas Fermfelt Marvels
Guest
|
Post by Jonas Fermfelt Marvels on Nov 10, 2005 12:29:39 GMT 1
Härligt att läsa om dig Lenny! Och välkommen!! Kul att du ger sporten en chans, den är hur kul som helst!! Den är riktigt svår för oss friidrottare som bara är vana vid att springa max rakt fram utan att det står nått i vägen. Visst kommer du ,som jag i början, att känna efter och vara lite kärring men man lär sig i takt med sidledsförflyttningarna och smällarna. Ge och ta heter det ju.
(en fördel med sporten är ju att men inte behöver pricka av sig *smile*)
Lycka till och hoppas att vi kommer mötas en dag. //Jonas
|
|
|
Post by Jojo on Nov 10, 2005 12:31:26 GMT 1
är det inte det du försöker göra nu jojo, ta ner honom på jorden i sann svensk Jante-anda. Nej varför säger du nåt sådant dumt? Jag har ingen uppfattning om spelaren eller personen i fråga så varför skulle jag göra det? Dock har jag läst på ställen som detta och spelat länge nog i sverige för att veta hur saker och ting funkar.
|
|
|
Post by maccan on Nov 10, 2005 13:54:24 GMT 1
Ja kolla bara på Örebros Gladiatorvinnare som var ute i lokaltidningarna och flexade. Första och enda springspelet för honom mot Sundsvall var en sweep ut på högerkanten där han blev tacklad av en 70 kgs cornerback. Han spelade inget mer den matchen och jag tror det inte blev nå mer den säsongen heller. Det jag tror skulle lyfta våra football föreningar runtom landet är att ta hjälp av sprint och löpföreningar i närområdet för oftast så är det mest styrkesidan av träningen man har expertis på. Okej, nu måste ja göra ett litet inlägg, patrik kunde blivit grym, o han vart inte smälld av nån cb på 70 kg o inte kom tbx, han sträckte sig grymt mkt i en utav sina hamstrings! Jag har tränat med han både på gymmet o i fotbollen o kan säga dirket om den karln hade haft "viljan" att bli bra, så hade han blivit det... Men fotboll är mkt "inställning" vilket inte patrik hade, han provade på lite enabrt för att abbe tajtade på han, likaså med galdiatorerna... Det var inte ens han som anmälde sig utan hans kompis, sen så tänkte han, äh ja kan väl prova o vara med, sen gick o tog hem det... Hur som helst vill ja bara säga att patrik är en bra atlet som har boxats på hög nivå o annat, så någe snack om att han var rädd lr feg kan man sudda bort direkt! over n out. p.s sen är väl all form utav media bra för våran sport? den kan ju inte bli mindre framhävd iallefall!
|
|
Syns du inte finns du inte
Guest
|
Post by Syns du inte finns du inte on Nov 10, 2005 15:06:38 GMT 1
p.s sen är väl all form utav media bra för våran sport? den kan ju inte bli mindre framhävd iallefall! Exakt, precis och genau!
|
|
|
Post by Aschtung on Nov 10, 2005 15:13:55 GMT 1
vad jag har hört så var det Maccan som cutblockade Patrik i knäväcket på en träning, därför skadade han sig ;D ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by media on Nov 11, 2005 13:01:30 GMT 1
|
|
|
Post by Coach on Nov 11, 2005 14:08:48 GMT 1
so...? De e väl hockey han dissar, inte vår sport?
|
|
tt
Bänkvärmare
|
Post by tt on Nov 11, 2005 14:11:11 GMT 1
ja det gör han, men han syftar på att amerikansk fotboll skulle vara nått tråkigt och dåligt
|
|
|
Post by finnpajsarn on Nov 11, 2005 14:23:36 GMT 1
ja det gör han, men han syftar på att amerikansk fotboll skulle vara nått tråkigt och dåligt nej det är ju det han inte menar. Det han syftar på att NHL hockeyn har blivit som bandy och att i sverige spelar man agresivt hockey, att gemföra med am. fotboll.
|
|
|
Post by Tolk on Nov 11, 2005 14:24:55 GMT 1
Nej, det enda han säger är att hockeyn i elitserien liknar amerikansk fotboll (han syftar nog mest på linjespelarna). Han säger ingenting negativt om amerikansk fotboll, men verkar tycka att man, när man säger att man ska spela hockey, ska spela just hockey och ingenting annat.
|
|
|
Post by TVreportage on Nov 11, 2005 18:27:22 GMT 1
På söndag kommer TV4 sporten visa ett reportage om DIFs nye friidrottare Lenny. Kan bli kul att se vad de fått ihop för nått Kul med uppmärksamhet till AM fotboll.
|
|
|
Post by neggo on Nov 11, 2005 20:23:53 GMT 1
vi fick även ett härligt reportage i aftonbladet idag!inte på sportsektionen dock...
|
|
|
Post by Posse on Nov 11, 2005 20:56:20 GMT 1
Neggo ---> Vad snackar du om???
|
|