|
Post by Johan on Sept 2, 2005 10:12:15 GMT 1
|
|
|
Post by SvD on Nov 8, 2005 8:59:22 GMT 1
|
|
|
Post by Jadu on Nov 8, 2005 11:39:49 GMT 1
Bra artikel bortsett från några faktafel och de uppenbara rugbyreferenserna.
|
|
|
Post by Hans on Nov 8, 2005 17:54:37 GMT 1
Men eftersom sporten är så pass liten i Sverige så är det väl oundvikligt med en artikel utan fel när det gäller vissa fackliga termer.
|
|
|
Post by LeoBillgren on Nov 8, 2005 22:27:20 GMT 1
Fråga till DIF: Bilden på Martinez verkar vara tagen när vi hade skelly mot er och Arlanda. Det jag undrar är helt enkelt om han var med och spelade? (Vilket nummer i så fall?).
Jag visste att han eventuellt skulle vara med i 7 on 7 men väl på plats tänkte jag inte på det...
|
|
|
Post by DIFare on Nov 8, 2005 23:14:31 GMT 1
Han fick en smäll på låret när vi tränade lite på lördagen och kunde därför inte vara med och köra på måndagen.
|
|
|
Post by LeoBillgren on Nov 8, 2005 23:34:30 GMT 1
OK, tack för svaret!
|
|
|
Post by STUD on Nov 9, 2005 6:07:03 GMT 1
Gamla friidrottare tenderar väldigt ofta att skada sig inom vår sport. Jag har sett väldigt många exempel på detta. Vet inte vad det beror på faktiskt.
|
|
|
Post by Dam on Nov 9, 2005 7:47:31 GMT 1
Det kan ju bero på att de inte är vana att få smällar eller på att de känner efter på ett sätt som vi "riktiga" fotbollspelare inte gör. Vi är ju vana vid att det ska göra ont och är nog inte allt så smarta när det gäller att ta hand om våra kroppar. Friidrottare är ju vana att känna in hur kroppen mår, så de inte överbelastar den. Det kan även bero på att friidrottare har extremt tränade kroppar för just det som de tävlar i, att jämföra med en Formel 1 bil, välinställ för att gå fort på plan mark. Fotbollspelare är däremot mer som Monstertruckar, inte lika snabba på plan mark, men betydligt robustare.......... Eller så är friidrottare en riktiga kärringar…… Hopppas att Martinez är ett undantag.
|
|
|
Post by Kingen on Nov 9, 2005 9:56:38 GMT 1
Sätt honom som reciever istället så kan han utnyttja sin snabbhet. Han lär blåsa vilken CB som helst + att han inte skadar sig.
Kul att vi får in personer som tränar på fritiden oxå.... hehe kanske inte alltför vanligt i vår sport
|
|
|
Post by Gteborg on Nov 9, 2005 10:23:14 GMT 1
Jonas Fermfeldt i Marvels är också en gammal friidrottare. Gick väll sådär för honom till en början men ju längre säsongen höll på desto bättre gick det. Så ge den här killen tid så tror jag att han kommer att göra underverk för Dif
|
|
|
Post by hype on Nov 9, 2005 14:09:36 GMT 1
lycka till! säger jag till honom, dock är denna sortens hype att sätta en stor måltavla på killen för motståndarnas defense
|
|
|
Post by Run forrest on Nov 9, 2005 21:01:55 GMT 1
Ja kolla bara på Örebros Gladiatorvinnare som var ute i lokaltidningarna och flexade. Första och enda springspelet för honom mot Sundsvall var en sweep ut på högerkanten där han blev tacklad av en 70 kgs cornerback. Han spelade inget mer den matchen och jag tror det inte blev nå mer den säsongen heller.
Det jag tror skulle lyfta våra football föreningar runtom landet är att ta hjälp av sprint och löpföreningar i närområdet för oftast så är det mest styrkesidan av träningen man har expertis på.
|
|
|
Post by goober on Nov 9, 2005 21:13:07 GMT 1
|
|
|
Post by Urggg on Nov 10, 2005 7:00:16 GMT 1
lycka till! säger jag till honom, dock är denna sortens hype att sätta en stor måltavla på killen för motståndarnas defense Tänk att du lyckades hitta något negativt med detta i alla fall. Attaboy....
|
|